HPI R40...weer iets gebroken

  • Topicstarter Topicstarter Ron4you
  • Startdatum Startdatum
R

Ron4you

Guest
Potverdomme....ik breek het ene na het andere plastik deel van de auto...alle volledig plastik delen zijn van "prut kwaliteit"..
Alles wat breekt direct maar vervangen door beter kwaliteit als die voorhanden is, ik heb nog geen idee hoe de HPI aluminium of andere sterkere materialen hier te krijgen zijn. Het zijn wel allemaal kleine dingen die breken en 2 keer heb ik nu gezien dat er in een gebroken onderdeel gewoon een holle ruimte zit! Dat zijn dus fouten in de spuitmallen of ongelukjes met lucht in de mallen, ik ga HPI hier zeker over mailen..ik vind dit niet kunnen voor een auto die ze als race\competitie auto aanprijzen. Volgens Modelsport moet het een wagen zijn die tussen Mugen en Serpent meeloopt, Mugen is daarbij de beste en serpent/hpi ontlopen elkaar niet veel. Serpent is iets beter geworden in materiaal gebruik (moesten ze wel want Mugen had de hele markt)
Ik ben erg benieuwd wat ik met de HPI R40 kan bereiken wat stabiliteit, snelheid, wegligging, en baangedrag etc aangaat. Hopelijk blijft ie op een bepaalt punt heel, dat alle tere deeltjes eindelijk een keer vervangen zijn en de wagen wat constant in kwaliteit word. We zien wel wat het word!

grt, Ron
 
Ron4you zei:
Volgens Modelsport moet het een wagen zijn die tussen Mugen en Serpent meeloopt, Mugen is daarbij de beste en serpent/hpi ontlopen elkaar niet veel.

Ahum...
Oh, Modelsport.. tuurlijk.....

Ehh, Ron, het is momenteel vrij frisjes buiten, en daar kan het plastic van onze autootjes niet goed tegen.....
Beter is het om nu niet te rijden.......
 
Ahum...
Oh, Modelsport.. tuurlijk.....

Wat bedoel je met "ahum" ..?
Zeg maar gewoon wat jij denkt hoor, ik heb nu eenmaal deze auto en ga ermee racen, al kost het misschien heel wat upgrades maar ik ga hem laten draaien als een toppertje! Desnoods ga ik onderdelen laten maken in een metaalbewerkings bedrijf waar ik af en toe zaken mee doe, deze auto word strak. Uiteindelijk draait het eigenlijk allemaal om hetzelfde bij de diverse merken, afstelling, stijfheid, weggedrag, power en meest belangrijk stuurmanskunst. Toch..?

Enne...ik rijd nu helemaal niet....ik snap dat het wat aan de koude kant is :D Ik breek wat dingetjes tijdens het goed afstellen zoals een servo steuntje en dat soort kleine dingen. maar ik breek ze liever nu als later op de baan. :P

Grt, Ron
 
M7H zei:
Ron4you zei:
Volgens Modelsport moet het een wagen zijn die tussen Mugen en Serpent meeloopt, Mugen is daarbij de beste en serpent/hpi ontlopen elkaar niet veel.

Ahum...
Oh, Modelsport.. tuurlijk.....

Dat zal denk ik een beoordeling zijn op basis van wat de beste auto is om mee te beginnen met wedstrijdrijden...

Een Mugen is een vrij makkelijke auto die gewoon echt aan de top zit, en bovendien goedkoop in onderdelen. Een HPI is ook gewoon goed maar daar zijn de prestaties op gebied van wegligging toch net wat minder.
Een Serpent heeft ook een super wegligging maar is niet aan te raden om mee te beginnen omdat je met vrij lastig onderhoud zit van bijvoorbeeld de kogeldiff's en het is gewoon een hele kritische auto. En dit verhaaltje slaat dan alleen op de 1:10 natuurlijk.

greetz.

Bartje.
 
Ron4you zei:
Zeg maar gewoon wat jij denkt hoor, ik heb nu eenmaal deze auto en ga ermee racen,
Geen probleem Ron, prima.
Een HPI is wat dat betreft een prima autootje.....
Ron4you zei:
Mugen is daarbij de beste en serpent/hpi ontlopen elkaar niet veel. Serpent is iets beter geworden in materiaal gebruik (moesten ze wel want Mugen had de hele markt)
Nou, sorry hoor, maar als ze dan een 1/10 auto "de beste" willen noemen, dan is het de Kyosho.....
In de 1/10 tot nu toe is Mugen ondergeschikt aan Serpent, en HPI al helemaal...

Maar Modelsport is Mugen dealer, dus daar leunt hun advies ook naartoe, geeft niet, dat is mijn mening, voor de rest is Peter een prima peer... :mrgreen:
kyoshodriver-->Bartje zei:
Dat zal denk ik een beoordeling zijn op basis van wat de beste auto is om mee te beginnen met wedstrijdrijden...
Daar gaan we dan maar vanuit......
 
