Hallo, hebben jullie enige ervaring met WL heli's, vergelijkbaar met Syma spul, of is het van iets betere kwaliteit? Of toch beter iets zoeken bij de betere merken Graag jullie ideeen over dit merk, bedankt voor het "noob" advies.
Bedoel je de wltoys? Staan wel een paar reviews van. Sommige zijn best goed. Alles kan altijd beter, maar daar betaal je dan ook voor Edit: link gevonden. http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?p=2842171
De wltoys heli's en vooral de zenders hebben een hoog speelgoed gehalte. Laat je daar niet te veel beinvloeden. Het zijn gemiddeld genomen hele goede en vooral hele sterke heli's. Een crash betekend bij wltoys over het algemeen, oppakken en weer vliegen. Ik vervang regelmatig onderdelen van mijn blade heli's voor wl toys onderdelen, die vaak beter of sterker zijn tegen een fractie van de prijs. Wat zoek je? De v911 fixed pitch, is de beste beginners micro die ik kan bedenken. Hij vliegt goed, is absoluut onverwoestbaar en heeft een hoop mensen de eerste stappen van het vliegen geleerd, tegen minimale kosten. Geschikt voor binnen en buiten wanneer er weinig tot geen wind staat. (vergelijkbaar met de blade msr) De v912 is zijn grote broer. Heeft wat meer ruimte nodig en gaat wat harder. Niet geschikt voor binnen. De v913 is de grootste uit de v91x familie. Wordt gezien als de slechtste van de drie qua vliegeigenschappen. Zeker niet geschikt voor binnen. De v944 en v955 zijn twee verschillende maten 4 kanaals flybarless micro heli's. Doordat ze geen flybar hebben, reageren ze een stuk heftiger dan de v911. Onderdelen zijn ook bij deze heli spotgoedkoop en ze zijn sterk. Hiermee kun je geen 3d vliegen. (Vergelijkbaar met de blade msrx) De v922 en zijn kleinere broertje de v933. Redelijk onverwoestbare kloons van de mcpx van blade. Deze heli is 6 kanaals en collective pitch. Je kunt hiermee ook mild 3d vliegen net als bij de mcpx. De zender is beperkt in instelmogelijkheden, maar doet wat hij moet doen. Een hele prettige heli waarvan de onderdelen ook goedkoop zijn en een hele leuke stap naar cp vliegen. De nieuwste serie is de v966, v977, v988 en v930 serie. Deze heli's zijn qua opzet en bouw vergelijkbaar. De v966 en v977 zijn 6 kanaals met 6 assige stabilisatie. De v988 en v930 zijn 4 kanaals met 6 assige stabilisatie (vergelijkbaar met de v944 en v955 maar makkelijker te vliegen) de onderdelen voor deze heli's zijn duurder en ze zijn wat kwetsbaarder dan de vorige serie. De v988 en v930 zou ik overslaan. De v977 zou mijn keuze zijn. Dankzij de 6 assige stabilisatie kun je de v977 eenvoudig vliegen alsof het een 4 kanaals fp beginners heli is. Dit neemt in mijn ogen het bestaansrecht van de v988 en de v930 compleet weg. Heb je het gewone vliegen door, dan gooi je de knop op je zender om en vlieg je de v977 als een volwaardige 6 kanaals cp heli waarmee je 3d kunt vliegen. Waarom de v977 en niet de v966? De v966 heeft een borstelmotor en de v977 een borstelloze. Dit geeft minder slijtage en meer power.
Ik zat te denken aan de v912, echter een gebruikte blade is ook een optie. In iedergeval wil ik er mee naar buiten. Laatst een syma gekocht voor de Fun, ben je dus gauw klaar mee.
Als je ermee naar buiten wilt kun je beter wat meer uitgeven en een micro collective pitch heli zoeken. Eerst gaan simmen en als dat lukt met je micro naar buiten. Denk dan aan micro's van Walkera zoals de Super CP. Of de mcpx of nano van Blade. Je bent iets meer kwijt maar je hebt er buiten meer aan. Bovendien leer je gelijk echt heli vliegen.
