How to start this hobby (fast)?

Ik begrijp je reactie, ging er iets te snel van uit dat jij me precies kon vertellen waar je die goedkoop kan kopen.

Bedankt voor de tip!
 
't mini gereedschapssetje is binnen, ik had een iets kleinere doos verwacht :schrik:
Was echt slecht verpakt. Er zaten wel 2 stukken piepschuim in de doos, maar die zaten gewoon los, net als de gereedschapskoffer met inhoud.
Kon dus tijdens het vervoeren alle kanten op knallen en op Conrad stonden ook wat reviews van mensen die het beschadigd bezorgd kregen.

Ging bij mij gelukkig goed, en ziet er verder goed uit.
Veel beter/completer ga je niet vinden voor € 45,- denk ik.

miniset.jpg
 
ja hoor gewoon ff aldi en lidl in de gaten houden, ik heb een electronische in koffer met tafel statief variabel toerental electronisch regelbaar (10k-32K) en slurf, statief en accessoires, etc. was ook maar 29Euro. :mrgreen:

1068411.gif
 
Hmm, ik denk dat ik toch wat aan die wiebelende staart wil gaan doen.
Vaak is het een kleine "wiggle", maar soms ook wat heftiger.
 
Hmm, ik denk dat ik toch wat aan die wiebelende staart wil gaan doen.
Vaak is het een kleine "wiggle", maar soms ook wat heftiger.

..dat heeft die Blade mCPX BL maar zo,
als je oudere draadjes hebt gelezen, zie je dat ook,
als de heli vliegt, is het helemaal weg,

dus zou onzin zijn, hem nu met gain anpassing te veranderen,
en later met vliegen (en misschien hogere toeren)
doet hij het niet goed en draait weg,

mijn idee !

Groet
Uwe
 
Hoi Uwe,

Ik wist het van te voren inderdaad, maar ik ben voorlopig nog wel even bezig met puur alleen hoveren en echt de basisbewegingen (en dus niet hogere toeren/echt rondvliegen waarbij het probleem grotendeels verdwijnt) en door die zenuwachtige staart word ik zelf ook nog meer nerveus en het lijkt ook niet fraai, dat gewiebel.

Ik zat te denken aan of een solid tail boom of wat reinforcement voor de staart door er zoiets op te zetten, die laatste optie vind ik er optisch ook wel mooi uitzien.
 
het is leuk. maar voegt echt geen fluit toe aan het ding zelf.
het wordt er niet beter van. en met crashen is het zelfs gevoeliger.
dus technisch hoef je dit niet te doen.
wil je het voor het zicht of voor de lol gewoon hebben, moet je het vooral doen ;-)

solid tail boom is een leuke, hoeft ook niet perse.
maar als je die 1 keer besteld, kun je voortaan zelf het stokkie vervangen door die vliegerstokken indien nodig.


die wiebel is een beetje mcpx kwaaltje. al hebben vele heli's met een motorgestuurde staart hier last van.
vaak als je een beetje gaat experimenteren met andere hoofdbladen en staartbladen vind je op een gegeven moment een combinatie die werkt.
maar 100% weg zal lastig worden.

kijk maar eens rond naar alternatieve staartpropjes voor de mcpx..
vele soorten, zelfs een paar maten.
sommige hebben een tikkie meer pitch dan origineel, andere wat minder.

Een dingetje wat bij mij goed heeft gewerkt, is het staartvinnetje helemaal te verwijderen.
ik vlieg veel buiten, door al die wind werd hij wat nerveus.
zonder dat vinnetje was hij rustiger. alleen beter opletten met landen nu
 
Met Student.... niet blingen maar vliegen!

De wiebel in de staart is er enkel bij hoveren en lage headspeed. Bij FF vliegen en hogere headspeed (80-100%) heb je nergens last van. Staart is verbazend strak, zowel bij vooruit als achteruit vliegen.

De Lynx tail props zijn overigens net iets strakker dan de stock versie.
 
Maar maar maar, bling bling is ook leuk :oops: :)

Zonder gekkigheid, ik ben eerst nog wel even zoet met de basics.
Dus met de staart naar me toe, met wat zal het zijn, 70-80% throttle
een beetje hoveren, beetje opzij en weer terug, naar voren en weer terug etc., allemaal met de staart naar me toe.
En dat is juist wanneer je die wiggle in de staart hebt.

Andere (qua performance onzin) upgrades lijkt me later wel leuk, maar niet gek veel meer dan een paar tientjes, beter dan voor een grotere heli gaan sparen :)

Vanochtend ben ik bij Wil op visite geweest, even op de sim en daarna door naar de club en nog even 3 lipo's leeg gevlogen.

Uwe, Wil zei dat ik je kon zeggen dat ik al aan't vliegen was (stelt nog niks voor hoor:oops:) en goed bezig ben, bij deze :D.

By the way; wat is FF vliegen? Forward Flight o.i.d.?
 
ff is fast forward
fff is fucking fast forward :mrgreen:

over die waggel, mijn throttle zit tegen de 100%..
in hoover is hij erg aanwezig, tijdens rondvlucht bijna niet
met een beetje wind is hij weer bijna weg in hoover, meer wind en hij is er weer
Ik heb wat staartprops geprobeerd, de kleine lynx werken bij mij goed. in combinatie met gele blaadjes van fastlad

maar ik heb wel eens een beetje het idee dat het ook een beetje heli afhankelijk is
sommigen zijn er wat vatbaarder voor dan anderen
 
\0/ @ (f)ff :D

Wat betreft die staartprops, heb je dan de 42- of 47mm variant?
En met gele blaadjes van fastlad bedoel je de main rotor bladen?

Wil had vanmiddag ook een foto van mij gemaakt, wel leuk zo de eerste foto waar ik met m'n heli op sta :cool:

Untitled-2.jpg
 
42.. die andere heb ik ook, maar had hij net wat meer last mee
Ik ben wel een voorstander van een wat hoger toerental op de staart, iets minder kritisch

En idd die gele hoofdbladen.
Wil niet zeggen dat het bij jou werkt trouwens, het wisselt een beetje per heli
Gewoon een paar van die dingen proberen
Zeker de staartblaadjes kosten geen fluit, kun je er nog eens een paar van testen.
 
Zal ik doen Uwe :)
Whoop whoop, vanmiddag voor het eerst in idle up gevlogen :banana: (lees: beetje heen en weer hoveren met staart naar me toe :oops:) , of hoe je dat ook noemt (stunt mode?). 100% throttle in ieder geval constant.
Doe ik het zo goed/sloop ik niks?
Zender aan met throttle/pitch stick helemaal naar beneden en alle schakelaars uit > lipo in de heli > throttle hold schakelaar + daarna gear/f-mode aan > linker throttle/pitch schakelaar in het midden zetten > throttle hold er af, even wachten tot ie op volle toeren is en gaan met die banaan :cool:
 
...helemaal vertrouwen op de soft-start van de heli,
ik zou hem in N optouren en vliegen en dan omschakelen,

en misschien ook aan denken,
wat je moet doen om weer te landen.

Groet
Uwe
 
Back
Top