rare banden slijtage serpent 960

Vandaag met de 960 gereden en wat mij opvalt is dat de banden achter raar slijten.
Ik heb de camber op -2 en sporing op 3°toespoor staan (per wiel) misschien een beetje veel. Ik heb niet eens hard kunnen rijden daar ik met een splinternieuwe motor rij.
De buitenste band achter, in dit geval rechts afgesleten is op een positief camber.
Rij hoogte is 7mm en de downstops staan op 9mm, basis afstelling.
Een collega 960 rijder had dit ook.
Hij had er ook geen verklaring voor en zijn afstelling weet ik niet precies.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
De slijtage is ook afhankelijk van je rijstijl. 2 graden camber vind ik nogal meevallen. Ik weet niet hoe het bij de 1:8 is maar ik rij 1:10 en dan heb ik wel eens 3 graden of meer camber.
Ik zou zeggen zet hem eens op 3 graden en kijk dan weer.

M.v.g. Mark
 
Als je bijvoorbeeld in een wedstijd situatie rijd kan ik mij voorstellen dat de banden "rechter" afslijten dan afgesteld door de hoge bochtensnelheid, maar nu was ik een motor aan het inrijden dus een lage bochtensnelheid.. en nog zijn de banden afgesleten naar een positieve camber waarde.
Ik vind dit vreemd want ik heb ook met mijn vector gereden, gisteren, en hard. Deze banden slijten nagenoeg af op de ingestelde waarde. Zover ik kan zien heeft de vector een groter camber verschil in of uitgeveerd dan de 960.
Dus vind dit een vreemd verschijnsel.

Groet Efrem
 
Het camberverschil of ook wel in termen "camber rise" genaamd is in te stellen met de roll center.

Het verkeerd slijten kan idd een te kleine camber instelling zijn maar kijk ook heel goed naar de roll center instellingen en de montageposities en werking van je dempers en veren.
 
Ik sla de setupguide er nog eens op na.
Zover ik weet staat het onderstel op de basis setup. Betekend niets, weet ik wel. Ga het allemaal eens bekijken en zien wat ik met verschillende afstellingen bereiken kan. Thanks
 
Vandaag weer met de 960 gereden.
Van de week de bovenste draagarm korter gemaakt zodat er meer camber rise is. Gaat nu beter, de buitenste achterband slijt nu recht af met een in gesteld camber van 2°.
Zal de camber eens op 3 zetten en zien wat er gebeurt op snelheid.
Bijna 2ltr door de motor gestookt, ben em al scherper aan het afstellen.
 
Back
Top