Ik heb net mijn v912 gevlogen. Een beetje wind is geen probleem, power zat. Mijn mcpx werd een stuk meer en onvoorspelbaarder rond gegooid. De mcpx mag dan wel beter in de wind te handelen zijn dankzij zijn cp, het gewicht blijft laag en maakt hem een beetje een corrigeerbare speelbal van de wind. De v912 is dan veel voorspelbaarder in de wind. Voor het geld, kun je in mijn optiek niet beter kopen dan de v912. De klappen die het ding kan hebben is onvoorstelbaar en je kunt er meteen mee gaan vliegen. Een mcpx is al gauw 3 maal zo duur ex de zender en ook meteen een stuk lastiger en kwetsbaarder. zoals chow zegt is simmen dan wel een soort van vereiste om hem niet meteen aan barrels te vliegen. Het ligt er dus aan wat je wilt, wat je kunt en hoe je verder wilt. @chow, wat is dat hier op het forum toch steeds over het echte vliegen? Wat versta je daar onder? Omdat het een fp is zou je er je orientaties, achtjes, banked turnes en andere leuke manouvres dus niet mee kunnen oefenen? Het feit dat ik lekker veel gevlogen heb met fp heeft voor mij de overstap naar cp betrekkelijk eenvoudig gemaakt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken, is dat een hoop goedkopere zenders geen th hebben en je je met een fp de slechte gewoonte van gas dicht in nood aanleert.
Onder echt vliegen versta ik een heli vliegen zoals hij ook in het groot vliegt. Dus met regelen van je pitch. Dat doet niets af aan het plezier wat je kunt hebben met iets anders.
Thnx, weet ik ook weer wat er dan bedoeld wordt. Maar appie, hoe vlieg je nu met de msrx? Dat geeft dan weer een idee over welke heli geschikt zou zijn.
Ik wou voor mijn zoontje van 6 een Devo 7E zendertje (die na aanpassing van de software ook DSM2 en DSMX protocol van blade ondersteund). Ik heb die tweedehands gevonden met een Walkera super CP helitje bij, en, wat vliegt die strak tegenover de blade MCPX BL en de Blade 130X, geen wiebelend staartje, vliegt echt super, en kost echt veel minder dan zijn "gekende" blade broertjes. Dus ik zou walkera zeker durven aanraden, mijn eerste stappen heb ik ook gezet met de WL V911, super helitje om mee te starten, maar je bent hem wel snel beu vind ik...
Wel youri, normaal best goed, zonder wind dan. Wacht op nieuwe tail/motor, had de geest gegeven Je hebt me overtuigd wat betreft de V912, tís toch geen geld voor zo'n ding
Blade heeft hele mooie nieuwe en innovatieve heli's op de markt gebracht. Helaas nagenoeg allemaal met gebreken. De msrx was een flop, swash staat helemaal verkeerd af fabriek (level en datwerkt op de msrx juist niet) en door een software fout heeft hij een eigen leven bij rudder input. De mcpx heeft een langere staart nodig en de kop mag wat gedempt worden. De v2 is gevoelig voor trillingen in idle up, waardoor de staart ineens 90 graden weg kan schieten. De mcpxbl heeft ook staart problemen, ook hier helpt een verlengde staart. De 130x heb ik zelf niet, maar die is af fabriek ook niet perfect. Een lynx staart met extra lager zou goed helpen. De 500x heeft een tail case die kan exploderen. Heeft hei-uwe volgens mijook meegemaakt. Al met al maken ze mooie producten dienet niet af zijn. Hoe het komt weet ik niet. Misschien te weinig getest, misschien compenseren de testpiloten ongemerkt voor slechte gedragingen omdat ze die skills bezitten. Misschien is het tijdsdrukom het snel uit te willen brengen of ze hebben er gewoon schijt aan. De wltoys en hisky helikopters die ik heb gevlogen, vlogen allemaal goed. Geen raar gedrag of onvoorspelbaarheid. Onderdelen en heli zijn goedkoper en de heli's zijn sterker. Ondanks dat het clonen zijn van blades, hebben ze er toch goed over nagedacht en verbeteringen aangebracht waar nodig. Walkera heli's heb ik geen ervaring mee, behalve dat ik een hoop enthousiaste en tevreden commentaren lees over de recentere modellen. Wat ik nu merk is dat releases bij blade langer duren. Het lijkt er op dat ze beseffen dat het product gewoon goed en af moet zijn, aangezien de andere merken hard aan het groeien zijn met een goede lijn producten. Je zie de vertegenwoordigers van horizon hobby / blade steeds actiever worden op de engelstalige forums en steeds vaker zich in discussies mengen. Dit doet hisky al enige jren, waarbij ze goed luisteren naar input van de gebruikers. Ik ben op het moment benieuwd waar blade mee gat komen. Hisky komt met een 60 size cp, een 100 size double brushless en een 130 size met tt tail. Wltoys heeft net de v977 serie gelanceerd en bij walkera zitten ze ook niet stil. Het worden mooie tijden voor ons micro vliegers. Nu klink ik heel negatief over Blade, maar niets is minder waar. De blade heli's die ik bezit zijn mijn favorieten en worden het meest gevlogen, maar wanneer een kennis van met de hobby wil beginnen of de eerste micro cp wil aanschaffen, stuur ik hem of haar toch richting een wltoys.
