Arocs 8x8 Kipper - Scaleart

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Rakthi, 22 mei 2015.

  1. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Hi Marco! Van harte bedankt voor het positieve commentaar :)
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Heb tijd gevonden voor een minder intensief stukje knutselwerk, namelijk het achterste stuk van het eigenlijke haak werk.
    Hier een beeld van alle stukjes ongeveer in de juiste plaats.

    [​IMG]

    Eerst het kader zelf.

    [​IMG]

    Dan de vaste en verschuifbare haak.

    [​IMG]

    Aan de rechterzijde liep ik wel in een probleem. De frame balk is uitgefreesd met een kanaal waarin het mechanisme heen en weer kan schuiven. Maar in dit geval zat alles pot vast. Ik vermoed dat het bit dat gebruikt werd om dit kanaal uit te frezen ofwel versleten of beschadigd was. Well, de oppervlakte aan de achterkant was zeer oneffen. Heb geprobeerd om dat met een vijl en schuurpapier wat gladder te krijgen, dat hielp wel, maar niet genoeg.
    [​IMG]

    Dan realiseerde ik me dat het eigenlijk alleen de schroefkopjes waren die tegen die ruwe kant kwamen vast te zitten. Dus even met de Dremel en schuurschijfje erop en probleem opgelost. (was wel iets te enthousiast en heb ook wat van the eigenlijke stuk kwijt gespeeld. Geen probleem omdat je dit toch niet kan zien.
    [​IMG]
    Je moet hier ook goed opletten. De stang die aan de haak bevestigd word met die 2 schroefjes wordt aan de andere delen van het schuif mechanisme vastgezet met een verzonken schroef. Moet je dus zeker met de juiste kant naar boven monteren. (Ik was er in geslaagd beide verkeerd te monteren)

    [​IMG]

    Vervolgens de trek of duwstangen van het mechanisme. Die moeten 64 mm lang zijn. Ze bevestigen aan de stang hierboven via een bushing die in de sleuf door de frame balk gaat.
    Next the rods of the mechanism. They are 64 mm long as per the manual. They are attached to the above rod through a bushing that goes into a sleeve through the frame.

    [​IMG]

    Hier eentje geïnstalleerd ... the andere zat op dit moment in de oven aan 180°C . Eén van de vier kogelgewrichtjes was de verkeerde maat ... ipv een 2M schroefdraad had het een 3M. Aangezien er van die dingen geen extras bij zitten gewoon wat 2K End Fest erin en we kunnen weer verder.

    [​IMG]

    Terwijl de duw/trek stang af aan het koelen was, "snel" even de as and de rollers waarop de container zal rijden vast gemaakt. De as word op zijn plaats gehouden met de kleinste circlips die ik ooit gezien heb. En natuurlijk geen passend werktuig in het arsenaal. Absolute miserie om die op hun plaats te krijgen met 2 kleine "needle-nose" tangen.
    [​IMG]

    Hier was ik toch wat te snel. De rollers moesten er weer af zodat ik de dekplaat en de houders voor de hydraulische leiding kon vastmaken.

    [​IMG]

    Klaar en gezien van boven

    [​IMG]

    en onder - die 4 "blote" boutjes die aan de binnenkant zijn, daar ga it later toch nog ene moertje op vastzetten. Dat ziet er dan toch wat meer afgewerkt uit.

    [​IMG]
    Groeten
    Stephan
     
  2. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Deel 1 van de volgende stap. Samenbouwen van de arm en stukje van de hydrauliek

    Hier enkel een paar onderdelen

    [​IMG]

    Eerst preparatie van de hydraulische cylinder

    [​IMG]

    De haak

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit geheel dan vastmaken aan het uitschuivende deel van de arm. De vijsjes zijn verzonken om plaats te maken voor de cylinder. Een beetje moeilijk om hen daar in te krijgen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens monteren we de hydraulische cylinder in het stationaire deel van de arm. Dit is noodwendig omdat met de nipples in plaats de cylinder alleen onder een hook kan worden ingeschoven.


