In de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 juni 2015 organiseren wij bij RC Hotwheels een Midzomernacht race met het originele TTxx chassis. De start zal zaterdagavond om 20.00 uur zijn, direct na het avondeten. We gaan door tot zondagochtend 8.00 uur, waarna we na het opruimen afsluiten met een gezamenlijk ontbijt. We racen dus 12 uur, waarvan een groot gedeelte gedurende de nacht. Afhankelijk van de weersverwachting en de opkomst, zal het avondeten bestaan uit een barbecue of een Chinese maaltijd. Aan zowel het avondeten als het ontbijt kunnen ook niet rijders deelnemen. Opgave voor het eten graag voor woensdagavond 22:00 uur op secretaris@rchotwheels.nl. Baan open om 12:00 uur Kwalificatie: 17:00 tot 17:30 uur (snelste 3 op een volgende ronden gelden als kwalificatie tijd) 18.00-19.30 uur avondeten: € 10,00 per persoon Start midzomernacht race: 20.00 uur einde race wordt verwacht rond 8.00 uur Ontbijt: € 2,50 per persoon Inschrijfgeld per team: € 35,00 incl.1 Hand-out motor Er mag 1 extra motor bij de organisatie worden aangeschaft voor € 17,50. Alle motoren zijn ingelopen, geselecteerd op gelijkwaardigheid en verzegeld. Maximaal aantal teams is 12. Indien er minder dan 5 teams inschrijven, wordt er een alternatieve avondrace gereden. De race gaat ook door bij slechte weersomstandigheden, behalve bij extreem weer. Opgave teams via Myrcm: https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=19557&pLa=nl Inschrijven onder team naam, zie ook aanwijzingen bij "Body" Laatste informatie is te vinden op: www.rchotwheels.nl Groeten, Sportcommissie RC Hotwheels Midzomernacht race reglement (op basis van RC Hotwheels clubreglement) TTxx Schaal: 1/10 Narrow scale uit TT-01 en TT-02 serie, behalve de TT-02S (zie ook Toegestane hop-ups) Gewicht: Vrij Vleugel/spoiler: Niet breder en hoger dan body Body: Toerwagen, merk en model vrij, werkende verlichting is verplicht gedurende de nachtelijke uren. Ook mag de mag de verlichting niet omhoog schijnen, waardoor andere deelnemers verblind worden.Tijdens de nachtelijke uren wordt de baan niet verlicht, zorg er daarom voor dat de verlichting sterk genoeg is. De teamnaam moet duidelijk op de body herkenbaar zijn. Wielophanging: 4 wielen onafhankelijk Versnellingsbak: Niet toegestaan Aandrijving: 4 WD Snelheidsregelaar: Vrij, echter de achteruit moet uitgeschakeld zijn. Verplaatsing: Maximale FDR 5.72 (motortandwiel 25T en spur 55T met originele differentiëlen, FDR is dan 5.72 (5.71 is NIET toegestaan! 5.73 (en hoger) wel) Motor: Handout : Tamiya RC-540J motor 1 motor zit bij de inschrijving. Verder is het eenmalig toegestaan een nieuwe motor aan te schaffen bij de organisatie. Dus maximaal 2 motoren voor de hele race. Accu: 6 cellen NimH of 2s LiPo hardcase. Bij gebruik van LiPo 2s hardcase in combinatie met een regelaar zonder Lipobeveiliging is het verplicht om een werkende LiPo buzzer aangesloten te gebruiken. Lipo laden in lipozak is verplicht. Banden: Vrij: Geen foam, alleen toerwagen banden, regenbanden toegestaan Toegestane hop-ups: Vrij, met uitzondering van alle parts specifiek bedoeld voor de TT-02S en parts die bedoeld zijn om de TT-02 aan te passen naar een TT-02S, deze zijn niet toegestaan. Verder moet het chassis in basis “badkuip” type blijven. Rijders per team: Minimaal 4: waarvan 1 rijder continu als baan inzetter Accuwissels Uitsluitend op de door de wedstrijdleiding aangewezen plaats of in de pit. Gedurende de nacht is dit op een goed verlichte plaats om foutief aansluiten te voorkomen. Bij accuwissel dient de body volledig verwijderd te worden van het chassis.
gewoon komen rijden veel leuker als kijken .... dus kom maar op als je durft . Gaaf een keer in het donker kunnen racen .....
Ik durf! In het donker rijden is een geweldige ervaring. Maar nu tijdens zonsopgang racen heb ik nog nooit gedaan, dat lijkt mij echt geweldig!!! Team 2gen staat ingeschreven! (wordt een vader - kind team, vandaar de naam) Alleen moeten er nog wel een paar teams bij komen, dus kom op heren en dames!
