Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Via marktplaats heb ik (zonder dat ik ernaar op zoek was :D) een MT4 gekocht.
Nu vraag ik me af wat de juiste instellingen zijn die ik met de programbox kan kiezen.
Het valt me op dat als ik rem hij de nijging heeft een salto voorover te maken, vandaar mijn vraag wat de beste instellingen zijn om mee te beginnen.
 
Of de rem voorzichtiger bedienen, of via de programmeer kaart de brake strength wat minder sterk zetten, rond de 50-60 procent, en dan op een rustige plek testen.
 
De rem stond op 50%. Na wat oefenen werkt dat toch best aardig. Heb hem ook op 25% geprobeerd maar 50% lijkt me beter/fijner.

Heb hem inmiddels 2x goed getest. Eerste keer na 10 minuten ongelukkig op een wiel gestuiterd en daardoor een draagarm afgebroken. Gelukkig had ik een reserve. 's Avonds even uitzoeken hoe een en ander in elkaar zat en vervolgens gerepareerd en was hij weer klaar voor de volgende dag.

Deze keer begon het beter. 1e Lipo (4S) leeg kunnen rijden zonder stukken. Bij de 2e Lipo ging het al snel weer wat minder. De aandrijfas linksachter schoot telkens uit de bus van het diff. Ik denk dat ik de wielen te recht heb staan dus die ga ik wat naar binnen zetten, dan heeft de as minder ruimte om eruit te kunnen volgens mij. Een groter probleem: na een tijdje hoorde ik geluid alsof er wat tandwielen doordraaien en voor mijn beleving had ik op de achterwielen minder vermogen. Daarom het rear diff gedemonteerd en binnenin zat 1 tandwiel met slijtage, deze heb ik vervangen en ik hoopte dat het probleem hierdoor was opgelost. Dit blijkt niet zo te zijn.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken?
 
Als u de draagarmen heel ver naar beneden heeft staan, dan zou ik hem wat lager zetten ( parallel met de grond ) dat helpt ook nog wel eens.

Is de afstand tussen de tandwielen van het diff wel goed?
Dus de buitenste twee tandwielen?
Zijn de bulkheads nog wel goed, waar de lagers in zitten?
Alles even goed nakijken, ook binnenin het diff, en alles goed schoonmaken en opnieuw inoliën of vetten.
Meestal als u een tandwiel vervangt, is het beter om de andere ook te vervangen omdat de andere dan ook al versleten is..
 
Ik rij zelf ook met een 50% remkracht. Op wondertiger adviseren ze 25% ivm controlability in de lucht. Ik ben wat aan het oefenen met jumps en kan me daar wat bij voorstellen.

Het dogbone probleem die eruitschiet had ik ook aan de achterkant met de factory setup. Ik heb vervolgens de verstelbare stang (weet de naam niet) een gaatje opgeschoven.

Geen idee wat het geluid kan zijn. De diffs wel vullen met diff olie en niet met vet insmeren.
 
Ik rij zelf ook met een 50% remkracht. Op wondertiger adviseren ze 25% ivm controlability in de lucht. Ik ben wat aan het oefenen met jumps en kan me daar wat bij voorstellen.

Het dogbone probleem die eruitschiet had ik ook aan de achterkant met de factory setup. Ik heb vervolgens de verstelbare stang (weet de naam niet) een gaatje opgeschoven.

Geen idee wat het geluid kan zijn. De diffs wel vullen met diff olie en niet met vet insmeren.
Ok, bedankt. Remmen op 25% is een goede optie, volgens mij staat hij daar nu ook op.
Ik zal eens kijken naar die verstelbare stang. Dat kan de oplossing zijn.
Het geluid is opgelost, was uiteindelijk toch een tandwiel in het reardiff.
 
Ik heb sinds begin april de tt mt4 maar nu begint op sommige plekken de kap al te scheuren, ik heb er tot nu toe geen gekke dingen mee gedaan ( 2 weken geleden pas me eerste koprol gemaakt
418a388cb0f174fa201206746528d5b6.jpg


En bij de wheelybar en bij de achterste hoekjes van de kap, ga dan toch maar een nieuwe kap bestellen bij proline en dikkere midden diff olie er in

Verder echt een top ding!
 
Past er een universele proline kap op? Toen ik destijds de St4 had, kon ik geen geschikte kap vinden en heb toen (met veel moeite) de originele besteld.
 
