multiplex fun cub??

ik vlieg al een aantal jaren met een cesna en een electro zwever. en heb laatst met een multiplex fun cub gevlogen, en dat beviel me wel, nu zit ik erover te denken om zelf hem ook te kopen.

maar nu vraag ik me af of je er ook mee kan vliegen als er wat wind staat, want ik had het gevoel van niet.

gr Joris
 
Je kan ALLES vliegen met wind. Hangt er gewoon af hoe goed je bent. (ja een shockey ga je wel niet vliegen met wind...)

Ik vlieg hem met alle wind. Ga wel niet hoger als 4 BFT dat is de limiet voor mij.

Maar als je een cessna goed vliegen en landen kan. Zou dit een goede keuze zijn.
 
Die is met een stevige wind ook nog wel te vliegen door iemand met ervaring.

Jouw probleem zal zijn dat je nog nooit met wind gevlogen hebt .:D

Mvg Johan
 
Ik heb met alle soorten wind met de Funcub gevlogen en het is een fijn vliegtuigje.
Met windkracht 4 kun je achteruit vliegen!
Er staat ook wat informatie op dit forum onder watervliegen

We een paar dingen in de gaten houden:
1) de Funcub vliegt het best met een 13x4 prop en een 950Kv motor (zoals aanbevolen door MPX)
2) wil je het zwaartepunt goed krijgen dan moet of de accu ver achterin de cockpit (lastig wisselen) of 50 gram lood in de staart monteren
3) de Funcub vliegt (zeker bij harde wind) het best met een iets voorlijk zwaartepunt, zeg maar de voorste limiet in de bouwbeschrijving.
4) opstijgen voor de beginner doe je het beste met half gas, dan is hij na 3 meter los.
5) ik heb 60 graden maximale uitslag op de flaps, dat is ruimschoots voldoende, eerst had ik meer uitslag maar dan vond ik hem erg " wiebelig" worden. (al kun je dan nog iets langzamer vliegen)
6) landen doe ik met 1/3 flaps en 1/4 gas, land je met het gas dicht (wat veel beginners doen) dan komt hij snel naar beneden en hard op het landingsgestel te recht.
Land je met 1/4 gas dan land hij als een veertje!
Bij harde wind land ik zonder flaps (anders gaat hij achteruit :D)

Groeten Willem
 
Mijn FunCub vliegt inmiddels ook Willem. Afgelopen zondag ingevlogen. Ging prima. Flaps ook. Tracht alleen nu de flaps zo in te stellen dat ze geheel naar beneden kunnen. Nu is dat met de draaiknop op de zender zowel naar boven als naar beneden ongeveer 45 graden. Effect naar boven heb ik niet gemerkt. Beneden wel.
Jij ook?
 
bij het watervlieg gedeelte is er een HEEEEEL uitgebreid draadtje over de Fun-cub
Zelf vind ik het leuker om hem met wind te vliegen dan zonder dan kun je hem als een heli landen (ik heb de flaps wel ongeveer 90gr uitslag en gemixed zodat de rolroeren ook iets naar beneden.)
zoals ook in het draadtje staat hebben de meeste het zwaarte punt verder naar voren dan opgegeven en dan vliegt hij super
ps ik gebruik een 1100KV motor met 11x5,5 prop (die raakt de grond niet zo snel);)
 
Beste,

Ik heb nu een stinson van parkzone maar vind dat hij te traag is en niet wendbaar genoeg zou dit een goede keuze zijn?
 
funcub is met wind goed te vliegen, op onze laatste vliegshow
stond er veel wind de enigste vliegtuigen in de lucht
waren de funcubs, ze zijn wat wiebelig dan, maar geen
enkel probleem.
is vliegen met een funcub bij windkracht 4
een probleem ? dan moet je iets beter je best doen
om het vliegen beter in je vingers te krijgen, want dit hoort geen
probleem te zijn
 
ik heb een probleem met mijn flaps bij de funcub elke keer als ik ze wil instellen op mijn dx6i gaat er 1 naar boven en de andere naar onder. Ik denk net das ze fout zijn want ze kwamen zo uit de doos de RR versie.
 
Michiel, ga je nu waarlijk op elke funcub post hier op het forum dezelfde vraag stellen?

Zitten je twee aileron servo's op twee uitgangen van je ontvanger of zijn ze verbonden met een Y-kabeltje?

Indien op twee uitgangen: dit kun je zeker instellen op een dx6i. Servo reversing controleren, desnoods linker en rechter aileron wisselen op de ontvanger.
 
Je kan ook een servo signal reverser gebruiken zoals b.v deze.
Die zet je dan tussen servo en y-kabel. Hierdoor bewegen beide flaps in dezelfde richting.
 
Nog maar eens m'n vragen stellen:
Zitten je twee aileron servo's op twee uitgangen van je ontvanger of zijn ze verbonden met een Y-kabeltje?

Indien op twee uitgangen: dit kun je zeker instellen op een dx6i. Servo reversing controleren, desnoods linker en rechter aileron wisselen op de ontvanger.

Indien 1 uitgang en een Y-kabeltje dan gaat dit niet werken! Nooit! Want dan stuur je altijd hetzelfde signaal naar de servo's.

Een servo reverser is trouwens totaal niet nodig, reverse ze in je zender. Lees even de handleiding!
 
Nog maar eens m'n vragen stellen:
Zitten je twee aileron servo's op twee uitgangen van je ontvanger of zijn ze verbonden met een Y-kabeltje?

Indien op twee uitgangen: dit kun je zeker instellen op een dx6i. Servo reversing controleren, desnoods linker en rechter aileron wisselen op de ontvanger.

Indien 1 uitgang en een Y-kabeltje dan gaat dit niet werken! Nooit! Want dan stuur je altijd hetzelfde signaal naar de servo's.

Een servo reverser is trouwens totaal niet nodig, reverse ze in je zender. Lees even de handleiding!
ik heb dat met een y-kabel voor mijn ailrons werkt dat maar niet bij mijn flaps en dat was het probleem.;)
 
Back
Top