    [​IMG]

    De hydraulische lijn gaat door de 2 voorziene plaatshouders

    [​IMG]

    Vanachter geborgd en vast gemaakt.

    [​IMG]

    De piston gedeeltelijk uit trekken.

    [​IMG]

    En voorzichtig het uitschuivende deel van de arm op zijn plaats schuiven (dit gaat soepel) en de andere kant van de hydrauliek vast zetten. (best wel even vooraf controleren of die pinnen wel door de opening passen, vooral na het schilderen -heb even een 4mm boor door de openingen moeten halen om een gemakkelijke passing the krijgen)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wel mooie detaillering weer.

    [​IMG]

    Heb ook een het bijgevoegde slot stukje aan de haak vastgemaakt. Haal dat er wel weer af omdat dat in praktijk niet goed werkt.

    [​IMG]
     
  3. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Deel 2 - De 2 onderdelen van het mechanisme verbinden

    De onderdelen

    [​IMG]

    Als in de instructies, wat vet voorzien waar de bushing gaat.

    [​IMG]

    Spacer en bushing in plaats

    [​IMG]

    Vastgemaakt en hier met de deeltjes nodig voor bevestiging aan het truck chassis.

    [​IMG]

    Eerst de duw/trek stang

    [​IMG]

    Weer vet aanbrengen waar de bushing past.

    [​IMG]

    Bevestigd. De pijlen wijzen waar de bouten zullen gaan die het geheel aan het chassis vastmaken.

    [​IMG]

    Wanneer gebruikt als een gewone kipper, dan beweegt het geheel naar boven en de haken schuiven uit om de container op zijn plaats te houden.


    [​IMG]

    Je kan zien dat ik de hydraulische lijnen boven de cross brace gelegd heb. I ga die moeten verleggen omdat die geklemd raken wanneer in de "roll off roll on" mode.

    [​IMG]

    Onderzijde na installatie.

    [​IMG]

    Even een snelle fitting op het rollende chassis.

    [​IMG]

    En daar dienen die 2 dingen dus voor! En ik ben die moertjes niet vergeten! [​IMG]

    [​IMG]

    Dat is het voor nu. De 2 andere hydraulische cylinders kan ik alleen maar monteren als een van de laatste onderdelen. Zou te lastig zijn dit nu all allemaal te monteren terwijl er toch nog veel werk te doen is.

    Groeten,
    Stephan
     
  4. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Correctie in verband met afsluiting van de haak.
    Blijkbaar heb ik die omgekeerd geplaatst.

    Hier dus correct:

    Open

    [​IMG]

    Gesloten

    [​IMG]
     
  5. marcelinets

    marcelinets Guest

    Heel mooi bouwverslag
     
  6. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Dank je wel voor het compliment Marcelinets! :)
     
  7. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Heb wat tijd gevonden om wat kleine onderdelen aan het chassis te bevestigen. Meer bepaald deze die de cabine op zijn plaats houden.

    Hier de onderdelen
    De twee grootte haken onderaan zijn voor de voorkant

    [​IMG]

    Eerste stukje

    [​IMG]

    gaat hier aan de rechterkant

    [​IMG]

    Vastzetten zodat het vrij beweegbaar blijft. Moertje vastzetten met loctite.

    [​IMG]

    Tweede stukje

    [​IMG]

    Gaat hier aan de linkerkant.

    [​IMG]

    Hier van het zelfde, beweegbaar, loctite...

    [​IMG]

    De stang die beide stukjes verbind. Afstandsmoertjes al in plaats.

    [​IMG]

    Beweegbaar, loctite etc ...

    [​IMG]

    Als laatste het (sterke) veertje dat de boel gesloten houdt.

    [​IMG]

    Nu de voorkant.

    Die haak gaat hier.

    [​IMG]

    Hier weer hetzelfde, loctite, beweegbaar etc ...

    [​IMG]

    De veer wordt goed in plaats gehouden door de draad van de boutjes.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dat is het dan weer. Volgende update kan wel een paar dagen duren.

