NEW Blade 200 SR X met SAFE technologie

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Jan Belt-CP V2, 29 jan 2014.

  1. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Pa4tim, leuk om te lezen dat hij je zo goed bevalt. Mocht je nog hulp willen hebben om je msrx goed af te stellen zodat hij geen eigen leven leid bij rudder input. Stuur me dan even een pb. Blade heeft af fabriek de swashplate bij de msrx level afgesteld, helaas moet hij wat schuin staan om lekker te vliegen en strakke piro's te maken.
     
  2. e.looijenga

    e.looijenga

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Friesland
    Lijkt mij na een valse start met een Blade 120 een mooi beginnersapparaat voor me.
     
  3. M@rco

    M@rco

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ridderkerk
    Het is een leuke heli!!

    Heb er zelf ook 1 gekocht.
    Ben benieuwd hoe de heli vlieg.
    Gaat het straks even testen.:D
     
  4. M@rco

    M@rco

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ik ben er net even mee gaan vliegen en na wat trim werk op de zender ging het goed.:cool:
    De heli is zeer stabiel in de beginners mode.
    In de advance mode is de heli zeer fel, dat had ik niet verwacht.
    Na ong. 10 minuten vliegen was het gedaan. Motor voelde net als de lipo niet warm aan.
    De lipo die erbij geleverd wordt is een 11,1 volt 800mah 30c 3c.
    Voor zo'n heli meer dan voldoende. En met een aantal van deze lipo's
    en een lader/balancer die je op je auto kan aansluiten kan je continu vliegen.

    Morgen maar weer. :D
     
  5. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Net mijn eerste kennismaking gehad met de 200srx. Ik ben overtuigd. De panicmode is een leuke gimmick, die ik zelf niet nodig heb gehad. De beginner en interediate mode zijn handig voor de beginner. De heli reageerd snel en goed op stickinputss, maar rolt en banked niet te verdoor. In de expert mode is hij zelf vrij agressief op de sticks. Loops en rolls zijn goed te doen maar een beetje snelheid is wel gewenst om niet teveel hoogte te verliezen. Op de standaardzender vond ik wel dat hij vrij veel gasnodig heeft voor een hover. Stond op bijna 80%. Gekoppeld aan de dx6i kun je hem zelf een throttle curve geven waardoor je midsticks hovered. Je hebt nog steeds vrij weinig over. Op de dx6i moet je overigens op een omslachtige manier de flight modes bedienen doormiddel van een combinatie van gyro en flapsknoppen vanwege het gemis van een drie standen schakelaar.

    Al met al zeker een aanrader.
     
  6. pa4tim

    pa4tim

    Lid geworden:
    10 jun 2012
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Waardenburg
    Hij vloog super. Het ging steeds beter. Weinig last van wind. Zelfs wat rondjes gevlogen en head in naar me toe gevlogen. Alleen net vol gas in een staal hek gecrashed doordat ik schrok van de hond die ineens richting heli ging (en normaal gesproken zorgt dat ze ver weg bij die gierende dingen blijft) . Resultaat is een ietwat kromme tail en een gestript tandwiel. Balen, is het eindelijk weer lekker weer, kan ik nog niet vliegen.

    Ik heb eerst de originele accu leeg gevlogen (niet echt leeg, ik stop na 10 minuten voor de zekerheid) en daarna een tweede, zwaardere/grotere) accu. Ik was bang dat hij slecht zou vliegen omdat het evenwicht punt nu meer naar voren lag maar hij vloog nog steeds net zo stabiel en makkelijk.
    Nu snap ik waarom zoveel mensen meer heli's hebben. Dan kun je na een crash gewoon verder vliegen. (ik heb nog een msr-x maar dat is niet zo'n succes buiten)

    Fred
     
  7. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Het zwaartepunt maakt naar mijn gevoel niet heel veel uit bij de as3x en vooral safe equiped heli's. Pas bij wat heftigere piro's wil je het verschil wat merken. Bij de cp versies is het wel een duidelijk verschil.

    zonde dat je hem gecrashed hebt. Hoop dat je hem weer snel in de lucht hebt.
     