Absoluut, voor dat geld ga je er heel veel plezier van hebben. Let wel, hij heeft meer ruimte nodig dan de msrx en reageerd iets trager. Heeft een flybar. Gisteren hebben twee vrienden van me hem ook gevlogen en vandaag zijn er weer twee besteld. Zo leuk vonden ze hem. Enige modificaties die ik heb gedaan, zijn een drukschakelaar op de zender vervangen voor een flip switch. Hiermee hoef je niet meer continu de schakelaar vst te houden om de turbo mode te gebruiken. Dit is de eerste echte misser die ik bij wltoys ben tegengekomen. Die willen ze zelf nog veranderen. Heeft wat soldeerwerk nodig. Mocht je dat niet zelf aandurfen, dan wil ik je daar best bij helpen. Ik heb een f45 motor gemonteerd nadat mijn eigen motor er na bijna 150 vluchten mee ophield. De f45 motor heeft nog meer power.
Heb je toevallig ervaring met de V913, ook een leuk ding, schijnt echter de zelfde motor te gebruiken als de V912, m.a.w. iet wat vermogen te kort?
Heb er een keer mee mogen vliegen. Hij voelt log en langzaam. De rotorbladen zijn niet veel groter dan die van de 912 en de staart hangt er echt heel ver achter. Hadden ze hem 3s gemaakt met sterkere motor en grotere bladen, dan had het misschien wel een leuk ding geweest. De v912 is in de serie wel de leukste. En vergis je niet in het formaat, ik vlieg hem op een veld van 50 bij 80 meter over het gehele veld, waarbij ik hem goed zichtbaar blijf vinden.
Sorry, enthousiasme he. @Appie, voor de msrx is de mcpx v2 tail een leuke upgrade. De v922 motor en rotor doet het ook super.
Hoi allemaal, Ik kom zelf van de RC auto kant (Traxxas Rustler) maar ik heb gisteren een WLtoys V977 gekocht, omdat ik het gewoon eens wil proberen. Ik heb een beetje ervaring met vliegen omdat ik veel speelgoed heli's en een DJI Phantom heb gehad. Ik snap dat de V977 voor jullie ook onder speelgoed zal vallen, maar zoals ik al zei ben ik normaal alleen met auto's bezig. Ik heb er meteen 3 lipo's bij gekocht zodat ik er nu 4 heb. Ik heb gisteren al een kwartiertje gevlogen (zonder te crashen ) en dit vliegt heel anders dan ik gewend ben. Waar ik nu mee zit: De heli hovert heel moeilijk. Het is heel moeilijk om hem op 1 plek te houden zonder dat hij weg schiet. Waar ik aan zat te denken is dat het printplaatje van de ontvanger en gyro een beetje scheef lijkt te zitten. Dit is echt maar een heel klein beetje, dus ik weet niet of dat iets uit kan maken. Ik ga zometeen even proberen een paar foto's te posten (tapatalk werkt niet :/ ) EDIT: Ik heb dit oude topic weer tot leven geroepen omdat ik op mijn telefoon geen nieuw topic kreeg gestart, en tapatalk zoals ik al zei niet werkt.
er is meer in het leven dan tapatalk ;-) dat die printplaat een beetje scheef zit, maakt niet uit. of het moet heel heftig zijn ;-) en een heli hoovert lastig. het wil overal heen. dat is een heli... ik vergelijk het regelmatig met een kogellager op een glazen plaat, die jij door de plaat te bewegen probeert te sturen. gaat het ding links, en je doet niets, gaat hij steeds harder links tot hij iets tegenkomt wat hem tegenhoudt. daar moet je een gevoel voor ontwikkelen.. als je echt wilt weten of het normaal is, zul je hem even moeten laten vliegen door een ervaren piloot als beginnend piloot zul je hem waarschijnlijk regelmatig overcorrigeren, waardoor de eerste correctie opeens een nog grotere nodig heeft, enzovoorts
Zoals je het beschrijft denk ik dat het vrij normaal is hoe hij nu vliegt, dus ik denk dat ik gewoon wat meer moet oefenen Het zal komen doordat ik quadcopters gewend ben, en die blijven bijna vanzelf stil hangen (vooral met de flightcontroller met GPS die ik erin had). Dat overcorrigeren heb ik inderdaad al gehad... Toen kwam ik erachter hoe ongelofelijk snel hij is Ik heb vandaag weer ermee gevlogen en het ging meteen weer een stuk beter. Ik heb tot nu toe nog steeds geen crash gehad Wat ik wel meteen heb gedaan is de usb lader uit elkaar slopen en er een mooi laadkabeltje van maken voor mijn lipo lader Bedankt voor de hulp