    Groeten - Stephan
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
  8. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Een kleine update. Heb de koplampen wat aangepast zodat de LED bordjes mooi passen. Een kleine taak, maar maakt het wat eenvoudiger later als ze in de bumper ingebouwd worden.

    Heb ook het tracking nummer eens nagelopen en het pakje van ScaleART heeft vanmorgen de Douane in Kuala Lumpur verlaten. :) Met wat geluk komt het hier dan begin volgende week toe en kunnen we verder met de bouw.
    Hier koplamp behuizing en LED bordje. Je kunt zien dat sommige van de kleine opening niet geheel open zijn.

    [​IMG]

    een probeer passing toonde ook dat deze opening te nauw was.

    [​IMG]

    Gereedschap nodig voor de "reparatie", het kleinste boortje in de Dremel collectie een een kleine ronde vijl.

    [​IMG]

    [​IMG]

    2 keer vijl gedraaid en perfecte fitting.

    [​IMG]

    [​IMG]

    en voor de volledigheid, foto van voor en achterkant PistenKing LED bordje.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hopelijk spoedig meer.
     
  9. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    De hoge uitlaat kwam Dinsdag avond toe. Vandaag tijd om het te installeren

    Heb deze uitlaat besteld omdat er in deze configuratie geen plaats is voor de Euro 6 uitlaat bij dit model. Als ik deze uitlaat plaats, heb ik tenminste een indicatie dat er een is. Voor mij is het een beetje raar een model te hebben zonder uitlaat.

    Hier de onderdelen. Installeer alleen de steun op dit moment. De rest zou maar in de weg zitten bij het verder werk aan de truck. Ik moet ook nog een manier verzinnen om te laten lijken dat de uitlaat zich onder de cabine bevind. Het gebogen stukje dat erbij zit gaat niet werken.

    [​IMG]

    Eerst in de verf zetten. Het kleine stukje al maar vast aan de hoofd steun vastgemaakt wegens te klein om afzonderlijk te schilderen

    [​IMG]

    Hoofd steun gaat eerst. Moet hier 3 schroeven vervangen met langere.

    [​IMG]

    Wat prutswerk, maar hij is geïnstalleerd. Natuurlijk wel gemakkelijker als je dit wat vroeger plant.

    [​IMG]

    Andere kant in gelijkaardige plaats natuurlijk

    [​IMG]

    Well eerst de verbindings stang bevestigen, anders geen plaats om de boutjes te bevestigen.

    [​IMG]

    En hier dus een probleem ... het hulp kader van het haak mechanisme zit in de weg.

    [​IMG]

    na wat nauwkeurig vijl en pas werk en een beetje verf

    [​IMG]

    past het mooi. Heb ook de onderste bout/moer op een hoek gevijld.

    [​IMG]

    Ga toch wel die vijs die de tussenstang aan de hoofdsteun vastmaakt vervangen door een M2 model boutje.

    [​IMG]

    Had gehoopt wat verder te geraken vandaag, maar tussen het vijlen en wachten voor de verf te drogen ...
     
  10. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Aandrijving - Deel 1

    Begonnen met de transfer bak
    De houder krijgt M2 moeren as afstandhouders met het kader

    [​IMG]

    word hier vast gevezen

    [​IMG]

    De transfer bak komt met 3 M2x8 schroefjes die moeten vervangen worden met M2x10

    [​IMG]

    Na de afstands moertjes aan de houder bevestigd the hebben en eens in the frame paste, waren er toch wat moeilijkheden. I heb de voorste van de tank houders een gaatje meer naar voor geplaatst, en nu zit die schroef in de weg.

    [​IMG]

    Na de M8 op de houder te vervangen door eentje met een kleiner kopje en een beetje af te vijlen van degene die de tank houder vasthoudt paste het net. Gelukkig een eenvoudige oplossing hier.

    [​IMG]

    Houder in plaats

    [​IMG]

    Transfer box vast

    [​IMG]

    Nu motor/versnellingsbak

    De motor heeft een draad en schroeft in de versnellingsbak. Dan wordt hij vastgezet met een draadstift.

