the Wings Nistelrode , verzameltopic

Gisterenavond ook lekker gevlogen totdat de aansturing uit een van de rolroeren brak.
Gelukkig bleef het rolroer neutraal staan zodat ik de kist met het richtingsroer veilig kon landen.

Het is inmiddels alweer gerepareerd.

Misschien ga ik zo meteen nog effe een rondje doen.
 
Een paar nieuwe lipo's voor de trainer 1600 , bij de eerste test liep het vermogen op tot over 600 Watt
denk dat een kleinere prop hier wel van toepassing zou zijn.
 
Hebben wij als club al gecommuniceerd dat er vanaf volgende maand nieuwe regels gelden voor ons als leden? Niet hoger dan 120m omdat wij niet bij de KNVvL zijn aangesloten?
Is dit een reden om, zoals in het verleden, wederom lid te worden van de KNVvL (als club EN als individuele leden)?
Indien ja, moeten wij dan allemaal onze brevetten halen?

--------------------------------quote mededeling KNVvL-----------
...................................
De overheid heeft zich daarom genoodzaakt gezien maatregelen te treffen. Eerder al is het commerciële gebruik van modelluchtvaarttuigen gescheiden van het recreatieve gebruik en zijn er strenge voorwaarden gesteld voor het mogen uitvoeren van commerciële vluchten om onder andere luchtbeelden te kunnen maken. Omdat veel van de, wat we gemakshalve maar even de ‘nieuwe multikoptervliegers’ noemen, in tegenstelling tot de meeste klassieke modelvliegers, niet echt een besef van veiligheid in het luchtruim lijken te hebben, heeft de overheid aangekondigd per 1 juli 2015 een hoogtebeperking van 120 meter in te stellen voor vliegen met modelvliegtuigen.

In de loop der jaren heeft de KNVvL een goede band weten op te bouwen met de overheid en ook met de luchtvaartpolitie. In het overleg dat plaats heeft gevonden voorafgaand aan het besluit een hoogtebeperking in te stellen met onder andere vertegenwoordigers van de KNVvL heeft de wetgevende instanties laten weten veel waarde te hechten aan het veiligheidssysteem wat door de KNVvL en de daarbij aangesloten clubs wordt gehanteerd. Dit Basis Veiligheidsreglement Modelvliegsport (BVM) biedt onder andere door middel van een volwassen systeem van opleidingen en breveteringen een houvast voor het verantwoord medegebruik van het luchtruim. Het maakt de KNVvL modelvlieger zich bewust van de gevaren en bekwaam in de beoordeling ervan.

Daarom heeft de overheid besloten voor wat betreft de hoogtebeperking een uitzondering te maken voor het vliegen bij clubs die aangesloten zijn bij de KNVvL. We beschouwen dat natuurlijk niet alleen als een compliment voor de jarenlange inzet van de KNVvL op het gebied van veiligheid, maar we zijn tevens erg blij als KNVvL dat dit vertrouwen ook uitstraalt naar onze aangesloten clubs die daarmee op hun vertrouwde maximale vlieghoogte van 300 meter kunnen blijven vliegen.

Nog even belangrijk om te melden is dat de uitzondering op de hoogtebeperking dus geldt voor de clubs waarbij gevlogen wordt. KNVvL leden die bij een andere club vliegen moeten zich gewoon aan de hoogtelimiet van 120 meter houden. Andersom is het wel zo dat niet KNVvL leden die als gastvlieger vliegen bij een KNVvL club ook tot 300 meter mogen vliegen.

Per 1 juli zal de nieuwe regeling in zal gaan, zoals die hier is gepubliceerd. Het gaat voor de recreatieve modelvliegers dan met name om artikel 19. De overige artikelen hebben betrekking op het commerciële gebruik. Het ministerie van Milieu en Infrastructuur is op dit moment al weer druk bezig met nog een verdere aanscherping van de regels rondom het vliegen met drones. We zijn als KNVvL hierbij een van de belangrijke gesprekspartners. Over de verdere voortgang van de invoering van deze regeling houden we je op de hoogte. Letterlijk en figuurlijk dus.
--------------------------------einde quote mededeling KNVvL-----------
 
Beste Arno,

vanuit onze club is er nog niets gecommuniceerd. Uiteraard is er op het veld al een en ander besproken. De KNVvL, de Nederlandse koepelorganisatie en vertegenwoordiger van de modelbouw sector heeft de belangen van haar betalende leden verdedigd.

Het lijkt me dat dit een onderwerp is voor de komende ledenvergadering.

Gerard.
 
