Esystar regelaartje

Hallo net weer na jaren op de plank te hebben gelegen de fpv maiden met mijn easystar gemaakt .
Alleen viel de motor na een paar minuten uit en gaf de regelaar een brand luchtje af :rolleyes:
De regelaar is een jeti balance 30 plus dacht dat hij lipo proef was maar blijkbaar niet.
De motor is een axi 22-12-20 volgens mij,iemand een linkje voor een betaalbaar lipo regelaartje bij HK Europe bv wil er niet teveel geld in steken.
Vlieg met 3s.
 
Hallo net weer na jaren op de plank te hebben gelegen de fpv maiden met mijn easystar gemaakt .
Alleen viel de motor na een paar minuten uit en gaf de regelaar een brand luchtje af :rolleyes:
De regelaar is een jeti balance 30 plus dacht dat hij lipo proef was maar blijkbaar niet.
De motor is een axi 22-12-20 volgens mij,iemand een linkje voor een betaalbaar lipo regelaartje bij HK Europe bv wil er niet teveel geld in steken.
Vlieg met 3s.

De Jeti zal wel een advance plus geweest zijn. Deze moet perfect passen op de AXI 22-12-20 en 3S Lipo. Een 9x6 prop is dan voor de motor ongeveer het maximum, deze zal dan ~16A trekken.
De Advance plus 30 moet het dan op zijn sloffen bij houden, ook de Lipo mag geen enkel probleem voor deze ESC zijn.

Met andere woorden er is iets (anders) mis, wat kan ik op grond van je info niet zo zeggen.

Rick
 
Hoi Rick nou weet ook niet wat er is gebeurd maar de regelaar heeft een brandlucht bij zich :confused:
Dus denk dat hij zijn beste tijd heeft gehad ,geen idee waardoor geen gekke dingen mee gedaan.
Dus een regelaar tussen de 20 en 30 a dan zit ik goed,nu nog zoeken welke met bec voor een leuk prijsje bij HK.
Hoef niet perse een jeti meer.
 
Als een regelaar uitbrand dan is daar een reden voor.
Voor dat bekend is wat de opgenomen stroom bij volgas is en of hij goed gekoeld word is niet te voorspellen hoe lang de nieuwe regelaar heel zal blijven.
Dus wat was de stroom of anders welke prop heeft met welke motor(kv opgeven) op een 3S lipo gedraaid.
Het kan ook door een draadbreuk in de motor gebeuren dus die ook controleren.;)
 
Ik heb in het verleden 3 jaar lang op 3s vele vluchten met deze setup gemaakt nooit problemen gehad ,bestel gewoon zo,n regelaartje van 10 euro en dan maar hopen.
Zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik een draadbreuk in de motor kan controleren ?
 
Een draadbreuk is te meten met een universeel meter en enige kennis van zaken maar als de motor met de nieuwe regelaar meteen goed opstart dan zit dat wel goed.
Een nieuwe regelaar moet ruimschoots de maximum stroom aan kunnen en een te grote regelaar werkt ook goed.
De bec moet ook genoeg stroom kunnen leveren maar verder zie ik geen dingen om je zorgen over te maken.
Bij montage van een regelaar in een ander vliegtuig is het wel nuttig aandacht te besteden aan de koeling.;)
 
neem aan dat je hem nog moet instellen enig idee of dat makkelijk te doen is.
Heb hier een kaartje liggen maar geen idee hoe dat werkt .

Ik vind dit makkelijk te doen met de zender. Gewoon eerst goed de handleiding lezen en dan lukt het zeker. Zo veel instellen is er nu ook weer niet aan hoor...
 
Back
Top