    [​IMG]

    [​IMG]

    In de bouwdoos wordt er een houder geleverd voor de motor/versnellingsbak (het groter roestvrij stalen stuk). Dit is niet nodig voor deze versie. De houder is een onderdeel van het kader van het haak mechanisme.

    Gelukkig voor mij herinnerde dat in in Christian's draadje op het Duitse forum gelezen had dat voor deze truck je een speciale spacer nodig hebt die met de hydraulische stukjes geleverd wordt.

    Aangezien deze spacer ongeveel 3mm dik is, heb ik de M2x6 verzonken schroeven met normale M2x8 schroeven vervangen (het frame is niet voorzien voor verzonken schroeven). Je moet ook wat voorzichtig zijn. De opening in rood kan problemen geven als de schroeven te lang zijn. Je kan de tandwielen blokkeren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De installatie van deze eenheid was een ware nachtmerrie met die speciale spacer die maar niet op zijn plaats wou blijven, maar met wat "geduld" dan toch gelukt.
    De motor moet ook aan het frame geaard worden. Heb daar dan wel de verf verwijderd.

    [​IMG]
     
  11. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Aandrijving - Deel 2

    Nu de propshafts

    Eerst van versnellingsbak naar de transfer bak

    [​IMG]

    En dan de rest. Deed als eerste de voorste assen vertrekkende van de transferbak, en dan de achterste eveneens vertrekkende van de transferbak.
    De draadstiftjes zijn goed van Loctite voorzien.

    Van onder

    [​IMG]

    [​IMG]

    Van boven

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. ronald 45

    ronald 45

    Lid geworden:
    6 sep 2014
    Berichten:
    16
    Locatie:
    sint maarten
    ziet er top uit
     
  13. Marco_Polo

    Marco_Polo

    Lid geworden:
    20 aug 2010
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Papendrecht
    Netjes, heel mooi.
     
  14. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Hi Ronald, Marco, Thanks!

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Nu een bouwgroep die niet tot mijn favorieten behoord ...

    Installatie van de servo blok voor transfer box, sturing en schakelen.

    [​IMG]

    Eerst de sturing servo aan de beurt

    [​IMG]

    Snel gedaan en de stukjes voor de bowden kabel al klaar gelegd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier dacht ik toch dat ik best eerst al die servos kon centreren. Dus wat zoeken tot ik mijn servo tester vond and heb ze dan allemaal gedaan (ook die al op de truck)

    [​IMG]

    Rechts de transfer box vergrendeling en links die voor het schakelen

    [​IMG]

    Eerst moet de schaker servo erin. Wordt alleen aan linkse kant vast gezet. De rechtse kant gaat vast tezamen met de andere servo.

    [​IMG]

    Alle 3 erin. Moest wel even die bowden houder verwijderen om die laatste servo erin te krijgen zonder iets te moeten forceren. Een simple ding.

    [​IMG]

    Het samengestelde blok moet dan langs voor in het chassis geschoven worden en bevestigd worden met 4 M2 schroeven. Gelukkig zijn alle opening in de servo houder voorzien van draad. Geen gesukkel met moertjes.

    [​IMG]

    Heb eerst een geprobeerd, en de kabels van de motor moesten toch wel uit de weg gebogen worden. Wel zeer eng allemaal daar.
    Geen mm te sparen.

    [​IMG]

    Het ganse kluster moet dan tussen de onderste en bovenste rij schroeven geschoven worden.

    [​IMG]

    In plaats maar nog niet vast gezet.

    [​IMG]

    Vast schroeven gaat langs onder. Je kan zien hoe nauw het allemaal is aan de motor.

    [​IMG]

    En zo ziet het er van voor uit.

    [​IMG]

    nu wacht mij het trimmen van de servo hoorns, stuur link, schakel link en al de bowden kabels ...
     
  15. luchard

    luchard

    Lid geworden:
    8 jan 2015
    Berichten:
    778
    Locatie:
    dronten
    Hey Stephan, je schiet aardig op.