  8. Eurosport

    Eurosport

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Berchem, Antwerpen
    Hallo heli vrienden,

    Na enkele jaren heb ik bijna alle blade modellen gehad.
    De laatste weken wat aan het vliegen en filmen geweest met de blade 350 qx en de gopro.
    Toen zag ik een filmpje van de 200 srx.
    Ik was er helemaal weg van, mooie lijn en ongeveer de kleuren van mijn 500x.
    Direct gaan zoeken om hetzelfde weekend nog te vliegen.
    Dat was minder succesvol, nergens in een grote omgeving van Antwerpen 1 op stock.
    Dan even naar rcheliparts gebeld, die had er nog 5 staan.
    Onmiddellijk zaterdagmorgen de auto in en er 2 gaan halen, 1 voor mij en 1 voor een clubvriend.
    Direct vanuit Nederland naar de vliegclub in de Belgische kempen om te proberen.
    De heli vloog super, maar eigenlijk te gemakkelijk.
    Om rond te vliegen moest je al een beetje moeite doen in flight mode 1 en 2.
    Mijn clubvriend heeft hem daarom ineens terug verkocht aan een ander lid.
    Ondertussen had ik zelf nog wat op youtube aan het zoeken geweest, en ja ze vliegen er toch mee rond zoals een heli met pitch.
    Dus vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en in expert mode met een dual rate stand op 70% gaan proberen.
    Wat blijkt, je kan met de 200 inderdaad als een gek rondvliegen.
    Ik zeg wel rondvliegen, géén 3D.
    Wat mij betreft een geslaagd concept, zeker omdat je in de 3 flight modes zelf kan aanvoelen wat je wil.

    Ik hoop er nog veel vluchten mee te doen, en hoop dat anderen er ook een beetje fun in vinden.

    Gr,

    Patrick
     
  9. Peter Z.

    Peter Z.

    Lid geworden:
    2 jun 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Ede
    Hallo allemaal,

    Ik ben een beginner en heb daarom voor de 200 SRX gekozen. Nou is mijn vraag dat ik hier lees dat hij heel stabiel is maar ik krijg hem niet goed getrimd. Ik moet hem constant corrigeren om hem stabiel te houden en stil te houden, zoals gezegd ik ben een beginner met helicopters misschien dat jullie een idee hebben wat het kan zijn. Bij het uitpakken bleek wel dat de tailmotor niet goed vast gedraaid was en iets schuin stond, die staat nu recht of moet hij schuin staan? :newbie:

    Groetjes Peter
     
  10. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Hey Peter. Het kan zijn dat bij het aansluiten van de lipo, de heli niet helemaal stabiel stond en dat is wel belangrijk. Wat ik her en der lees, schijnt het zelfs uit te maken of hij vlak staat of niet. Iets schuin zou ook afwijkingen kunnen geven. Overigens zijn kleine stuurcorrecties niet bijzonder. Het is geen gps gestuurde drone.
    De staartmotor hoort recht te staan.

    Groet Youri
     
  11. Eurosport

    Eurosport

    Lid geworden:
    13 nov 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Berchem, Antwerpen
    Hallo,

    Je moet zowel bij het binden als bij het inpluggen van de lipo zorgen dat de heli vlak staat.
    Voor het binden of inpluggen zeker checken dat uw trim neutraal staan.
    De mijne is vlak gebonden, en als ik hem vlak inplug moet ik niets bij trimmen.
    Misschien eens proberen.
    Succes ermee.

    Gr,

    Patrick
     
  12. Peter Z.

    Peter Z.

    Lid geworden:
    2 jun 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Ede
    Hallo,

    Bedankt voor de snelle reactie`s. Ik hou hem vlak met aansluiten, maar ik denk dat 1 servo niet goed is, de tandjes lopen te ratelen. Ik ga morgen eerst langs de winkel. Ik hou jullie op de hoogte

    Gr.

    Peter
     
  13. MMirage

    MMirage

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Amsterdam
    Vrij snel na release wat berichten van (ervaren) vliegers dat hij wellicht wat under powered is. Nou, dat blijkt stock uit de doos ook zo te zijn, want Blade heeft een officiële handleiding op haar site geplaatst waarmee je de gain control van de ESC kunt aanpassen resulterend in een bak extra power !!!! Nice !!


    http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH2000-Gain_Adjustment.pdf
     
  14. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb er ook een gekocht en vandaag met een stevige wind mee gevlogen, en dat wonderwel goed:D

    Wat mij wel opvalt is dat soms de staart heet is net als de staart motor, maar hij doet wel gewoon wat hij doen moet, nu zijn de draden die naar de staart motor lopen wel in de staart verbonden als stekkers, misschien is dit de reden dat er hitte ontstaat in de staart:rolleyes:

    Ik heb ook gezien dat er verschillende staart rotors zijn, op de doos van mijn heli staat een twee blads afgebeeld, maar ik heb er een drie blads op zitten.