Past er een universele proline kap op? Toen ik destijds de St4 had, kon ik geen geschikte kap vinden en heb toen (met veel moeite) de originele besteld.
Net enige aanpassingen aan je body posts passen hier veel kappen op. Ikzelf had een baja beetle erop en nu een traxxas summit. Qua duurzaamheid ben ik super tevreden met de summit body
 
Ik heb de tt nu een goed half jaar en hij is echt super!!
Maar er was zand in de motor gekomen en die is dus vast gelopen, ik ben terug gegaan naar de lhs en die zijn er mee naar thunder tiger gegaan, maar die hebben geen garantie geven op de motor!! Volgens mij het is normaal dat je met zoon auto off road gaat en dat de motor dus zand dicht moet zijn!!
Maar ik heb dus een nieuwe motor moeten kopen en alles bijelkaar heeft het 2 maanden geduurt.

Nu mijn vraag: Er zitten 6 gaten in de voorkant van de motor en maar 2 daarvan worden gebreukt om te motor op zijn plek te houden.
Ik heb er aangedacht om er kleine schroefjes in de draaien maar die steken uit en als er een stukje draadeind in draai ben ik bang dat het de motor intrilt. Nu denk ik eraan om er vloeibare pakking tussen te smeren en hopen dat dat het zand en stof tegen kan houde

Hebben jullie nog andere voorstellen??
Ik hoor ze graag!
 
De duurzaamheid van de originele motor is niet optimaal ( ze overlijden nu eenmaal snel )
Het verhaal van zand in de motor vind ik een beetje wazig bij een brushless en ikzelf ben overgestapt naar een hobbywing combo - de beste aankoop ooit voor een 1/8 vind ik persoonlijk.
 
Je kunt ook stelschroefjes met wat loctite gebruiken om in de overige gaatjes te doen.
Maar er zal denk ik altijd wel wat in blijven komen.
Zijn de endbells goed aangedraaid?
 
De voor en achterkant van de motor, waar de as door gaat.
Ik neem aan dat die gewoon goed vast zitten, dus dan zou je het lager gat aan de achterkant af kunnen plakken?
Als je echt zeker wil weten dat er niets in komt zou je de endbells nog af kunnen kitten, maar ik denk dat er altijd wel wat in komt.
 
De duurzaamheid van de originele motor is niet optimaal ( ze overlijden nu eenmaal snel )
Het verhaal van zand in de motor vind ik een beetje wazig bij een brushless en ikzelf ben overgestapt naar een hobbywing combo - de beste aankoop ooit voor een 1/8 vind ik persoonlijk.
Mag ik vragen welke dat precies is en wat dat dan gekost heeft??
 
Ik heb mijn mt4 nu ongeveer een jaar en ben nog steeds super tevreden over. Maar nu vindt ik het wel tijd worden voor wat upgrades:
- Ik wil een alu servo saver er op zetten maar ik weet niet op echt gaat werken omdat ik veel op zand rij, en ben dan bang dat er zand inkomt waardoor die mss vast komt te zitten of gaat krassen en schuren.
- het tweede wat ik er wil doen is een brace maken/ kopen of mss een rc innovative 4mm chassis er onder.
- ik ben zeker niet ontevreden over de standaard banden+velgen maar zit toch te kijken naar een set proline mashers, maar deze zijn natuurlijk veeel breder dus wordt de motor dan niet te warm en worden de wiellagers niet te zwaar belast.

ik hoor graag jullie adviezen.

ps. jammer dat het al een wat ouder model is, veel upgrades zijn bijna niet veel tevinden.
 
Als je Engelse taalvaardigheid het toelaat :-) dan kan je eens ook op forums.wondertiger.com ofwel URC paginas op nakijken, en vergis je niet veel stukken zijn compatibel met andere modellen van TT en Associated.
 
Woehoe!!! Ben binnenkort ook eigenaar van een MT4 G3! Zending is onderweg en daarstraks ook nog eens een koop gesloten met een forumlid voor lipo's,,,, mss dat ik dit weekend al eens kan rondrijden :))
Ik denk dat ik een zwaardere lader ga moeten gebruiken voor mijn overige batterijen tegelijk te laden, anders gaat het te lang duren naar mijn mening, hehe! Zover ik me kan herinneren moet dit eerder een duo of quadro
lader worden,,, en wss eentje over de 200 watt?
 
Back
Top