    Pracht stuk techniek van Scale Art en mooi in beeld gebracht.
    vraagje : is de 3e servo voor de sper ?
     
    peter 55 vindt dit leuk.
  16. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.520
    Locatie:
    Nijmegen
    Dank je Stephan,
    Ja,de vrachtwagen gaat nog wel even duren voor ik het topic start ( Pallfinger kraan zit sowieso levertijd van +- 1/2 jaar op ).
    Mooi verslag wat je hier maakt, en super mooie foto's van alles.
    Het leukste vindt ik de foto's van de hydrauliek componenten, mooi en duidelijk te zien hoe de onderdelen en pomp etc. zijn.
    Zulke foto's zou Scale -Art op hun website moeten plaatsen,ipv die kleine foto's.

    Ga zo door, ik blijf het volgen !

    Groetjes, Charlotte.
     
  17. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Hi Luchard, ja correct, die servo is inderdaad voor de sper voor de transfer box. De vrachtwagen met the transfer open word alleen aangedreven op de 2 achterste assen. Voor 8x8 moet je die bak sperren.
    Mijn Nederlands laat wat te wensen over als het op deze terminologie aankomt. Te lang in het buitenland woonachtig.

    Hi Charlotte, best weer bedankt voor het compliment! Ik kan wel wachten op jou topic over de vrachtwagen! Zou gewoon graag hebben dat ik 1/10de van jou kunde had :) Als ik zo kijk naar die prachtig gedetailleerde stukjes die jij in elkaar steekt waar ik alleen maar van kan dromen ...

    Over hydraulische componenten gesproken, die Pallfinger is wel het neusje van de zalm!

    Wat betreft de foto's ... ik denk dat ScaleART gewoon te druk bezig is om hun website prioriteit te geven.

    Anyway, thanks to both of you!

    Stephan
     
  18. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Sper van de transfercase

    De stalen kabel gaat in een teflon hoes die dan in een metalen hoes gaat. Hier een foto van wat ik bedoel.
    [​IMG]

    Eerst de servo hoorn etc ...

    [​IMG]

    Heb dan de hoorn zwart gemaakt met een permanente stift voor ik hem installeerde. ziet er toch wat beter uit zo. (ziet er roodachtig uit in de foto maar is wel zwart)

    [​IMG]


    Dan wat zenuwslopend tijd gespendeerd om die metalen hoes te plaatsen. Was begonnen aan de transfer case, maar dat was niet werkbaar. Onmogelijk om die hoes in de klem aan de servo te krijgen. Had ondertussen wel een goed gedacht hoe dat ding te plaatsen. Zo, gestart aan de servo, dan bij de transfercase de metalen hoes op maat geknipt. Teflon hoes erin, die ook op maat gesneden en dan metalen trek kabel erin.

    Hier wat foto's van hoe ik dat rotding in het frame heb gelegd.

    Vanaf the transfer case naar de achterkant van het chasis

    [​IMG]

    Daar gaat het dan in het kader door een van de openingen en gaat met een grote 180° bocht naar de voorkant. Ik bet wat extra geleiders geplaatst in het chassis. De opening voor de kabel heb ik wel tot 2.5mm uitgeboord om het eenvoudiger te maken de kabel er door te steken. Die geleiders klemmen de kabel niet. Ze beletten hem van rond te zwieren.

    [​IMG]

    De 2de geleider is een beetje voor de versnellingsbak. De kabel gaat naar de bovenkant van het frame over die versnellingsbak.


    [​IMG]

    en dan naar beneden waar de klem voor de servo is.

    [​IMG]

    Daar de trek kabel zelf vast gemaakt aan de servo. Kabel nog niet op maat geknipt omdat ik wel wat aanpassingen zal moeten maken wanneer ik de RC aansluit. De rode pijl duidt aan waar de volgende groep wordt vastgemaakt.


