CleanFlight Ervaringen

Connect de USB connector p het bordje en ga naar de CLI en typ hier volgende commandos op volgorde (begin met NIET aangesloten lipo en verwijderde props!)
- set mincommand = 2000 [ENTER]
- save [ENTER]
- set mincommand = 1000 [ENTER]
- connect nu lipo en je zul je horen dat de regelaars in de calibratie mode komen
- save [ENTER]
- Nu zul je de calibratie bevestiging van alle regelaars horen

Ik doe het altijd via de GUI, maar moet je niet de lipo aansluiten VOOR je mincommand=1000 doet? Volgas, lipo aansluiten, gas dicht... Bovenstaande gaat volgens mij niet werken...
 
bedankt!
Het lukte in eerste instatie niet bleef problemen geven in cleaflight nu dacht ik even mn osd eraf halen die zit gekoppeld op de naze
en nu werkt het perfect motoren draaien ook weer via de schuif en kalibreren werkt ook

unnamed.jpg


dit is de situatie met de osd hij werkt wel via mn bril verder geen problemen alleen in cleanflight geeft de osd dus problemen met kalibreren
 
Ik doe het altijd via de GUI, maar moet je niet de lipo aansluiten VOOR je mincommand=1000 doet? Volgas, lipo aansluiten, gas dicht... Bovenstaande gaat volgens mij niet werken...

Nee want je hebt nog geen save gedaan :-) dus het commando komt nog niet aan, het maakt dus volgens mij niet uit of je dit doet :

- zonder lipo
- set mincommand = 2000 [ENTER]
- save [ENTER]
- set mincommand = 1000 [ENTER]
- lipo erop >> hij pakt nu de 2000 want commando voor 1000 is nog niet bevestigd met save
- save [ENTER] >> nu gaat hij terug naar 1000

Of dit :

- zonder lipo
- set mincommand = 2000 [ENTER]
- save [ENTER]
- lipo erop >> nu gaat range naar 2000
- set mincommand = 1000 [ENTER]
- save [ENTER] >> nu gaat range terug naar 1000


Vol gas en gas dicht doe je al helemaal niet want je geeft deze commando's softwarematig aan de esc via cli. Als je bijvoorbeeld een esc individueel via een ontvanger kalibreert doe je inderdaad vol gas, aansluiten lipo, gas dicht.
 
Je hebt helemaal gelijk...! Bedankt voor de verduidelijking. En ik bedoelde niet fysiek volgas / gas dicht, maar met het commando. In feite geef je dan volgas, alleen zonder je zender! :cool:
 
Dat je usb en lipo samen niet werkte heeft te maken met de telemetry pins die aangesloten zijn en actief worden bij het aansluite van de lipo. Dat is wel op te lossen maar ik weet zo 1-2-3 niet hoe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil misschien de Naze32 op z'n kop plaatsen bij mijn nieuwe Mini. Moet ik daarvoor nog iets instellen in Cleanflight?
 
Ik wil misschien de Naze32 op z'n kop plaatsen bij mijn nieuwe Mini. Moet ik daarvoor nog iets instellen in Cleanflight?

Geen ervaring mee, maar align_board_pitch = 180 lijkt mij logisch. Of roll 180, want dat is bijna hetzelfde, alleen blijft de voorkant dan ook de voorkant... Dus dat laatste lijkt mij beter... :)
 
Ik draai de FC ook nog 90 graden om de USB aansluiting aan de zijkant te krijgen.
Twee zaken die dus tegelijk spelen. FC 90gr draaien en ook nog op z'n kop.
 
Precies. Ik heb m'n FC ook 90 graden gedraaid i.v.m. USB en om de connector binnen te houden. Ik vind zo'n uitstekende connector met draden eigenlijk maar niks.

Als laatste controle kun je de quad vasthouden en de motoren stationair laten draaien. Bij elke handmatige kanteling krijg je dan als het goed is tegengas van de motoren die je naar onderen kantelt. (het best te testen in angle/horizon mode.)

Martin
 
En dan geanimeerd :D. Je ziet tijdens de ground impact zelfs alle ESC's korte burst krijgen. Hier was ik niet helemaal op tijd met disarmen in de lucht :D. Hoe sneller je disarmt hoe kleiner de kans dat er wat gesloopt wordt.

Dat is zeker en waar en supermooi om te zien Boris! Ik wil ook zon blackbox:)

Zoals je al waarschijnlijk weet gebruik ik, net zoals bij mn heli's een throttle hold switch... die zit als ik mn "DX8" vasthoud precies onder mn rechter middelvinger...ik voel deze switch dus altijd, zeker met heli's is dit noodzakelijk omdat je zo'n moordwapen ten alle tijden instant zonder vertraging wilt killen om zo een hoop geld te besparen... of om lichamelijk letsel te voorkomen. Ik voel deze switch ten alle tijden, maar om de "trekker" over te halen heb je toch nog enige kracht nodig... precies genoeg zodat je de switch niet zomaar kan overhalen en de boel ongewenst dus kan killen...

