Het NOMAC reglement zegt dat een accu na het laden niet meer dan 10 graden boven buitentemp mag zijn en er zijn mensen die daar voor zorgen met een klein bandenwarmertje..... De bedoeling van die regel is dat alleen de warmte door het laden ingebracht mag zijn maar helaas zijn er mensen die anders interpreteren.
Andere truuk wat gedaan wordt is de accu geheel ontladen en dan rustig op 5C laden en ook zo timen dat die net voor de start vol is. Dan wordt er in de cel een hoop warmte ontwikkelt wat aan de buitenkant niet direct meetbaar is. Ook hier zijn er regels zoals max 2C laden maar als de controle minimaal is of totaal niet wordt het gedaan. Kijk maar naar de mensen die na het laden hun laders uitzetten
, daar zijn mensen bij die hun laadprogramma niet op het display willen laten zien....
Andere truuk wat gedaan wordt is de accu geheel ontladen en dan rustig op 5C laden en ook zo timen dat die net voor de start vol is. Dan wordt er in de cel een hoop warmte ontwikkelt wat aan de buitenkant niet direct meetbaar is. Ook hier zijn er regels zoals max 2C laden maar als de controle minimaal is of totaal niet wordt het gedaan. Kijk maar naar de mensen die na het laden hun laders uitzetten