    Nu na 2,5 uur gevlogen te hebben met de Blade 200sr X zit alles nog vast, dat was na de eerste 3 vluchten wel anders, toen zat er speling op het onder tandwiel dat door het schroefje wat vaster te draaien opgelost was, maar de main rotor hub aan de bovenkant kreeg ik niet vaster omdat hij doldraaide in de plastic hub, hier heb ik een iets langer 2mm schroef in gezet met een moertje erop, deze zit nog steeds zonder speling vast.

    Dus deze heli is een aanrader om er voor de lol bij te hebben:lol:


    Jan
     
  15. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    De eerste testversie waar ook de foto's van zijn gemaakt had een twee blads staartprop. De definitieve consumentenversie heeft de drieblads staartprop.

    zowiezo is het handig om alle schroeven even na te lopen. Zeker als je de mod gaat doen om hem sneller te maken.

    de staartmotor wordt overigens vrij warm. Dat is normaal aangezien op dit formaat heli, de staart best hard aan het werk is. Check wel even of hij soepel loopt wanneer je hem met de hand draait.
     
  16. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Via deze app https://itunes.apple.com/us/app/spektrum-as3x-programmer/id858134237?mt=8 uit de apple store kan je de 636 ontvanger programmeren van de Blade 200sr X, er gaat een wereld open wat er allemaal te programmeren is bij deze ontvanger, je hebt wel het snoertje hier voor nodig dat spektrum binnen kort in NL uitbrengt.

    let op dat je bij het zoeken naar deze app kiest voor iPhone want bij zoeken op iPad vindt je hem niet;)


    Jan
     
  17. pa4tim

    pa4tim

    Lid geworden:
    10 jun 2012
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Waardenburg
    Vandaag met deze wind een paar keer gevlogen. De 200 de eerste vlucht crashloos. Het ding is superstabiel. Wel schud hij af en toe even met zijn staart. Bij windstil weer trilt hij alleen heel soms even en heel licht, een soort bibber.
    De laatste vlucht net land ik hem even als oefening, stijg weer op waarbij na een 20 cm ineens begint rond te tollen en tegen de grond staat. Hier heb ik een groot nadeel aan de 200 gevonden Ik heb me afgeleerd (in Phoenix, bij mijn msr-x, bij de nano-cpx en 450) het gas dicht te gooien en gooi nu de throttle hold switch om. Dat is dus niet de manier bij de 200.
    Ik gooide dus nu het gas niet dicht. Die knop zet hem in expert mode.
    Staart krom en 1 tand eraf. Even recht gebogen en hij vliegt nog steeds geweldig.

    Zou het kunnen dat er te veel wind stond en de giro het niet kon bijhouden ?

    Die power aanpassing, gaat dat alleen met de originele zender ? Het is niet dat er te weinig power in zit (voor mij) maar hij zou voor mij iets sneller omhoog mogen.
     
  18. youri

    youri

    Lid geworden:
    19 jan 2014
    Berichten:
    251
    Die power aanpassing kan volgens mij altijd. Even het linkje op de vorige pagina doorlezen. Welke zender gebruik je nu dan?

    misschien zit er een gyro gain setting op die je kunt aanpassen.
     
  19. pa4tim

    pa4tim

    Lid geworden:
    10 jun 2012
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Waardenburg
    DX6i, Ik heb de link uitgeprint maar helemaal begrijpen doe ik het nog niet.

    Ik las hier wat over heet wordende staart en staart motor. Ik heb de mijne vanmorgen na 10 minuten rondvliegen (in beginner mode) even gevoeld. Lipo, hoofd en staartmotor voelen niet warm aan.
     
  20. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb ook mijn eerste packs leeg gevlogen in een park vandaag. In totaal ongeveer een uur gevlogen en ondanks de wind ging het redelijk. Ik heb 1 crash gehad maar gelukkig geen schade.

    Ik had alleen erg veel moeite om op hoogte te blijven, ik dook vaak ineens van 2m hoogte naar net een paar cm boven de grond met maar minimale throttle beweging.
     

Deel Deze Pagina