koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

ahum....


chassis: alle commerciele, beschikbare achterwiel aangedreven schaal 1/10 F1 chassis met T-bar, ball link of onafhankelijke achterophanging. Alle hop-ups voor dit chassis zijn toegelaten. Alleen voertuigen met als voorophanging king pin – coil spring zijn toegelaten. De ophangingspunten vooraan moeten onder het koetswerk zijn gemonteerd. Onafhankelijke voorvering is niet toegelaten.
 Enkel de banden vermeld in punt B5 zijn toegelaten.
 Alleen speciaal voor deze klasse gemaakte spoilers zijn toegelaten. Zelf gemaakte spoilers zijn niet toegestaan.
 Alleen koetswerken stijl Formule 1 zijn in deze klasse toegelaten.
 Max. Breedte 190mm
 Min. Gewicht met PT: 1000 gr .

deze achteras is dus regelementair er mag zelfs met onafhankelijke achterophanging worden gereden bij de FBA.

een achteras uit 1 stuk met diff kan wel kijk maar eens naar de corally as.

met vriendelijke groet,
lex
 
De gemiddelde Pro-10 heeft altijd een as uit 1 deel, Tamiya F1's niet want daar is de as voor het diff een apart deel.

In principe zou je natuurlijk een flexibele 1-delige as kunnen gebruiken (als je het zwieberen kan tegengaan) :D
 
@Thomas....Wil je niet uit een droom helpen maar de as opbouw van de Pro10 en de gemiddelde F1 is exact het zelfde.
Corally en Serpent BV gebruiken onderdelen van de Pro10 of WGT auto's
Tamiya, SP en meer merken hebben het zelfde principe alleen gebruiken ze geen 4 bouts bevestiging voor de velg maar een centrale moer.
De FGX van 3Racing heeft een onafhankelijke achterwiel ophanging en is daarom niet toegestaan volgens de regels.
Net als de F113 van 3racing ivm de voorwiel ophanging met dempers.
Deze is als een TC opgebouwd.

Mvg Roy
 
@Thomas....Wil je niet uit een droom helpen maar de as opbouw van de Pro10 en de gemiddelde F1 is exact het zelfde.

Zie ook mijn eerdere reactie, er zijn een soort van hybride assen zoals bv. de carbon assen welke aan de kant van het diff een stalen of aluminium deel heeft. Kan je dit als 1-delig zien? De as bestaat immers uit 2 delen.
 
@Roelof.....Wat denk je dat de Tamiya as heeft??;):cool:
F104 as is carbon of staal en heeft een dif adaptor(alu) er op zitten.
Corally heeft een carbon as met een alu dif schijf aan de binnen zijde.
Asso heeft een carbon as met een alu dif schijf aan de binnen zijde en een alu schroefdraad eind in de carbon as gelijmd voor de diff moer.
IRS assen voor de Pro10 hebben het zelfde als de Asso as.
Als je het zo gaat bekijken heeft nagenoeg geen enkele "pancar" of F1 een 1 delige as
Heb hier zelfs nog een cloon Corally as liggen die van staal is met een losse binnen dif ring;)
Wat ze denk ik met de regels bedoelen is, een as uit 1 stuk(non flexible) met aan het uiteinde het dif gemonteerd en niet een as zo als bv een TC of de 3racing FGX of jou oplossing hoe mooi hij ook is.
Als het aan mij zou liggen heb je mijn zegen wbt de achteras.
Ik vind het een mooie oplossing.

Mvg Roy
 
Dat is een nadeel van geschreven regels, de bewoording lijkt niet altijd overeen komen met de bedoeling. Interpretatie van de bewoording is vaak mogelijk....
 
RC-Paradise

Hoi luitjes,
even een offtopic vraagje buiten de onderstaande as-discussie.

Ik wil binnenkort een keertje rijden bij RC-Paradise en heb hier al wat adviezen ingewonnen over foambanden.

Ik heb GQ banden gekocht (hard voor en super soft achter).

Maar nu vraag ik mij af wat voor vertanding (64dp) een goede keuze is. Er zit nu 93t/27t op en er zit een Carson Cupmachine motor in. De QQ banden zijn nog helemaal nieuw.

