Politie wil de drones uit de lucht kunnen halen

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Bertus, 7 jul 2014.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.616
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.045
    Locatie:
    Nootdorp
    Niet zo ver ! Je kunt onmogelijk tijdens vlucht de controle overnemen.
    Denk aan reverse-functies die allemaal in de zender zijn ingesteld.
     
  3. Damen-NL

    Damen-NL

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Westkapelle
    Sorry, maar hier loopt al een draadje over: Klik
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.616
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Uhm lekker al die subfora.
    Die staat bij mij niet open dus had ik hem niet gezien.
    Dan kan deze op slot.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  6. BasTijs

    BasTijs

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    386
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.924
    Locatie:
    Salland
    Bas: heb je gezien waar die idioten stonden? Sommigen op een hek, op bijzonder korte afstand voor de treshold van een landingsbaan. En maar zwaaien... Als er dan een vliegtuig binnenkomt, moet je niet gaan piepen dat ze het vliegtuig uit de lucht moeten halen. De piloot van die F16 heeft ruimte nodig om te landen en te remmen. Als een van die gasten zich iets verder had uitgerekt, was hij meegenomen door de bellytank van die F16 of hadden ze 'm uit de motor kunnen peuteren. (Daarom staan bij de Nederlandse Luchtmachtbases de hekken wat verder van de baan af.)

    Ongeveer dezelfde situatie zie je op St. Maarten. Daar is een strandje vlak voor het begin van de baan. Als een volle kist wil starten blaast hij de mensen die daar staan te kijken, gewoon het water in. Of tegen de betonnen rand, zoals met deze prutser:


    En als een kist daar wil landen, scheert hij ook op nog geen 10 meter boven dat strandje langs. Want hij heeft elke meter nodig om te remmen...

    Of wil jij "die gasten" ook uit de lucht halen? Boek je volgende vakantie op de Canarische eilanden dan maar via een boot...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.592
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ Roel: FF wat achtergrond informatie . Als een toestel niet onder de "optimale hoek" (ca 3 graden) binnenkomt , maar bijvoorbeeld een veel minder steile hoek, dat betekend dat die veel meer vermogen nodig heeft om in de lucht te blijven , dat betekend o.a. ook dat de landing distance veel groter wordt.

    Kortom , als een toestel lager binnenkomt is dat zeker niet om sneller stil te staan op een korte baan.

    Ik verwacht dat het voor de F-16 en in St maarten , meer "voor de lol" geweest zal zijn.

    Cor
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.924
    Locatie:
    Salland
    Ja natuurlijk.... Elke kist op St. Maarten komt voor de lol zo binnen.:evilbat:
    Vraag Richard Branderhorst maar eens hoe fijn het vliegveld van St. Maarten is.

    Hoe dan ook: als je op een hek gaat staan vlak voor een landingsbaan of doelbewust een hek vast blijft houden als er op 50 meter afstand 4 dikke jets op volle kracht gedrukt worden, ben je in mijn optiek niet goed wijs.
    Vliegtuigspotten is mooie hobby, maar je kunt ook mooie plaatjes maken zonder meteen een poging tot zelfdoding uit te voeren. Denk ik.
     
  10. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.592
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ Roel: Zelf ben ik ook al vaak genoeg op St. maarten geland ..... Anyway ,doet er niet toe..... De "reden" om lager binnen te komen om op die manier efficiƫnter op de baan stil te staan is niet correct, daar ging het me om.

    *edit* : dat filmpje op st maarten is natuurlijk wel iets anders als die F16. Op St-maarten, dat KLM toestel komt niets te laag binnen.

    Die mensen die zo dicht bij een actieve start/landingsbaan staan zijn idd niet goed wijs.

    Cor
     
  11. verfbrander

    verfbrander

    Lid geworden:
    23 dec 2005
    Berichten:
    1.368
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb er ook de nodige keren gestaan en over het algemeen staan de kisten voor de start toch echt een stuk verder van de weg af.
    En dan is het voor elke vlieg-gek geweldig om de stuwdruk te voelen, het lawaai en de gassen te ruiken.
    Als het kan moet je het eens doen...
    En zoveel troep waait er normaliter niet om je oren... alles wat los ligt is allang weggeblazen.

    Leuker om op die plek te vliegen, is als er weer een stormpje overheen gegaan is en je als eerste de baan mag verkennen, die dan nog vol ligt met zand en troep... alleen millitaire kisten (ook NL) mogen dat uitvoeren om de eerste evacuees weg te halen en de noodzakelijke hulp binnen te vliegen.

    En ja... elke kist komt voor de lol zo binnen... reken maar van yes.
    Als je het eng vindt.... mag je er niet eens op vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2014

Deel Deze Pagina