Mario Rossi weg bij NovaRossi!

Beste mannen,

Waarom dan de T-shirts op het WK met welcome BACK! Mario?? Omdat hij ruzie heeft me zijn stiefmoeder die nu de Novarossi fabriek leid. Dus al 1.5 jaar weg is en er was sprake van terug komst bij Novarossi!

Greetz
 
Roelof zei:
De slag van een Mega is net als een Nova 16.8, daar is niets anders. De hele Mega motor is kwaliteit naar de prijs, hadden ze de verkoopprijs een fractie duurder gemaakt hadden ze betere kwaliteit materialen kunnen gebruiken.
Oke, is een keuze geweest, we zullen wel zien als er volgend jaar een update op de motoren komt.....
Wat ik al eerder aangegeven hebt lijken alleen de motoren waar het uiterste uit gehaald wordt snel kapot te gaan, kan ik nu van Freek niet zeggen....
Dus, prima motor voor de recreatierijder, net gaf je anders aan......
Ik had begrepen dat ook de ZX21 Sport bij de MACH geen lang en gezond leven kende en er nogal wat terug zijn gestuurt.
Broodje aap verhalen, ja er waren problemen, maar niet heel veel, en de problemen zijn zoals beloofd naar tevredenheid opgelost.....
Mijn JP had ik ook al aangegeven dat de wintersessies hoogstwaarschijnlijk niet goed gedaan heeft en de R&B was ik ook zeer ontevreden over en ook hoe dit door Rody verder is afgehandeld terwijl het probleem bekend was, in tegenstelling van mijn C5 die 27 liter heeft gehaald. Voor mij voorlopig geen R&B meer al weet ik dat het probleem zich alleen voor deed bij de C5-Rody waar de 8-poorter set in zit. Ook JP kende het probleem bij zijn 8-poorter R03 en die heeft nu al een tijdje weer 7-poorter setjes in zitten.
Oke, je JP had het inderdaad koud, maar ook de C5 Rody en zoals je zei de 8-poorts JP's hadden problemen, maar die zijn wel heel erg prijzig.
Dan verwacht je kwaliteit....
Maar omdat het JP is mag het wel, maar Serpent mag geen opstart problemen hebben?.....

Maar geen enkele motormerk kan zich zo'n begin veroorloven als Mega sinds begin dit jaar heeft doorgemaakt. Die aftersale support was nodig anders had niemand meer met die motoren gereden. Als de kwaliteit op niveau is zal de support ook weer inslinken.

Zou kunnen, nogmaals we zien het komend jaar......
 
En weg was ie weer....
Hij is echt weer weg bij NovaRossi en produceert nou bij GRP in italië de nieuwe Falcon motoren....
En dan mag er van alles op die shirts hebben gestaan, als er van de zomer één of twee falcon motoren op Heemstede de dienst uitmaken, zijn de poppen aan het dansen. GRP, Mario Rossi, Falcon, en Recab in frankrijk hebben grootse plannen.
 
Yo, Martin, verzand nou elk motor draadje in een welles-nietes spelletje over de Mega motoren??
Ik denk dat Serpent op Nürnberg wel met een verrassing op de proppen komt, het wordt de eerste grote internationale en zeer belangrijke beurs voor de nieuwe directie van Serpent, en ik heb zo het idee dat ze met een grote 'surprise' komen... Afgelopen jaar was voor Serpent MRC een jaar van grote veranderingen, het inzetten van een nieuwe marktstrategie (dat merk je bijvoorbeeld aan de goede -verbeterde- aftermarketing), en het opstarten van een nieuw motorenbeleid, en een geheel vernieuwde en verjongde directie.... Ik verwacht veel van Serpent komend jaar, ook gezien het EC B1:10 in Heemstede van de zomer.

Maar laten we het over Mario Rossi en zijn nieuwe Falcon motoren hebben: wat verwacht men daarvan? Heeft die man de gave om een geheel nieuwe fabriek om zijn kennis heen te bouwen? Zal hij nu de 'magische' motoren gaan bouwen? Wat denken jullie zoal?

falcon2011051.jpg
 
Bart_Banaan zei:
Yo, Martin, verzand nou elk motor draadje in een welles-nietes spelletje over de Mega motoren??

Nee hoor, maar als er iets te discuseren valt, doe ik dat graag.. :wink: ...

Maar laten we het over Mario Rossi en zijn nieuwe Falcon motoren hebben: wat verwacht men daarvan? Heeft die man de gave om een geheel nieuwe fabriek om zijn kennis heen te bouwen? Zal hij nu de 'magische' motoren gaan bouwen? Wat denken jullie zoal?

tja, de kennis is er, dus waarom niet....
maar of hij de magisch motor weet te maken......
Wie weet wat ook Falcon voor een opstart problemen gaat krijgen......
 