Kan ik met deze vertanding rijden of fik ik dan de boel af, anders moet ik nog even wat tandwielen erbij kopen, ik heb nu nog liggen.

pinion 20t, 25t, 26t, 27t
spur 93t en 104t.

Groeten Wesley
 
Is minder eenvoudig te beantwoorden, ligt aan de roll-out die je moet gebruiken voor deze baan in combinatie met jouw motor. Advies met de Carson Cup Machine om een latge vertanding te beginnen, het is een echte toeren motor. Eén keer te zwaar vertand en oververhit en de motor is om zeep. Mijn advies om te starten met de 20 tands, zeker met nieuwe banden.
Zodra je de juiste roll-out hebt bepaald, kun je diverse rekentooltjes vinden om bij diverse bandendiameters toch de juiste roll-out te behouden. Hier is al veel over geschreven, ook in dit topic. (Overigens is deze vraag geheel on-topic!)
Een voorbeeld van een tooltje is Rollout :: TQ RC RACING

Succes, Marten
 
Vintage rc12

Hoi allemaal,
Ik heb een paar weken terug een pancar van de vuilnisbelt kunnen redden. Het gaat om een Team Associated rc12lw met een hele hoop toebehoren en nog een extra chassis. Er zitten ook nog een stuk of 8 andere motoren bij en 6 oude nicad batterijen. Ook zitten er nog 3 schoenendozen vol banden+wielen bij en nog een stuk of 7 body's waarvan nog 1tje onbespoten is. Verder zat er nog een Novak 120A regelaar bij en een kleine sawa servo

Een paar foto's:




Kan iemand mij ook vertellen wat dit allemaal nog waard is, niet dat ik het al ga verkopen, maar gewoon als een leuk feitje.

Kan iemand mij daarnaast nog helpen met de ontvangst? Ik heb er een oude tamiya zender voor gebruikt, maar na 10 meter verliest hij ontvangst. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Als er meer foto's moeten komen hoor ik het graag!

mvg Tom
 
Prachtig wagentje Tom! Wie dat zo bij het oud vuil gooit..

Wat het waard is kan ik je niet zeggen, maar als ik jouw was zou ik hem gewoon lekker opbouwen met goedkope electronica, nieuw ontvangertje erin en rijden maar.

Ik heb als nieuw speeltje de nieuwe TRF101W Limited Edition:
qryj4p.jpg

23lh1xd.jpg
 
@Thaan: Mooi speeltje! ik zit er ook over te denken (of een f104 special black edition):), wat voor speciaals zit er in/aan deze trf101W tov. de normale trf?
 
Er is geen markt meer voor een T-bar chassis waar geen 1S LiPo in kan. Converteren is mogelijk te kostbaar.
 
ik heb hem voor een klein prijsje kunnen overnemen van een ander forum lid, anders was hij naar de stort gegaan. De novak regelaar die erbij zat heb ik ook al geprobeerd met mijn spectrum zender, maar dan kreeg hij helemaal geen signaal...
weet iemand nog een leuke brushed regelaar die met lipo kan omgaan?
mvg Tom
 
ik heb hem voor een klein prijsje kunnen overnemen van een ander forum lid, anders was hij naar de stort gegaan. De novak regelaar die erbij zat heb ik ook al geprobeerd met mijn spectrum zender, maar dan kreeg hij helemaal geen signaal...
weet iemand nog een leuke brushed regelaar die met lipo kan omgaan?
mvg Tom

Hobbywing Quicrun 1625 €26 oid.
 
Mooie auto Thaan, ik heb zelf de F104W black limited edition en ben er echt heel erg blij mee. De afgelopen jaren voornamelijk offroad gereden en heb afgelopen zondag voor het eerst na jaren weer eens met een F1 op een baan gereden (rc-paradise) en vond hem erg fijn rijden.

20140802_155812.jpg


20140802_155615.jpg


IMG-20140806-WA0009.jpg


Voorlopig blijf ik ook nog wel even simpel brushed rijden met een Carson Cupmachine en denk dat ik ook eens ga kijken naar die Hobbywing regelaar. Ik heb nu een kleine LRP regelaar erin zitten, alleen deze heeft geen lipo cutoff en dat is toch wel een beetje russisch roulette.

En anders toch brushless met een 21,5turns of 17,5t .
 
Back
Top