    [​IMG]

    Versnelling - stukjes

    [​IMG]

    Gemakkelijker om eerst de trekstang te plaatsen

    [​IMG]

    En vervolgens deze dingen. De klem moet naar beneden aan de servo hoorn. In de handleiding worden beide mogelijkheden getoond

    [​IMG]

    Er is een groef aan de stang die uit de versnellingsbak komt. Die geeft aan hoe de servo moet worden gezet. (die groef geeft ook aan 2de versnelling) De veertjes moegen niet te hard opgespannen worden. Wel voorzichtig met die veertjes, het linkse sprong weg gedurende montage en ik heb meer dan 10 minuten mogen zoeken.

    [​IMG]

    en als laatste de stuurstang.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende episode zou dan de trek kabels van de sperren van de assen moeten worden ... hoop dat die wat eenvoudiger zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2015
  19. modelbouwer

    modelbouwer

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Zaanstad
    Hallo Stephan
    Het word een super mooi model
    En een hele mooie en goede uitleg over het bouwen van je model
    en het is een mooie combinatie met je kraan
    dat je daar nog veel plezier van mag hebben
    gr Martin
     
  20. Rakthi

    Rakthi

    Lid geworden:
    22 mei 2015
    Berichten:
    121
    Locatie:
    België
    Hartelijk bedankt voor het positieve commentaar Martin! :)

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Na het gepruil gisteren met de trek kabel van de centrale sper was ik al voorbereid op meer moeilijkheden. Gelukkig bleek het allemaal zeer eenvoudig the gaan.

    Weer de "routine" bevestig the metalen trek hoos aan de as en steek het dan door de houder die gans in het begin aan het chassis werd bevestigd.

    [​IMG]

    Dan door het kader leiden tot aan de houders bij de servo.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dan even de stalen trek kabel erin om zeker te zijn dat alles mooi glad beweegt. Vervolgens de metalen huls op maat knippen.

    [​IMG]

    Stalen kabel aan de hefboom die het sper regelt vastmaken en doorsteken tot aan de servo. Ik heb hier gekozen om de kabel er half rond te winden en opnieuw door te steken.
    Op de fotos zijn de schroefjes die de kabel vastzetten nog niet bevestigd. Als ik nog eens een ScaleART model bouw ga ik die vijsjes er al insteken voor ik de assen aan het kader vastmaak. Spaart al direct een hoop gepruts uit.

    [​IMG]

    Voor diegenen die zich afvragen hoe die bowden cable vast blijft aan de as:

    De ring waardoor de huls word gestoken is vast met een schroef. Je moet deze wat losmaken en dan kan je de huls erdoor steken. Dan weer de schroef vastzetten en de huls word vastgeklemd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De volgende as is dezelfde procedure

    [​IMG]

    Eerst even geprobeerd om de kabel geleider door de aangeduide opening in het chassis te steken, maar dat werd toch wat gecompliceerd. Dus maar direct naar de voorheen al geïnstalleerde houder.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mooi aangespannen en wat ruim geknipt in geval van aanpassingen. Al de geknipte eindjes van wat sekonden lijm voorzien zodat ze niet uitrafelen.

    [​IMG]

    Ging er hier mee ophouden, maar de afgeknipte stukken van de achterste as ware ruimschoots genoeg om de voorste te doen. Daarenboven is the route veel eenvoudiger. Gewoon door de voorheen bevestigde houder in de bladveren en dan naar de houder van de servo. Wel ruime bochten voorzien. Voor het lossen van het schroefje moest ik wel de stuurstang van de tweede as losmaken. Kwam goed uit omdat ik dan direct de tracking kon bijstellen.

    Ingeval ik hier een puinhoop van gemaakt heb, kan ik altijd de kabeltjes van de voorste assen gebruiken. Meer dan genoeg om de ganse truck te doen. :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wel ... als ik het geweten had, had ik toch well eerst de snoertjes van de servos fatsoenlijk op hun plaats gelegd alvorens the motor/versnellingsbak te installeren.
    Was een heel gedoe om die mooi weg te werken.

    [​IMG]

    Nu is het tijd om de radio uit de kast te halen en te zien of alles naar behoren werkt alvorens ik aan de bestuurders cabine begin.

    Groeten!

    Stephan
     

Deel Deze Pagina