Hallo
ivm te weinig tijd......gaat alles in de verkoop hier.
kisten,,zenders,,,etc etc
pipercub
P51
calmato.
Decathlon
kadet trainer
Corsair
trainer

mocht er voor iets interesse zijn stuur maar berichtje
 
Jammer Willie
Maar als er niks van komt is het ook zonde.
Succes met de verkoop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De donkere dagen voor de kerst zijn aangebroken. Teveel wind om te vliegen. Jammer, want de temperatuur is ongekend hoog.

Ik wens iedereen een prettige kerst en een mooi vliegjaar toe.
 
Ook vanuit hier wens ik jullie een prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Dat we maar veel kunnen vliegen in 2016.

Gr. Rob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wegens migraine wordt het voor mij vanmiddag niks. Veel plezier met de start van ons vliegseizoen.
Aan het weer zal het niet liggen.
 
Ik ben er morgen weer bij. Vandaag druk bezig geweest met de freesmachine en de tuin. Ja da moet ook wel eens gebeuren.

Gr. Rob
 
ik ben intussen al jaren klaar met die knvvl laat ik het daar maar bij houden .:bye:


Hebben wij als club al gecommuniceerd dat er vanaf volgende maand nieuwe regels gelden voor ons als leden? Niet hoger dan 120m omdat wij niet bij de KNVvL zijn aangesloten?
Is dit een reden om, zoals in het verleden, wederom lid te worden van de KNVvL (als club EN als individuele leden)?
Indien ja, moeten wij dan allemaal onze brevetten halen?

--------------------------------quote mededeling KNVvL-----------
...................................
De overheid heeft zich daarom genoodzaakt gezien maatregelen te treffen. Eerder al is het commerciële gebruik van modelluchtvaarttuigen gescheiden van het recreatieve gebruik en zijn er strenge voorwaarden gesteld voor het mogen uitvoeren van commerciële vluchten om onder andere luchtbeelden te kunnen maken. Omdat veel van de, wat we gemakshalve maar even de ‘nieuwe multikoptervliegers’ noemen, in tegenstelling tot de meeste klassieke modelvliegers, niet echt een besef van veiligheid in het luchtruim lijken te hebben, heeft de overheid aangekondigd per 1 juli 2015 een hoogtebeperking van 120 meter in te stellen voor vliegen met modelvliegtuigen.

In de loop der jaren heeft de KNVvL een goede band weten op te bouwen met de overheid en ook met de luchtvaartpolitie. In het overleg dat plaats heeft gevonden voorafgaand aan het besluit een hoogtebeperking in te stellen met onder andere vertegenwoordigers van de KNVvL heeft de wetgevende instanties laten weten veel waarde te hechten aan het veiligheidssysteem wat door de KNVvL en de daarbij aangesloten clubs wordt gehanteerd. Dit Basis Veiligheidsreglement Modelvliegsport (BVM) biedt onder andere door middel van een volwassen systeem van opleidingen en breveteringen een houvast voor het verantwoord medegebruik van het luchtruim. Het maakt de KNVvL modelvlieger zich bewust van de gevaren en bekwaam in de beoordeling ervan.

Daarom heeft de overheid besloten voor wat betreft de hoogtebeperking een uitzondering te maken voor het vliegen bij clubs die aangesloten zijn bij de KNVvL. We beschouwen dat natuurlijk niet alleen als een compliment voor de jarenlange inzet van de KNVvL op het gebied van veiligheid, maar we zijn tevens erg blij als KNVvL dat dit vertrouwen ook uitstraalt naar onze aangesloten clubs die daarmee op hun vertrouwde maximale vlieghoogte van 300 meter kunnen blijven vliegen.

Nog even belangrijk om te melden is dat de uitzondering op de hoogtebeperking dus geldt voor de clubs waarbij gevlogen wordt. KNVvL leden die bij een andere club vliegen moeten zich gewoon aan de hoogtelimiet van 120 meter houden. Andersom is het wel zo dat niet KNVvL leden die als gastvlieger vliegen bij een KNVvL club ook tot 300 meter mogen vliegen.

Per 1 juli zal de nieuwe regeling in zal gaan, zoals die hier is gepubliceerd. Het gaat voor de recreatieve modelvliegers dan met name om artikel 19. De overige artikelen hebben betrekking op het commerciële gebruik. Het ministerie van Milieu en Infrastructuur is op dit moment al weer druk bezig met nog een verdere aanscherping van de regels rondom het vliegen met drones. We zijn als KNVvL hierbij een van de belangrijke gesprekspartners. Over de verdere voortgang van de invoering van deze regeling houden we je op de hoogte. Letterlijk en figuurlijk dus.
--------------------------------einde quote mededeling KNVvL-----------
 
Back
Top