Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Heb nu een Rustler VXL in bestelling staan, ik krijg hem ergens volgende week binnen.
Ga er lekker mee bashen en en ander dingen mee doen.
Kan dat ding goed jumpen??
Heb vroeger als eerste auto een Stampede xl-5 gehad, en dat jumpte als een tierelier.
Heb toen weinig gebroken. Is dat met de rustler ook zo? Kan die zelfs nog beter jumpen?
Ik wil het meeste stock houden.

Hoor graag en tips zijn meer dan welkom.

Groet Floris
 
Je kunt met je gas in de lucht dw sprong regelen. Als remt maakt hij een beweging naar voren en als je in de lucht gas geeft naar achteren
 
Heb nu een Rustler VXL in bestelling staan, ik krijg hem ergens volgende week binnen.
Ga er lekker mee bashen en en ander dingen mee doen.
Kan dat ding goed jumpen??
Heb vroeger als eerste auto een Stampede xl-5 gehad, en dat jumpte als een tierelier.
Heb toen weinig gebroken. Is dat met de rustler ook zo? Kan die zelfs nog beter jumpen?
Ik wil het meeste stock houden.

Hoor graag en tips zijn meer dan welkom.

Groet Floris

Ik heb de Rustler nu een aantal weken, het is een leuke auto. Alleen bij mij is er al behoorlijk veel stuk gegaan. Misschien komt het door mijn rijstijl maar erg stevig komt hij niet over op mij.
 
Ik heb inderdaad het een en het ander er over gelezen zoals dat de tandwielen snel stuk gaan maar daar heb ik een oplossing voor. Ik heb er veel zware jumps mee gedaan met mijn Stampede en dat ging goed. Als je hier volgens mij op pagina 1 kijkt dan zie je ook dat er op een filmpje behoorlijk zware jumps worden gedaan. Wat is er eigenlijk bij u stuk gegaan en hoe als ik vragen mag??

Groet Floris
 
Ja dat mag je vragen. Er is een draagarm aan de achterkant gebroken, caster block aan de voorkant, chock cap aan de linker voorkant en nu de output yoke aan de achterkant. Ook is een achterband 2x uit elkaar geknald. Het voordeel van dit alles is dat je de onderdelen vervangt door Rpm, aluminium of stalen onderdelen waardoor de auto veel sterker wordt. Rijden zonder tape in je wielen zou ik je ook af willen raden, zand en water komen er in en je auto wordt onbestuurbaar op hogere snelheid.

Tot zo ver mijn ervaringen tot nu toe. Dat dit bij mij gebeurde wil natuurlijk niet zeggen dat jij er ook veel last van zal hebben.
 
Ik rij al 2 jaar met mn rustler (bijna 3 jaar nu) en heb mn output yokes doorgehad, lagers paar keer vervangen ( moet bij alle auto's) , caster block, steering block en 1 shock cap. Daarnaast ook al aardig wat spurgears. Maar dat zal je ook bij alle auto's tegen komen.

En volgens mij rij ik bepaald niet zachtjes met mn auto. Soms met sprongen van wel 3 meter hoog en dag soms nog verkeerd neerkomen ook.
 
Op zich is de rustler een zeer stevige auto maar niks is onbreekbaar.Ik zou zeggen gewoon ermee rijden en alles wat stuk gaat vervangen door beter. Armen, stuurblokken, shocktowers en achterste bearing carriers RPM.
Shock caps, bulkhead, C hubs aluminium.
Als je het zo doet heb je een tank!
Wat ik wel op voorhand zou doen is een rpm bumper monteren. Kost 10 euro ofzo en kan je een bulkhead,chassis en/of draagarmen uitsparen ;) Deze bumper vangt zo goed als heel de klap op als je frontaal een accidentje krijgt en blijft gewoon heel.
 
Een rustler kan veel hebben maar jumps is vragen om brokken, is trouwens met elke auto zo. Als je graag je rustler heel wilt houden kan je hem beter op de kast zetten na het uitpakken... De hobby is nu eenmaal ook sleutelen en onderdelen herstellen/vervangen. Als je dit niet wilt doen is het niks voor jou. Het blijft ook geld kosten,das ook de reden waarom er velen terug mee stoppen.Gewoon gaan met dat ding en niet teveel nadenken over een kras meer of minder.Anders is het plezier er ook snel af.Best van de eerste rit al een rpm bumper erop, als je dan op de neus land krijgt niet heel de auto een opdonder.
 
Als er een kras op zit ga ik er ook niet moeilijk over doen. Ik had 4 jaar geleden als eerste auto een Stampede en daar doe ik nu bijna niks meer mee dus als er een draagarm breekt or whatever, dan heb ik meteen een reserve onderdeel. Ik ga er gewoon mee rijden en als er iets breekt dan heb ik dus meteen en reserve onderdeel. Wat doen jullie er voornamelijk mee??

Groet, Floris
 
De mijne wordt echt misbruikt. Jumps, bashen, crashen, speedruns, wheelies.... Alles wat het ding kan wordt er ook mee gedaan.Hij is echter wel voorzien van een hoopje andere onderdelen om hem echt hufter proof te krijgen.Lelijk als de nacht die rustler van mij maar o zo veel plezier :D In eerste instantie was de bedoeling om er een mamba rustler van te maken en 100mph te halen maar kost een hoop geld en je bent er na een week op uitgekeken... Dus dan maar afraggen dat ding :)
 
Ik krijg mijn Rustler zaterdag binnen, ik weet nog niet helemaal wat ik er wel en niet mee ga doen. Wat kan je er eigenlijk stock mee doen zonder dat ie meteen in een keer kapot gaat??
 
Hangt er allemaal vanaf, soms kan je 100 keer jumpen en niets hebben, soms kan het gewoon net teveel zijn en breekt er wat... Hangt er allemaal vanaf hoe je neer komt. Stoepranden moet je ook niet gaan raken, dat hebben ze ook niet graag. Bestel nu maar gewoon die rpm bumper al ;)
 
Mijn broertje heeft een Bandit xl-5 maar de achter wielen zitten los. Kan het zijn dat de lagers versleten zijn? Hier onderstaand filmpje met het probleem.

 
Back
Top