the Wings Nistelrode , verzameltopic

Mijn LOGO is nu 500size. Afgelopen weekend ook fullsize servo's erin. Hij is nu helemaal vliegklaar.

Tijd dus voor een winterprojectje. Aangezien mijn 250-heli is overleden begin ik aan een 250-quad.
Als flightcontroller gaat er de FBL-gyro van de kleine heli op. Die kan ook quad aansturen.

Johan levert de motoren en de ESC's. Het frame heb ik al van hem.

Dus nu wachten op onderdelen. Daarna bouwen. En leren vliegen.

Uiteindelijk wil ik er FPV mee gaan vliegen. Daarin zie ik genoeg uitdaging om toch met een quad aan de gang te gaan.
 
Een quad is leuk, en erg makkelijk te vliegen. Zeker als je al (goed) heli vliegt, is zo'n quad echt een eitje. Voor mij té makkelijk, vandaar voor mij ook de stap naar fpv om spanning uit te halen. Erg leuk met zo'n bril! Vorige week een leuke OSD module geplaatst met hoogte, snelheid, richting/positie (mbv gps) en een pijltje die naar de home positie wijst. De volt & verbruikte stroom is ook top.

Helaas vanmiddag tijdens het gezamenlijk FPV'en tegen Erwin aangevlogen, met twee gebroken armpjes en prop tot gevolg. De armpjes heb ik nog liggen, de dure Graupner prop baal ik meer van.
Maar ja, da's het risico dat erbij hoort!
 
Jammer van die botsing. Daar zijn de spotters ook wel een beetje voor. Je kunt nu eenmaal moeilijk om je heen kijken. Tenminste als je vliegt met een starre camera.

Ik wil uiteraard ook de FPV-kant op.
Ik ga hem met een skookum FBL-gyro vliegen. Die kan ook Quad's aan. Wel altijd manueel, dus zonder allerlei andere truukjes/ondersteuning. Daarmee blijf ik wel dicht bij de heli-karakteristiek.
Spulletjes zijn onderweg. Ik neem rustig de tijd om hem in elkaar te zetten. Dus over een week of twee is hij wel af. Zonder FPV, daar moet ik even voor sparen, en ook eerst maar eens uitzoeken hoe of wat.
Het wordt dus niet meer dan een frame, 4 motortjes, 4 ESC's een accu en een klein blokje gyro met één satelliet. De gyro is nl meteen ontvanger. Scheelt weer een kabelboom en ontvanger.
En dan nog een lipo.
Meer komt er voorlopig niet op.
Een "clean build" om het maar zo te zeggen.

Edit : spulletjes vrijdag bij Johan ophalen. Gaat dus vlugger als ik dacht.
 
Laatst bewerkt:
Quadje is vrijwel af. Nu eerst maar eens de draairichtingen goed, en verder afstellen van de gyro.
Misschien zondag wel ff vliegen.
 
Het was een gezellige middag, met een soepje en een broodje. Goed verzorgd hoor, bedankt!

De quad moest een heel eind getemd worden. Veel te zenuwachtig om zo mee te vliegen. Na een aantal tune-stops gaat hij nu al veel beter.

De LOGO500 vliegt gewoon heel degelijk. De normal size swashservo's doen het prima. Kan gerust zeggen dat hij nu wel af is. niks meer aan doen (behoudens onderhoud).

Het lijkt trouwens wel of ik hier een eenmansdraadje heb.
 
Ik, als nieuw lid vond het ook een gezellige, maar vooral voor mij een zeer leerzame middag.
Ik sta met mijn 63 jaar nog maar in de kinderschoenen met deze nieuwe hobby , en ga het spreekwoordelijk gezegde "Je bent nooit te oud om te leren" maar eens bij "the Wings" proberen waar te maken.:D:D
Allen bedankt voor de gastvrije ontvangst, en de mee gekregen adviezen.

m.vr.gr.
Ruud
 
Welkom Ruud
We vonden het gezellig dat je der was
En in deze mooie hobby blijf je leren
Elke x dat je der bent ga je weer iets wijzer naar huis.

Tor de volgende x.
 
Komende zondag is er een heli-meeting in Gorinchem. Dus raad eens waar ik uithang.....
Hopelijk hebben jullie ook mooi vliegweer, ik heb het in ieder geval besteld.
 
Was inderdaad een prachtige dag. Zo'n 30 piloten. Erg gezellig en op 2 crashes na hield iedereen het heel.
Wel een behoorlijke kleizooi, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat hebben wij toch een lekker veld, dat ga je dan weer waarderen.

En weer flink inverted kunnen oefenen, dus weer een stapje gezet.
 
Back
Top