Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik vind dat nogal grote woorden voor iemand die zelf ook nog maar net vliegt, sorry dat ik het zeg.

    Maar goed, dat moet je zelf weten... Ik ga daar verder geen ruzie over maken.

    Het is alleen wel nogal flauw om gelijk te roepen dat er iemand de verkeerde kant op gestuurd wordt: de heli in kwestie had om te beginnen een servo-plaats die bedoeld was voor een grotere servo, en daarnaast kan niet iedereen de specs van alle servo's kennen.

    Ik ken er genoeg, die zweren bij de wat grotere 9257, omdat vaak gezegd word dat de kleinere servo's weliswaar net zo strak kunnen zijn, maar de 9257 mechanisch gewoon veel betrouwbaarder is...

    Ik ga er verder gewoon geen ruzie over maken...

    Groet, Bert
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.432
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoals je zelf al zegt, moet je voorzichtig zijn met wat je iemand aanraad...
    Dat het jou lukt, of een paar mensen op internet, zegt niet dat het bij het overgrote deel van de heli's werkt.

    Ik weet toevallig dat mks ontzettend goede servo's zijn.
    De normale 95 zou het inderdaad goed kunnen doen op de staart.
    Maar dat kan een 3001 ook. Maar net wat je wil, hoe je hem afstelt.
    de meeste servo's van dat kleine formaat doen het goed in het begin. Om na wat vlieguren langzaamaan problemen te gaan geven.

    Kan dat dit bij mks goed gaat.
    maar als je deze aanraad, is dan zijn hobbyking clone net zo goed?
    Want vaak zoekt men toch een goedkoop alternatief voor dat dure miniservo'tje..
    Gaat het ook jaren, en verschrikkelijk veel vlieguren goed?

    Wat ik zie, is dat de kleine servo's het allemaal na relatief korte tijd opgeven op een 450.. al heb ik dit met een mks nooit kunnen testen. Al helemaal niet met de staartservo de 95i

    Mijn 9257, origineel.. geen clone, doet het al 8 jaar, en heeft verschrikkelijk veel uur weg..
    Tegenover de veelgebruikte align staartservo's waarbij ik de eerste al na een paar vluchten rot zag gaan doen...


    Een maat groter is bomproof.. niet zo gek veel duurder..
    Houdt het bewezen jaren uit..
    Niet om rot te doen, ook niet vervelend bedoelt, maar een advies van iemand die ook al werkelijk vele en vele uren erop heeft zitten tellen dan best zwaar mee...

    Een mening hebben mag best, maar houdt elkaar een beetje in ere..
    Meerdere meningen, meerdere mensen..
    Mag nog steeds, houdt respect voor elkaar..
     
  3. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Grote woorden? Heb jij met mij gevlogen dan?
    Ik ben niet degene die roept dat iets niet kan en dat er een grotere servo in moet.. het heeft totaal niets te maken met hoe lang ik vlieg oid... ik heb ze beide en beide getest op een 450 staart...
    Waar baseer jij je op bij de s9257 tov de mks ds95i? Ervaring? Ook dit is in mijn ogen op niks gebaseerd.. maar goed jij vliegt al 35 jaar en dan weet je alles veel beter dan iemand die minder lang vliegt maar de 2 servo's wel geeft getest heeft..

    Iemand wordt wel degelijk de verkeerde kant op gestuurd als er verteld wordt, door iemand die ervaring heeft aan iemand zonder ervaring, dat iets niet kan wat wel degelijk kan..
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.432
    Locatie:
    Rotterdam
    Er werd in principe geen onzin verkondigd..
    Tot nu toe heb ik nog geen kleine servo's de urenstand van mijn 9257 voorbij zien gaan..
    Mks zou de eerste kunnen zijn, alleen zijn de ervaringsdeskundigen wat dun gezaaid ;-)
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Aangezien je "35 jaar" noemt, neem ik aan dat je het nu tegen mij hebt...

    Allereerst, IK heb niets aangeraden...

    Daarnaast hoef je mij niet te vertellen wat wel en niet kan: ik heb zelf een stuk of wat 450's vliegen met 9 grams klasse servo's op de staart (weliswaar dure, Futaba FS 61 BB, maar dat doet niet zo ter zake).
    Maar wat ik NIET doe, is zeggen dat dat dan altijd goed gaat, want ik weet niet hoe die servo's het uithouden als je gaat knallen. Mijn vliegstijl is nogal rustig namelijk.

    Hoe jij het dan in je hoofd haalt, dat een bewezen bomvrije servo "iemand de verkeerde kant uit sturen" is, omdat JIJ toevallig in anderhalf jaar nog geen problemen tegen gekomen bent met een MKS servo....

    Voor hetzelfde geld roken die MKS dingen na twee jaar uit, en dan heb je nog niks....

    Het heeft dus WEL te maken met hoe lang je vliegt, want je kunt geen uitspraken doen over levensduur, als je de tijd van testen nog niet eens achter de rug hebt omdat je daar niet lang genoeg voor vliegt.

    Maar mijn opmerking "grote woorden" sloegen meer op het nogal neerbuigende taalgebruik tegenover iemand die het indertijd allemaal zelf uit heeft gezocht (Niet ik, Uwe) en die in die periode ervaring opgedaan heeft die ik hoger aansla dan de jouwe.