Ik denk niet dat de falcon nu deze zomer al goed zal zijn, kost toch tijd om zo'n ding te ontwikkelen.. of ze moeten dat heel snel kunnen.. maar anders zie 'k het niet gebeuren :)
 
Wat heet ontwikkelen.....

Als Mario dezelfde productieprocessen kan opstarten als Novarossi kent is het gewoon kopieren ipv. ontwikkelen. De kennis die Mario heeft zal voldoende zijn om een goede motor neer te zetten mits de materialen maar kloppen.

Als hij afhankelijk moet zijn van externe leveranciers kan ik je zeggen dat er veel uitzoekwerk is om de juiste materialen voor de bus en zuiger te vinden om dat bij elkaar passend te krijgen. En naast dat een continuïteit in die materialen.
 
Roelof zei:
Wat heet ontwikkelen.....

Als Mario dezelfde productieprocessen kan opstarten als Novarossi kent is het gewoon kopieren ipv. ontwikkelen. De kennis die Mario heeft zal voldoende zijn om een goede motor neer te zetten mits de materialen maar kloppen.

Als hij afhankelijk moet zijn van externe leveranciers kan ik je zeggen dat er veel uitzoekwerk is om de juiste materialen voor de bus en zuiger te vinden om dat bij elkaar passend te krijgen. En naast dat een continuïteit in die materialen.

'k denk opzich dat hij een enkele motor voor een EK wel geleverd krijgt... en wellicht gaat hij daar wel voor aan het werk, zodat ze 't daar goed doen en er dan motoren verkocht worden...'k denk zowiezo dat 't materiaal in de EK en WK motoren anders is dan 't geen wat je in de winkel koopt... als zijn motor 't op 't EK goed doet, dan geloof ik nog niet dat degene in de winkel 't net zo goed doet....
 
Ik denk dat het wel goed gaat komen, heb afgelopen jaar 1 door Recab gemodificeerde Osmax V-spec in actie gezien van John Hazelwood fabrieksrijder voor Thundertiger in Engeland.
Recab heeft als tuner van zo wel Osmax als Novarossi motoren een goede naam in de offroad wereld, dus de kennis van Recab en Mario Rossi samen zal zeker een mooie motor ter wereld brengen.

Zo ziet het binnenwerk van een door Recab gemodificeerde Crono RS5 eruit.



chemise_rs5teamprep2%20d.JPG

viloblack%20face%20gros%20plan.JPG

carter%20seul.jpg

motorcronorecab.jpg


Zelf rij ik met een standaard Crono RS5, rijd ook al heel lekker :lol:
Maar deze motor schijnt een kanon te zijn, de krukas word van een speciale coating voorzien, en de cilinderbus word wat bewerkt.
Het huis van de motor word zwart gecoat, standaard is dit grijs.

Als de prijzen een beetje normaal worden voor deze nieuwe Falcon motoren, dan denk dat het wel goed gaat komen.
 
Vraag me trouwens wel af welk type motor ze op de markt gaan brengen, ik ken Recab eigenlijk alleen uit de Offroad wereld.
Misschien alleen offroad motoren in eerste instantie ?
 
Het blok wat je hier laat zien is gewoon een Novarossi. Ik kan mij voorstellen dat een volgende stap een eigen motor is....
Misschien is er op de achtergrond nog steeds een samenwerking met Novarossi voor de materialen.

Op de foto van BartB zag ik een koelkop van een OSmax offroad en kan ik mij dus voorstellen dat dat ook niet de motor is....

Maar ja, R&B zou volgens de geruchten zijn productie naar China verplaatsen. Welke productie als de motor inweze dan bij Sirio vandaan komt ?
Als het om snelle competieve motoren gaat zijn er niet zoveel fabrikanten, wel tig keer zoveel submerken.....
 
De linker is: MR. Gandini, 2de van links is: Marco Rossi(zoon van Mario)2de van rechts is Mario Rossi. en de Rechter is MR.Gandini

De linker en rechter zijn 2 broers. En zijn eigenaar van GRP!
 
Op de carburateur staat 'TCS' en dat staat in de motoren wereld voor 'Throttle Control System' waarbij de de idle gekoppeld is aan de stand van de gasschuif, dus het zal mij weer benieuwen wat deze carburateur nu weer heeft.
En het benieuwd mij ook waar dat '....the day after' nou op slaat!?
 
Back
Top