Slecht starten HPI Bullet 3.0

Hallo,
het is al een tijdje geleden dat ik met modelbouw bezig was maar dit jaar heb ik de koorts weer te pakken,
zo heb ik mij een TT-01E aangeschaft en toen wou ik nitro dus heb ik vorige week van marktplaats een nieuwe HPI Nitro RS4 3 EVO+ aangeschaft, die heeft nu 5 tankjes gelopen en loopt top.
maar omdat hier weinig grote parkeerplaatsen heb ik ook een Bullet ST 3.0 van marktplaats gehaald.
nu heb ik het probleem dat ik hem moeilijk aan de praat krijg, als die eenmaal loopt en warm is loopt die prima (kakt wel in bij acceleratie maar daar ben ik nog mee bezig) maar bij het koud starten sta ik wel 3-4 min te sjorren voordat ie aanslaat terwijl de RS4 binnen 3x trekken loopt.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
mvg
Jolt Koens
 
Zoals in al zoveel topics gezegt is, zorg dat je plug goed is, de gloeistarter goed opgeladen is, slangen en pakkingen controleren op scheuren ed, kijken of de motor genoeg brandstof krijgt (de ene motor is de andere niet). Luchtfilter verstopt?
Vaak is er een logische verklaring voor.
Zorg dat de motor goed geprimed is als je met een trekstarter werkt.
 
Plug heb ik vervangen, gloeistarter is goed opgeladen slangen zijn goed, pakkingen heb ik nog niet los gehad.
Luchtfilter is goed, primen doe ik door op de slang die op de uitlaat te blazen totdat ik de brandstof in de carburateur zie lopen.

Hoeveel pakkingen zitten erin een nitro motor?
Ik weet dat je uitlaatpakking hebt en bij je kop.
 
Die bij de uitlaat moet goed zijn. En de tankdop pakking.
Misschien staat de motor wat te rijk waardoor ie wat te veel krijgt voor een koude start.
De ene motor start beter dan de ander, dat ga je vooral merken als je met een trekstarter werkt. Tis een beetje aanvoelen.
 
misschien toch een keer het blok uit elkaar halen, denk sowieso dat er bij de trekstarter iets niet goed zit.
soms is het net alsof de pullstart niet "aangrijpt" dan trekt die heel licht.

persoonlijk denk ik dat er geen druklek zit.
 
Wel olie nemen van het noordelijk halfrond he. Anders smeert het de verkeerd kant op. :)


Naaimachineolie mag ook. Maar Oneway olie is wel het beste
 
Volgens mij heeft oneway olie niet zo zeer een smerende werking, maar is het alleen om ervoor te zorgen dat de rollen vrij kunnen bewegen en de boel niet te warm word.
Als je atf hebt staan zou het volgens mij ook moet werken. Even proberen.
 
Als je weet hoe een oneway werkt is het belangrijk dat het een olie is welke geen filmlaag op de as opbouwd. De roller moet zich vast kunnen grijpen op de as en moet zich door de laag heen kunnen drukken.

Je kunt iedere olie proberen, als die doorslaat weet je genoeg. Overigens kan het doorslaan ook door een kapot lager of een ingesleten as komen maar meestal is die gewoon te vettig.
 
Oude lap door de uitlaatpoort heen en dan rustig aan het vliegwiel draaien. Als het goed is komt dan je cilinder door de druk van je zuiger er wel uit.

Eventueel je carter verwarmen . Boven gasfornuis of in de oven.
 
Maar voor het bekijken van de staat van de motor wel ;) Tis een gebruikte auto en wil zeker weten dat alles goed is
 
Weet je dan wel waar je naar moet kijken? Begrijp mij niet verkeerd maar dit topic alleen geeft al niet het vertrouwen dat je weet waaraan je kunt zien of de motor goed behandeld is ;)

(ps, je ondertitel is groter dan de gestelde max 2 regeks)
 
Sorry wist niet dat een onderschrift maximaal 2 regels mocht bevatten,

ik mag dan niet zoveel ervaring met nitro motoren hebben, maar ik weet hoe ik speling kan voelen en heb wel wat mechanisch inzicht.
Ik lees veel en weet in de theorie hoe het moet steken, en door het toch te doen leer ik het meest.
 
@Roelof ik heb de sleeve er nu uit gekregen dankzij jouw tip, bedankt!

Ik had nog wel een vraag, hoeveel speling mag er op die pin door de zuiger zitten?
ik kan de drijfstang nu 3-4 mm heen en weer bewegen.
mvg Jolt Koens
 
Back
Top