Is er nu niemand die een team bij elkaar kan brengen voor deze unieke race? De kosten kunnen het niet zijn, verwachting is dat ons team met één set banden en 2 motoren de race uitrijdt. Slijtage aan het chassis is te verwaarlozen, body blijft intact. Dus kom op, kijk dit weekend nog even naar de 24 uurs van Le Mans en laat het endurance-virus toeslaan!
Wat een ontzettend gave wedstrijd was dit! Voor diegenen die er niet bij waren, weten niet wat ze gemist hebben! Helaas was het aantal teams aan de start minimaal, het plezier was er niet minder om. De TT is natuurlijk een perfect chassis om endurance mee te rijden, waardoor er van uitval geen sprake was. Het weer was ook uitstekend, niet te koud en toch af en toe lichte regen in de nacht om het spannend te maken, maar niet voldoende om echt problemen te veroorzaken. En dan na dik 10 uur voldoende energie hebben om nog een hele stint nog te strijden, om de laatste minimeter, geweldig! Dank daarvoor aan Viel9! Het was zo leuk, dat we na een foutje elkaar weer opzochten op de baan om de strijd voort te zetten. Volgend jaar gaan we dit zeker weer doen, dus reserver maar alvast het weekend rond midzomernacht!
Tja, maandag ochtend is zwaar, ga toch maar naar het werk. Uitslag is te vinden op: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/nl/19557/146463
Allerleukste wedstrijd ooit gereden.....en na 10 uur rijden nog ff een lipootje met Marten knokken was de kers op de taart
Er is flink doorgereden zeg en dat 12 uur achter elkaar, ik schat B finale tijden uit een sprint race. En zo te zien toch heel zuinig op de banden en de rest geweest.
waren gewoon top A finale tijden en dat met gewoon stock motor geen carson kut machine enige verschil was dat deze motoren door Koen Geurts klaar gemaakt zijn bij de tam cup komen ze uit de verpakking de auto's in. en we reden op behoorlijke banden geen tam meuk
snelste rond was 17.8 tijdens de 12 uur. Aan het eind van de race reden verschillende rijders laag in de 18. Beste tijd uit de tamiyacup: 18.17 (met carson cupmachine) Koen reed bij ons in pak hem beet in ronde 1698 nog een 17.9.....je moet ze even inlopen die silvercans....
Hoe maakt Koen Geurts die motoren dan klaar? Ik ben gewoon gaan rijden met mij Cup Machine, vroeger liet ik ze nog wel eens inlopen.
Ben een beetje data aan het analyseren. Het winnende team heeft voor zover ik kan nagaan 25 pitstops gemaakt, een gemiddelde "race"rondetijd (rondes exclusief die met pitstop) van 19,619 seconden gereden en stints (26 stuks) van gemiddeld 26 minuten en 27,6 seconden. Pitstop duurde gemiddeld 1 minuut en 16,98 seconden (inclusief de gereden ronde), bij elkaar dus 32 minuten gepit. Interessante info ter voorbereiding van een eventuele deelname volgend jaar hoewel die kans helaas niet zo groot is. Maar toch leuk om op papier uit te zetten, was sowieso nieuwsgierig naar deze waarden.
Was inderdaad een hele leuke en gezellige race! Wel eens in het donker gereden, maar dan binnen. Buiten is toch wel even anders, was echt donker op de baan, zeker omdat Hampy en Marten nog even een aantal lantaarnpalen op "non actief" hadden gezet ;-) Het bleef redelijk spannend tussen de eerste 2 teams (RAMM en De Stekkeraars). Zeker tijdens de regenbui omstreeks 03.00 uur. Had niet langer moeten blijven regenen want wij (RAMM) hadden geen regenbanden en de andere teams wel. Die gingen toen opeens 5-6 seconden per ronde inlopen... Gelukkig hadden we circa 12-14 ronden voorsprong, maar dat werd wel snel minder. Maar gelukkig stopte de regen om 03.15 uur en gingen we weer als een speer op de Sorex 32 banden. Zoals Marten al zei, wij hebben helemaal niets kapot gereden, alleen hebben we in de ochtend een andere set banden gestoken want we waren gestart op gebruikte Sorex 32 banden waar de gaten in begonnen te komen. Vanaf circa 05.00 uur hebben we op RP30 gereden, ook een prima band! In totaal hebben we 2129 rondes gereden, omgerekend ruim 298 km! Alle deelnemers bedankt, en zeker camera man Harry, leuke film geworden! Ik zeg, op naar volgend jaar en mogelijk gaan we met ons team mee doen met een 24 uurs wedstrijd ;-)
was echt donker op de baan, zeker omdat Hampy en Marten nog even een aantal lantaarnpalen op "non actief" hadden gezet ;-) Ik weet van niets ???
Super gaaf om te zien mensen. Complimenten voor de organisatie. Ik denk dat Rc-Hotwheels hiermee zich goed op de kaart heeft gezet en dat er hierna menige wedstrijden als deze zullen volgen.