top Sven, ik ga straks ook even kijken of ik nog een instructeur hier in de achtertuin vind bij het uitlaten van de 450
Dank heren, we moesten hem officieel 2x doen volgens de regels. 1e keer vond ik zelf gewoon ruk. 2e keer was wel goed afijn, het moest gewoon gebeuren. Regels zijn regels ;-)
vanmiddag weer lekker wezen knallen met de atom... nu word het wel tijd voor hogere c-rate lipo's... zaterdag maar eens in venlo kijken. Nose down uit stall turn en dan net boven de grond de neus vol omtrekken voor een flip..... Bleeeehhhhgg daar ging de lipo... niks gebeurt, maar een beetje pit zou nu wel welkom zijn. Vlieg nu de 2600 6s 25c van gens ace... wil toch wel naar 40c toe.
Ik kom ook zaterdag naar Venlo! Die Nano-Techs van Turnigy zijn anders ook niet slecht. Ik vlieg met de 90-135c en daar kan je echt diep mee gaan!
leuk kris, Ja ik ben er nog niet uit wat ik ga doen qua lipo's. Misschien word ik zaterdag weer wat wijzer en vind ik een paar leuke lipo's daar. heb namelijk ook geen idee hoe oud deze zijn. Ze zaten er bij.
Ik heb 1 Gens Ace 3200 35c. Die gaat heel goed, maar die is zó duur (heb ik 77€ betaald geloof ik!) die Nano Tech is 65-130c (2800 MAh of zoiets) en die gaat minstens even goed vind ik.
Mijn Atom vliegt ook terug sinds gisteren. Ik heb alle connectoren gechecked, maar niets vreemds gevonden. Mijn motor was een paar weken geleden uitgevallen toen ik laag inverted hing. Gelukkig is die Atom zo sterk als een tank en moest ik alleen de blades en 1 skidhouder vervangen! Een paar testvluchten gisteren, inverted en al en hij vliegt weer zoals ervoor.
mooi zo, maar toch is 't jammer dat je niet de exacte oorzaak hebt kunnen achterhalen. nou ja fijn dat het in ieder geval weer vliegt. Ik sta er ook altijd weer van te kijken hoe idioot snel dat ding is. Ze vragen ook regelmatig op de club of ie ook rustig kan vliegen... ehh nee die optie zat er niet op haha. Maar wel gaaf, mooi beetje knallen met dat ding
Och, je kan daar zelfs heeel rustig mee vliegen hoor, ligt aan't mannetje! ;-) Wat me vooral opvalt is de autonomie. Met een 3200 MAh mag ik theoretisch gezien 9 minuten vliegen (berekend). Ik raak zelfs niet zo ver want na een goei 6 minuten ben ik blij dat ik even kan uitblazen. Mijn vliegmaat kan maar 4' met z'n trex 550 op 4000 MAh!!
uh dat red ik niet hoor. 4 minuten kom ik uit op 3.8 v per cel over. overigens vliegen de meesten op de club allemaal met die turnigy packs, echt slecht zijn ze inderdaad ook weer niet.
Turnigys zijn prijs product natuurlijk super. Mijn logo vliegt ook met 12s 5000 Mah 40-50 c heb er pas een keer gensace in gehad. Je moet volwaardig flink 3d vliegen wil je dat verschil merken. 45 euro per 6s 5000Mah 40-50 c is ook n prima prijs
Sven, vergeet de ZIPPY Compact 3300mAh 6S 35C Lipo's niet. Deze zijn momenteel in de EU warehouse te krijgen onder de 40 dollar. Waarschijlijk passen deze ook in jouw 500. Ik gebruik ze momenteel in zijn grotere broer 6HVU zonder problemen. Ik heb er inmiddels 50 vluchten (Hard sport vliegen en beginnend soft 3D) mee gemaakt en merk nog geen verlies van capaciteit. Ik vind ze persoonlijk iets beter dan de gewone Zippy's en de turnigy's. Mocht je ooit een 6HVU willen, dan kun je ze waarscijnlijk uitwisselen met je 500 ;-) , kan handig zijn. Bij de 6HVU is de cg met 2 van deze accus precies goed! Het werkelijke gewicht van deze accu is bij mij 515g, misschien interessant voor je om te weten.