Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Hoi Erwin, wat bedoel je met extra ringen er tussen leggen?
Bedoel je de pas ring die over de as gaat, dat is normaal bij de meeste andere merken spurgear dan Tamiya.
Ik zou gaan voor 48dp, en dan ergens rond de 67-73 tanden.
Groet, Joop.
 
Als we toch met tandwielen aan het stoeien zijn; welke roll out heb ik nodig voor een Carson Cup Machine op de baan in Vianen? Ik wil er zaterdag gaan rijden om de auto voor het eerst te testen.

Dank,

Hugo
 
Da's waar. Zaterdag heb ik ook helemaal geen tijd. Suggestie voor de roll-out? Ik heb nu als laagste 48mm (18T/73T/63mm)

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Het fijne van op rubber rijden is dat je geen moeilijke berekening hoeft te maken Hugo Met de 21,5 zitten we op een tandwiel verhouding ergens rond de 2,5.
 
Hugo, jij zit nu op een verplaatsing van 4.06, dat lijkt mij voor een cupmachine goed.
Een 21.5 kun je zwaarder verplaatsen, is ook nodig, want de cupmachine is sneller.
De cupmachine is wel veel gevoeliger voor over verhitting.
Dan is hij snel overleden, dus blijf aan de veilige kant.
Vooral veel temperatuur meten, daar je verplaatsing op aanpassen.
Joop.
 
Dank je wel! Inderdaad een vertraging van 4,06, de bandenmaat is nu een constante geworden. Ik heb voor de motor een temperatuursensor met superbright LED gemaakt:

temporary_zpsznch7yrb.jpg

http://www.modelbouwforum.nl/threads/led-aansturen-met-thermosistor-zo-simpel-mogelijk.237006/

Die zit zoals je ziet op de achtervleugel, als de motor te warm wordt gaat de LED aan. Ik hoop dat dit wat extra veiligheid geeft. Ik wil misschien nog meer pinions aanschaffen, ik heb nu 18/19/20 (48dp), maar à € 9,- per stuk (ongeveer) wil ik niet in het wilde weg een dozijn aanschaffen.

Hugo
 
Hoi,

Ik wil mijn transponder weg van de huidige plek, naar vlak achter de servo. Hij zit toch in de weg van de kap. En ik heb sinds kort ook een carbon onderplaat in plaats van de zwarte glasvezelplaat:

temporary_zpso07knswb.jpg


Zal dat goed gaan? Ik lees wisselende berichten over carbon chassis en transponders, maar ik zie ook niet echt een mogelijkheid hem veilig buiten het chassis te hangen.

Dank voor advies,

Hugo
 
Past hij niet onder de servo safer??
Ik had hem zelf vaak gewoon boven op de servo zitten zonder problemen maar weet niet of dit met de huidige telsystemen goed gaat.
Anders tussen de servo en regelaar in?
Naast je ontvanger?

Mvg Roy
 
Ja, hij past op verschillende plekken, maar ik ben bang voor de koolstofvezelplaat. Die schijnt van alles af te schermen. Of is loopt dat zo'n vaart niet?

Hugo
 
Loopt zo een vaart niet.
1:12, 1:10 Pro10, TC, allen gebruiken koolstof chassis platen en hebben daar vaak ook de transponder opgeplakt zonder problemen.
Lastiger word het als hij verticaal zit of hoog en dan met een slecht ontvanger van het tel systeem.

Mvg Roy
 
De transponder dient eigenlijk vrij te kunnen stralen, dus direct op koolstof, aluminium, metaal of een ander materiaal plakken wat signaal weg kan trekken, zoveel mogelijk vermijden! Als je de transponder iets ophoogt bv, dmv een kunststoffen blokje of je plakt hem op een bruggetje gemaakt van overgebleven body materiaal (lekker licht van gewicht), zodat deze rondom "vrij zicht heeft", dan zullen de ergste problemen getackeld moeten zijn!!!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top