    Maar goed, ik vind het gezegend, ik denk dat ik jou maar een tijdje in je eigen sop gaar laat koken....

    Ploink!

    Groet, Bert
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.536
    Locatie:
    Heerenveen
    Bert, ga een peukje roken ;-)

    Enne over roken gesproken, al met de uitlaat bezig geweest voor de Bell 47 Decibel? :p
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Haha, al minstens drie op sinds....

    Don't worry hoor, ik heb verder nergens last van...

    Ik heb vlak voor ik weer weg moest, de oude flexibele aansluiting van die viertakt teruggevonden.
    Aanvankelijk baalde ik even, want dat was een andere slangmaat, en koppelingen voor die slangmaat van jou naar de uitlaat van de 15 cc zijn er niet. Maar toen bleek, dat de slangen in elkaar schroeven alsof ze er voor gemaakt zijn.

    Ik kan dus de uitlaat aansluiten, en dan zal het goed komen.

    Maar ik heb er nog niet mee kunnen testen.

    Doe me per PB maar even je rekening nummer en wat je er voor wilt hebben, dan maak ik dat een dezer dagen, zodra ik weer GSM bereik heb, naar je over.

    Groet, Bert
     
  8. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.427
    Locatie:
    Oirschot
    Mensen, laten we het gezellig houden ;-) dat is nu net wat het heli gedeelte onderscheid van sommige andere forum delen!
     
  9. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    D95i zal gerust werken maar wel afhankelijk wat je er mee doet... Ik heb bewust voor een stapje groter gekozen, mks9780 ff meer power waardoor de staart beter zal reageren.
    Jammer dat je Uwe zo persoonlijk moet aanvallen, ik ben ervan overtuigd dat hij het met de beste intenties bedoeld.
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.536
    Locatie:
    Heerenveen
    Zonder enige twijfel. :D

    Fijn te horen Bert dat de slangen in elkaar passen. Kijk nu al uit naar het aangename geluid ;-) Stuur je dit weekend even een pb.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vond je die blaffende open uitlaat dan niet uiterst schaalgetrouw???? ;)

    Groet, Bert
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.536
    Locatie:
    Heerenveen
    Daar zit een kern van waarheid in hahaha
     
  13. R.Stannevekd

    R.Stannevekd

    Lid geworden:
    15 dec 2014
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik heb nog meen meter gevlogen met het apparaat.
    Als het lekker gaat kan er altijd nog een grotere servo op.
    Dan word het een 760μs servo en geen 1520μs
    Eerst maar eens leren vliegen :p
    die nieuwe main bock holders vond ik wel een must zo zijn mijn top en bottom lager aligned en ken kan makkelijk bij je motor mesh gear door de servo's eraf te halen.

    [​IMG]
    .
    En aangezien het een tork tube is heb ik ook een alu tail holder besteld
    [​IMG]
    Is een stuk makkelijker om mesh gears te vervangen en hij is net zo zwaar als de align versie.
    En hij klemt de boom ook beter als de align versie.
    (en een setje boca bearings passend in bijde)
    En en partij van deze
    [​IMG]
    Die bij de heli kwamen zijn van die ronde bollen kopjes, die heb je zo lam als je lock tight gebruikt (ervaring met met mijn HPI Baja :p )
    Als ik alles binnen heb maar eens een bouverslag maken ofzo.
    (heb ook een ander frame voor 6s, oranje gemaakt uit G10 maar dat ga ik niet vertellen anders denken jullie weer waar is die nu allemaal weer me bezig ga eerst een vliegen)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2015
  14. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.726
    Locatie:
    Krabbendijke
    Laat maar zien dat frame hoor, ben wel benieuwd.

    En een bouwverslag is altijd leuk
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    @ R.Stannevekd: Dat zijn toch serieus mooie blingbling dingetjes... Daar zie ik het nut wel van in....

    Groet, Bert
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.432
    Locatie:
    Rotterdam
    Voor de 600 heb ik ook wel s een alu staartdeel gezien..
    Erg bling, erg handig tandwielen versteken.
    Maar waar laat ik mn vbar sensor..
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.176
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vbar sensor? Wasdah?

    Was het niet Herman Finkers die zei: "Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig?"

    Groet, Bert
     
  18. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    zo .. lekker dagje gevlogen.. wel frisjes.. maar goed.

    ik heb de govenor van de goblin uit gezet .. 't ging me allemaal niet hard genoeg :)
    Nu gewoon vlakke curve in de zender .. en gasss.

    Pfiew, de goblin is snel .. maar vliegt heerlijk.
     
  19. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Mooi man dat het nu wel naar je zin is. Had vanmiddag ook willen vliegen, maar hier continu motregen:(
    Misschien morgenmiddag maar even proberen.

    mvg. Freddie
     
  20. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ja het was bij ons ook een beetje miezerig hoor freddie,

    maar de laders in de club keet en de afstandbediening elke keer even mee nemen van 't veld af ging nog wel.

    nu snel sparen voor een goede lader, gelukkig kan ik nog even af en toe laden bij betere laders van clubleden, dus dat is wel tof.
     

Deel Deze Pagina