Start probleem

Hallo,

Ik krijg mijn motor van mijn Kyosho Race Spec 2 niet meer opgestart. Ik zie dat er geen brandstof in de carbu wordt getrokken als ik hem probeer op te starten. Ik heb de leiding aan de carburator losgemaakt om te zien of er brandstof doorloopt bij het aantrekken en dat is in orde. Maar zodra ik de leiding aansluit wordt de brandstof niet in de carburator gezogen. Dus ergens trekt hij valse lucht. Ik heb de cilinder reeds nagekeken en de vertoont geen slijtage. Hoe kan ik dit het beste nakijken?

Mvg.
 
Filter in de tank vies? Valse lucht, tank deksel. Slang vanaf uitlaat naar tank misschien lek? Uitlaat pakking kapot...
 
Per definitie is het altijd valse lucht die dat veroorzaakt......

Valse lucht betekent dat er ook brandstof door komt maar alleen de verhouding niet constant is waardoor de motor verloopt of niet af te stellen is. Dat is het dus niet.

Als je er zeker van bent dat er geen brandstof de carburateur in komt zou je zeggen dat de carb de boel blokkeerd dus even de carb doorspuiten met remmenreiniger. Even het slangetje bij de tank loshalen, luchtfilter eraf, outo/motor op zijn kop houden en remmenreiniger in het slangetje spuiten. Het moet dan door de luchtinlaat van de carb weer naar buiten stromen.

Maar niet starten kan ook betekenen dat er geen zuurstof is of geen ontsteking. Dus even het luchtfilter eraf halen en proberen te starten en de gloeiplug controleren of die wel gloeit.
 
Filter is nieuw. Als ik de leiding lostrek aan de carbu loopt er wel degelijk brandstof uit. Dus lijkt me dat pakking en dichting bij tank en uitlaat goed zijn niet? Ik zie het aan de luchtbelletjes in de leiding dat de brandstof niet wordt aangezogen. Die verplaatsen zich weinig of niet. Welke remmenreiniger raad je aan?
 
dus als je de leiding van de uitlaat naar de tank even loskoppelt, en je blaast erin, met je carb open, komt er ook geen brandstof in de carb? Want met wat je beschrijft, sluit je idd niet uit dat de carb gewoon verstopt zit. Heb je een brandstoffilter ertussen zitten?
 
Even een update,

Zoals hiervoor gemeld heb ik dus geprobeerd om via de leiding die naar de uitlaat loopt erop te blazen en ik zie brandstof lopen in de carb. Wat ik heb gedaan is de leidingen vervangen en de uitlaat losgemaakt aan de motor, proper gemaakt en opnieuw geplaatst. De carb zelf krijg ik niet los dus deze heb ik laten zitten. Daarna kreeg ik de motor terug gestart maar hij loopt niet regelmatig. Hij stijgt ineens in toeren, daarna daalt het toerental en slaat hij meestal af. Als ik wat gas geef daalt ineens het toerental en slaat hij af. Het is een Trackstart SEG-H-28. De instellingen stonden zoals hij het laatst goed gelopen heeft, dus voor het probleem dat ik hem niet meer gestart kreeg. Weet er iemand wat de fabrieksinstellingen zijn van deze motor? Ik vind er nergens een handleiding van. Alles flux afregelen? De gloeiplug is reeds vervangen door een nieuwe.
 
Volgens sommigen zou het een GO zijn

GO .28 3 PortHSN - 3.25-3.5 turns out from fully in.
LSN - 1 turn in from flush
IDLE - 1mm gap

Maar zoek anders contact met Hobbyking, ze hebben immers een support afdeling.
 
maar @Roelof, de vorige keer liep hij goed. Dus kan het eigenlijk niet aan de afstelling liggen. Denk eerder auto afgeslagen/ uitgevallen en met brandstof in de carburateur weggezet.

Dan een paar weken wachten krijg je zulke problemen. Carburateur schoonmaken is denk ik de oplossing.

Ben benieuwd.
 
Tenzij er al als een gek aan alles gedraaid is... Maar aanslaan, hoog in toeren lopen en afslaan klinkt als een te arme afstelling wat gewoon door een verstopte carb kan komen. Zet anders de hoofdnaald een volle slag open en kijk wat die doet, als die beter loopt en rijker gaat lopen kan je hem weer armer zetten. (moet ik soms ook met het gebruik van Runnertime brandstof)
 
Ik ging hetzelfde zeggen, maar dan de lage toeren een beetje meer openzetten. In elk geval klinkt dit niet als verstopping.
Maar als er inderdaad nergens aan gedraaid is sinds laatst rijden, is het wel vreemd. Tenzij dat op een erg vochtige herfstdag was of zo..
 
Back
Top