Hola!! Erfeniske gehad of zo!??:-D:-D Prachtige machine, ga je nog veel plezier aan beleven Grtz Rudi
Heb een combo gekocht bij fastlad ff geleden . Jr minitags heb ik niet gebruikt omdat ik met spektrum vlieg . Spartan VX1E fbl unit , rest stock . Vliegt geweldig ! Enige nadeel dat je niet veel ruimte hebt voor de lipo , past maar net onder de canopy . Aanrader voor de twijfelaars !
De EX versie is dan voor 6s en met grotere canopy - blades en andere motor zou je de 450 kunnen ombouwen naar EX zonder veel heisa
Hij is binnen . Mooi kwalitatieve onderdelen zeg . Op plastic zakjes step 1 -step 2 enz . Gemakkelijk zeg . Bouwen zal voor na de feestdagen zijn . Razend druk op het werk Ik heb ergens gelezen dat de lage prijzen zijn om het merk wat meer bekendheid te geven vooral in Europa . Voor de rest veel positieve reacties
Ik heb deze ook recent aangeschaft in de promotie. Een volledige combo incl MINITAGS flybarless systeem omdat ik al met JR DMSS zender vlieg. Het wordt zelfs mijn eerst heli. Eerst maar eens informatie verzamelen, bouwen en veel simmen.
We zijn met de bouw begonnen na eindelijk weer wat ademruimte na het werk . Servo's zijn meteen met metal gear en de tail servo is ook tamelijk gekend als zijnde een goede en kan zelfs op 500 size heli's gebruikt worden ( type JR ds 3500 G ) . Handleiding is ook zeer vlot leesbaar en duidelijke tekeningen . Een goed begin dus en meteen ook een goed gevoel bij deze bouwdoos .
De servo armen kunnen heel eenvoudig op 90° gezet worden via een extra ring die over de "tanden" van de servo komt , clever van JR (niet die van Dallas ( afleveringen over oliebaronnen uit vervlogen tijd )). Geen subtrim gedoe meer . Nog wat vooruitgang en hiermee is step 1 gedaan .
Dat ziet er goed uit Guyken Ook die manier van servo arm bevestiging is heel mooi. Ik vraag me af waarom niet meer fabrikanten het op zo'n manier doen. Heeft toch alleen maar voordeel als je de boel mechanische 90 graden kunt zetten. Of zou het bij een groter formaat heli niet sterk genoeg zijn? mvg. Freddie
Ik heb al gelezen dat ze hetzelfde principe toepassen op de Forza 700 dus . En bij crash verschuift de ring maar de tanden van de servo's blijven gespaard . Maar ja dan kan je geen nieuwe servo's of reserve gears verkopen . Maw dit is " te goed " gemaakt Der zitten zo nog fijne details aan de 450 , zo zijn er bv 2 haakjes voorzien langswaar je de servo kabels kan wegleiden naar ontvanger. Details maar ...
Vandaag hebben we step 2 afgewerkt : het frame . Beetje zoekwerk welk vijsje waar moet komen maar we zijn er aan uit geraakt Voor de rest geen problemen , alles past perfect in elkaar . Dan ook nog wat gerekend ivm welke pinion te gebruiken . Stock is 15 T op 136 T en dat geeft nogal hoge headspeed . Er bestaat nu ook een 16T en een 14 T dus voor de 14 gegaan om wat lagere headpspeed te bekomen en ook wat langere vliegduur dus .
Ok step 3 , main gear + main shaft installeren . Weer leuk detail de collar heeft 2 nimbus vijsjes om vast te zetten (bij de meeste 450 maar 1 ) Of misschien de nieuwere generatie wel Kweenie . en dan ook het landingsstel eronder , ook hier weer leuk detail : daar waar de tail boom struts komen (normaal met zelftappende vijsjes ) zitten 2 ball links maw als je de tail boom er eens moet afhalen dan is het gewoon van en op klikken zoals een servo arm op de swash bv . Kleine details die toch het verschil maken vindt ik .
Vandaag hebben we onze laatste zaterdag gewerkt :sleepy: en nu hebben we weer "gewone" weekends . Dus na het werk direct nog wat gebouwd aan de swash = therapeutisch relaxerend (voor mij toch LOL ) Mooi spelvrije swash De ball links waren echter niet of zeer weinig geborgd . Dat hebben we dan direct rechtgetzet . Na zien (zelfs als het gemonteerd is , is dus altijd de boodschap )