Ik was zelf de eerste rijder in Nederland die met de R40 wedstrijden heb gereden heb gemaakt ik heb er 1 sezoein meegereden het is een prima auto heb geen last gehad van dingen die afbraken en zeker niet tijdens het afstellen.

De onderdelen zijn gewoon te bestellen door de winkelier die HPI verkoopt dus geen probleem.

Wat wel een probleem is tijdens de wedstrijden je heb geen vergelijkings materiaal omdat je de enigste bent helaas.

Maar voor de rest een hele lekkere auto om mee te beginnen en waar je best goed mee voor de dag kan komen er zijn genoeg wedstrijden mee gewonnen en zeker in de begin periode van deze auto die tog alweerzo'n drie jaar op de markt is.
 
Ik denk ook dat je moet relativeren, er zijn nu eenmaal vreselijk veel meer serpent verkocht als andere. De races zijn overspoeld met serpent aan de start, word Mugen bv zondag wereldkampioen dan koopt iedereen maandag Mugen, zo werkt het nu eenmaal. De afgelopen finale NK reed er toch ook een R40 in de finale dus het is mogelijk om ook met deze auto te presteren....

Natuurlijk rijd de een veel liever een serpent dan bv een mugen of Kyosho simpelweg omdat de rij eigenschappen van die auto beter bij de persoon past. Net als in de echte auto's...BMW 7 serie of Porsch...de een wil niet dood gevonden worden in BMW en andersom..

Ik heb vreselijk veel gelezen over de diverse merken en hun prestatie's
Ze hebben allemaal wel hun voor\nadelen, het is heel subjectief allemaal, elk merk is wel een keer als kampioen uit de internationale wedstrijden gekomen. Ik denk wel dat er veel op dit soort prestaties word gekocht door de mensen terwijl die merken de races winnen met een auto die ze zelf nooit zullen krijgen zoals de auto die dan dat kampioenschap wint.
Lees je amerikaanse sites dan is Hara weer de topper met zijn R40, lees je europese sites dan slaat Serpent weer overal aan top.
Ik kan met mijn ervaring geen "beste" auto aanwijzen.
Zo, dit is mijn visie op deze hobby die ik met veel passie ga bedrijven :D

Grt, Ron
 
Ron4you zei:
Natuurlijk rijd de een veel liever een serpent dan bv een mugen of Kyosho simpelweg omdat de rij eigenschappen van die auto beter bij de persoon past.

Mja... als je een nieuw model koopt, hoe kan je oordelen als die beter bij je rij-stijl past ?
Men koopt veelal een Serpent omdat men geen andere merken kent, hn winkel volop Serpent kan leveren en niets anders verkoopt en/of omdat iedereen er al 1 heeft en het dus wel goed moet zijn......

Merkafhankelijk ligt meestal aan de club waar de toprijders mee rijden of de winkeliers er omheen wat ze leveren.
 
Mja... als je een nieuw model koopt, hoe kan je oordelen als die beter bij je rij-stijl past ?

Daar heb je gelijk in, ook ik begreep dat er gewoon veel serpent word verkocht doordat winkeliers deze aanraden of doordat er op circuits erg veel serpent rijd.

Wat mij opvalt is dat een boel merken exact de zelfde afstel functies hebben en dat ze allemaal een zeer laag gravity centerpoint claimen.
Is het niet zo dat je met al de mogelijkheden die deze auto's bieden je eigenlijk hetzelfde resultaat moet kunnen neerzetten, je kan een auto niet strakker maken als strak. Ik denk als leek zijnde in de r\c hobby dat dit wel het geval is. Ik heb altijd veel 1:1 auto's getuned en daar werkt het precies hetzelfde, afstelling, materiaal, vermogen, en stuurmanskunst.
In het tunen van een auto zit zoveel verschil dat 2 auto's van hetzelfde merk/type er 1 de ander absoluut eruit rijd. Het is allemaal erg subjectief en zal met genot op het circuit gaan kijken wat men zoal uitvoerd aan hun auto's en wat ze ermee bereiken.

Grt, Ron
 
Ron4you zei:
Is het niet zo dat je met al de mogelijkheden die deze auto's bieden je eigenlijk hetzelfde resultaat moet kunnen neerzetten,

Ja, dat is zo....
In de top verschillen de auto's zo weinig van elkaar, dat het verschil gemaakt wordt door de rijder die het stuur bedient.
Pech/geluk speelt een grote rol in de top......

Derhalve is mijn advies altijd als je b.v. kunt kiezen uit een aantal merken/modellen,
koop het merk/model waar je makkelijk aan reserve onderdelen van kunt komen, en/of het model dat je veel ziet rijden op de club waar jezelf gaat rijden.
 
Back
Top