Hallo iedereen,
Ik heb een mpx blizzard gebouwd maar weet niet echt of ik goed zit met de instellingen. Heb ook wat zitten zoeken op het forum, maar niet echt de info gevonden die ik zoek. (zender is een DX6i)
Ailerons heb ik ingesteld zoals in de handleiding. Wel is het zo dat er opgegeven staat +/- 14/6, maar met de servo's die mpx opgeeft en de afdekkapjes op de vleugel, kan ik er niet meer dan 12mm uitkrijgen. Anders komen de servo hendeltjes te hoog en kunnen de kapjes er niet meer op. Heb dan maar de differentiaal wat bijgeregeld en heb nu +12/-5,5. Is dit ook goed?
Spoilers ingesteld via schakelaar op 10mm up + elevater 0,5mm down. Handleiding zegt wel 12mm en 0,5 down, maar gezien ik maar 12mm max uitslag heb heb ik dit wat minder gezet. Is dit ook te doen of geven die kleine verschillen echt een ander effect? Wat ik me ook afvraag is of je nog goed kan sturen met de ailerons als de spoilers opstaan? Gaat de servo dan toch verder dan die 12mm max?
Motor heb ik gemixt met down elevator (+/-10%). Goed? Want er staat 6° downthrust in de handleiding, maar dit is toch ook niet makkelijk in te stellen. Hadden ze van MPX dan maar een 6° motormount gemaakt...
V-tail krijg ik niet ingesteld. Ofwel beweegt de elevator ok maar de rudder omgekeerd, ofwel de rudder ok maar dan de elevator omgekeerd. Krijg het niet goed door te 'reversen'. Kan wel nog de rudder servo er van tussen laten en enkel met elevator werken natuurlijk...
Flaps 2mm down kan ik helaas niet instellen, want heb de flap switch reeds gebruikt voor mijn spoilerons, en is maar een 2-stand schakelaar op de DX6. Aan = spoilers, uit = normaal.
En dan nog los van de blizzard begrijp ik niet goed waarvoor de subtrim eigenlijk dient. Trimmen kan direct op de zender, dus waarom subtrim nog nodig? En dan gaat dit blijkbaar tot 125% ook? Als de servo een max. uitslag heeft van 125%, waarom dan niet altijd op 125% werken ipv 100?
Een heleboel vragen, maar elk antwoord of enkele tip is zeer welkom.
Greetz,
David
Ik heb een mpx blizzard gebouwd maar weet niet echt of ik goed zit met de instellingen. Heb ook wat zitten zoeken op het forum, maar niet echt de info gevonden die ik zoek. (zender is een DX6i)
Ailerons heb ik ingesteld zoals in de handleiding. Wel is het zo dat er opgegeven staat +/- 14/6, maar met de servo's die mpx opgeeft en de afdekkapjes op de vleugel, kan ik er niet meer dan 12mm uitkrijgen. Anders komen de servo hendeltjes te hoog en kunnen de kapjes er niet meer op. Heb dan maar de differentiaal wat bijgeregeld en heb nu +12/-5,5. Is dit ook goed?
Spoilers ingesteld via schakelaar op 10mm up + elevater 0,5mm down. Handleiding zegt wel 12mm en 0,5 down, maar gezien ik maar 12mm max uitslag heb heb ik dit wat minder gezet. Is dit ook te doen of geven die kleine verschillen echt een ander effect? Wat ik me ook afvraag is of je nog goed kan sturen met de ailerons als de spoilers opstaan? Gaat de servo dan toch verder dan die 12mm max?
Motor heb ik gemixt met down elevator (+/-10%). Goed? Want er staat 6° downthrust in de handleiding, maar dit is toch ook niet makkelijk in te stellen. Hadden ze van MPX dan maar een 6° motormount gemaakt...
V-tail krijg ik niet ingesteld. Ofwel beweegt de elevator ok maar de rudder omgekeerd, ofwel de rudder ok maar dan de elevator omgekeerd. Krijg het niet goed door te 'reversen'. Kan wel nog de rudder servo er van tussen laten en enkel met elevator werken natuurlijk...
Flaps 2mm down kan ik helaas niet instellen, want heb de flap switch reeds gebruikt voor mijn spoilerons, en is maar een 2-stand schakelaar op de DX6. Aan = spoilers, uit = normaal.
En dan nog los van de blizzard begrijp ik niet goed waarvoor de subtrim eigenlijk dient. Trimmen kan direct op de zender, dus waarom subtrim nog nodig? En dan gaat dit blijkbaar tot 125% ook? Als de servo een max. uitslag heeft van 125%, waarom dan niet altijd op 125% werken ipv 100?
Een heleboel vragen, maar elk antwoord of enkele tip is zeer welkom.
Greetz,
David