Bouwverslag De Havilland DH-82A Tiger Moth ⇨ G-AGHY | c/n 82292

Waar ken ik dit toch van.

full


Hij wordt wel heel mooi.

Han.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
@ Henri, Bart en Han: Bedankt! :D

Bijna Bart, alleen nog wat decals en de brandstofbestendige 2K-laag.
Oja, en de servo`s in de romp inbouwen, maar da`s zo gebeurd.

Groeten, Ramses
 
.
De Bücker en Tiger Moth gaan gelijk op qua afwerking, kunnen ze tegelijkertijd in de transparante 2K lak gezet worden.

De decals voor de Tiger Moth:

full


De "De Havilland" logo`s voor op de struts:

full


en het "Tiger Moth" logo voor op de rompflanken:

full


full


Ik heb nu vier kisten klaar staan om in de brandstofbestendige transparante 2K-lak gezet te worden. Dit ga ik doen als het wat warmer weer is (droogt de lak beter en harder uit). Voorlopig dus even geen updates meer.

Tijd om een ander project weer eens op te pakken; m`n Chippy

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Een update voor de Tiger Moth.

Inmiddels is de G-AGHY voorzien van de brandstof bestendige transparante 2K laag. De servo`s, ontvanger, schakelaar en ontvanger accu zijn ingebouwd en aangesloten en ik heb de motor vastgezet met nieuwe motorbouten. Voor alle stuurfuncties gebruik ik Futaba S3001 servo`s behalve op het hoogteroer, daarop zit een Futaba S3010. De aileron aansturing dmv twee S3001`s is (mechanisch) gedifferentieerd, beide ailerons hebben een grotere uitslag naar boven dan naar beneden.

Voor de uitlaat heb ik een eenvoudig systeem bedacht en gemaakt zodat de uitlaat toch aan de juiste zijde uitkomt. Omdat de uitlaat hierdoor in de weg zit voor de gloeiplugklem heb ik een remote-plug in de motorkap ingebouwd en aangesloten.

full


full


full


De remote-plug aansluiting voor de gloeiplugklem zit in de uitsparing voor de uitlaat in de motorkap en valt daardoor uit het zicht:

full


Ik laat het grijze uitlaat eindstukje (siliconen) even zoals die nu is, maar wil deze tzt vervangen door een soort schaaluitlaat.

Morgen de Saito FA-100 weer eens laten lopen en wanneer die lekker loopt en goed afgesteld is, komende week waarschijnlijk de maiden!!

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Een update voor de Tiger Moth.

Inmiddels is de G-AGHY voorzien van de brandstof bestendige transparante 2K laag. De servo`s, ontvanger, schakelaar en ontvanger accu zijn ingebouwd en aangesloten en ik heb de motor vastgezet met nieuwe motorbouten. Voor alle stuurfuncties gebruik ik Futaba S3001 servo`s behalve op het hoogteroer, daarop zit een Futaba S3010. De aileron aansturing dmv twee S3001`s is (mechanisch) gedifferentieerd, beide ailerons hebben een grotere uitslag naar boven dan naar beneden.

Voor de uitlaat heb ik een eenvoudig systeem bedacht en gemaakt zodat de uitlaat toch aan de juiste zijde uitkomt. Omdat de uitlaat hierdoor in de weg zit voor de gloeiplugklem heb ik een remote-plug in de motorkap ingebouwd en aangesloten.

full


full


full


De remote-plug aansluiting voor de gloeiplugklem zit in de uitsparing voor de uitlaat in de motorkap en valt daardoor uit het zicht:

full


Ik laat het grijze uitlaat eindstukje (siliconen) even zoals die nu is, maar wil deze tzt vervangen door een soort schaaluitlaat.

Morgen de Saito FA-100 weer eens laten lopen en wanneer die lekker loopt en goed afgesteld is, komende week waarschijnlijk de maiden!!

Groeten, Ramses


ramses je tiger moth wordt werkelijk een zeer waardige schaalkist ,ziet er prachtig uit.
Ik wens je een veilige maiden .
Gr, vogelman.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De G-AGHY heeft gevlogen!

.
Vanavond heb ik m`n 1/4.8 Toni Clark DH-82A Tiger Moth G-AGHY na de grote restauratie gemaidend.

Femmo heeft de foto`s gemaakt en me daarna geholpen met trimmen, zodat ik niet naar m`n zender hoefde te kijken tijdens het vliegen. Nogmaals bedankt voor de assistentie Femmo! :thumbsup: Er is ook een (lage resolutie) filmpje gemaakt, die moet ik nog uploaden en zal ik later in dit draadje plaatsen. Eerst de foto`s, bij een volgende post met het filmpje zal ik de maiden toelichten.

Starten:

full


Eerst wat taxien:

full


full


full


Oplijnen, even diep ademhalen... ;) en...

full


het gas erop:

full


Airborne:

full


Wat vlucht foto`s:

full


full


full


full


full


full


Van de landing heb ik geen foto`s, maar die staat op het filmpje.
Ga nu het filmpje uploaden, komt eraan

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Bedankt mannen voor de leuke reacties! :D

Hierbij het filmpje: zie deze post

De Tiger Moth moest tijdens de maiden in tegenstelling tot m`n Bucker behoorlijk getrimt worden, zowel op ailerons als richting (naar rechts). Bij de start klom de Moth even flink en trok naar links weg. De Moth was ook erg gevoelig op het hoogteroer tijdens de vlucht. Femmo en ik denken dat het zwaartepunt wat te ver naar achteren lag. Dus wat lood toevoegen in de neus en misschien wat meer "right-thrust" op de motor zetten en weer proberen. De Saito FA-100 klinkt vrij rauw in dit filmpje maar 'in het echt' klinkt hij juist heel beschaafd.

Al met al een geslaagde maiden, ik ben tevreden! :D

....ennuh Femmo, hij is nog heel dus lekker zelf jouw Moth afmaken tzt :mrgreen: ;)

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt:
Ramses,

Goed om te zien dat er weer en Tiger Moth het luchtruim gekozen heeft.
Nog veel goede vluchten gewenst.

Ton
 
.
Bedankt! :D

Vroaaaaammm...

full


Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Bedankt Hans!
Ik heb je een PB`tje gestuurd.

Groeten, Ramses
 
Back
Top