Ik durf te wedden dat ik sneller met deze manier van killen ben, dan de manier waarop de meeste multicopter piloten het dus doen... Hierdoor heb ik dus ook nog nooit een regelaar doorgebrand door een crash... omdat alles over het algemeen volledig dood de grond raakt...

Misschien iets om over na te denken, ik weet dat dit een discussie is....wel of geen killswitch.... maar het feit is gewoon dat disarmen met een stick beweging gewoon trager is in het heetst van de strijd..... tuurlijk kan je hier geoefend in worden en dit commando snel uitvoeren. Maar een simpele trekker overhalen zal altijd sneller zijn dan een stickbeweging... (eerst gas naar beneden...en dan nog de stick in een hoek zetten)

Voor beide manieren valt wat te zeggen natuurlijk en het is ook wat je zelf gewend bent natuurlijk.... zeker in combinatie met motor_stop wat ik dus gebruik en als de boel gaat draaien als je dus armed.... ProDrone (houd zich bezig met het programmeren van de failsafe features in cleanflight) heeft nu een killswitch die ook gelijk alles disarmed... en was hier superblij mee toen hij hierdoor dus zn quad kon redden.... en zonder schade weer verder kon vliegen...

Het heeft wat moeite gekost om hem hiervan te overtuigen natuurlijk haha :D
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker en waar en supermooi om te zien Boris! Ik wil ook zon blackbox:)

Zoals je al waarschijnlijk weet gebruik ik, net zoals bij mn heli's een throttle hold switch... die zit als ik mn "DX8" vasthoud precies onder mn rechter middelvinger...ik voel deze switch dus altijd, zeker met heli's is dit noodzakelijk omdat je zo'n moordwapen ten alle tijden instant zonder vertraging wilt killen om zo een hoop geld te besparen... of om lichamelijk letsel te voorkomen. Ik voel deze switch ten alle tijden, maar om de "trekker" over te halen heb je toch nog enige kracht nodig... precies genoeg zodat je de switch niet zomaar kan overhalen en de boel ongewenst dus kan killen...

Ik durf te wedden dat ik sneller met deze manier van killen ben, dan de manier waarop de meeste multicopter piloten het dus doen... Hierdoor heb ik dus ook nog nooit een regelaar doorgebrand door een crash... omdat alles over het algemeen volledig dood de grond raakt...

Misschien iets om over na te denken, ik weet dat dit een discussie is....wel of geen killswitch.... maar het feit is gewoon dat disarmen met een stick beweging gewoon trager is in het heetst van de strijd..... tuurlijk kan je hier geoefend in worden en dit commando snel uitvoeren. Maar een simpele trekker overhalen zal altijd sneller zijn dan een stickbeweging... (eerst gas naar beneden...en dan nog de stick in een hoek zetten)

Voor beide manieren valt wat te zeggen natuurlijk en het is ook wat je zelf gewend bent natuurlijk.... zeker in combinatie met motor_stop wat ik dus gebruik en als de boel gaat draaien als je dus armed.... ProDrone (houd zich bezig met het programmeren van de failsafe features in cleanflight) heeft nu een killswitch die ook gelijk alles disarmed... en was hier superblij mee toen hij hierdoor dus zn quad kon redden.... en zonder schade weer verder kon vliegen...

Het heeft wat moeite gekost om hem hiervan te overtuigen natuurlijk haha :D
als je disarmt via switch heb je ook meteen een killswitch in cleanflight. Er is een cli setting wat ervoor zorgt dat je ook meteen disarmd.

Ik heb hier in het verleden mee getest en zelf kon ik persoonlijk met stick sneller disarmen. Ik hou mijn vingers niet bij de switches....gewoonte denk ik....kan ik niet. Maar wel op de stick. Dus die tijd om switch te vinden is voor mij net zoveel als disarmen met stick. Gaat altijd heel snel.
Blheli esc is trouwens ook nog best goed beschermd hiervoor. KISS niet :)
 
en toen waren de praatjes juist dat de kiss escs niet in de fik zouden vliegen en auto disarmen enzo......
 
Nu met die nieuwe FC bordjes, wat is "beter" SPR F3 of Dodo?

Ik wil er namelijk een uitproberen voor onder andere de black box feature.
 
kan je cleanflight pids en instellingen tussen de naze32, SPR F3 en dodo uitwisselen of moet je opnieuw gaan tunnen met zelfde versie van cleanflight?
 
Ja mijn vraag ook had Boris zn pids en hex op mn naze gezet. Maar rammeld als een malle. Zal wel iets verkeerd hebben gedaan. Iemand een goed setje pids voor cobra 2300kv, 5" blackout ,20 amp dys en bullnose props ,1800mah 4s lipo.
 
Back
Top