Dji phantom2 series transmitter in mode 3 en 4 ! (how to) + algemeen topic phantom 2

Sinds vandaag ook lid van de Phantom 2 club,
Met zemuse.
alles geupdate en nu wachten tot Iosd en Immersion binnenkomen.

Psycho, heb jij iets aan de instellingen veranderd? Of staat alles out of the box goed?

:rolleyes:
 
Er is het een en ander aan veranderd wbt gains. En ben nog niet helemaal tevree,,,. Heb te weinig tijd gehad om echt even lekker ermee te stoeien... Kwamen wat mini's tussen door, en ben nu druk met mijn y6. Bij kracht 3/4 vindt ik hem nu nog wat te nerveus, en heb het idee dat dat nog wel voor een gedeelte weg te werken is..

Antwoord op de vraag...
Na inbouw kompass calibreren, en vliegen doet hij op zich met de stock settings best redelijk.... , maar het kan beter... ;)
 
Vandaag mijn Carbon Props gekregen voor de Phantom 2.
Dezelfde grootte en ook zelf vastdraaiend.
Nog even wachten op mijn Iosd en Mijn Immersion en dan lekker vliegen!
 
Vandaag mijn Carbon Props gekregen voor de Phantom 2.
Dezelfde grootte en ook zelf vastdraaiend.

Vergeet je de props niet te balanceren ? (zowel de bladen als de hubs ?) De stock dji ph2 zijn redelijk gebalanceerd, maar het kan nooit kwaad dit even te controleren en indien nodig even na te balanceren... De meeste carbon props die ik hier gezien heb zijn nooit echt goed gebalanceerd, als ze dat al zijn... (meestal staat het er wel expliciet bij , bij de props als deze al gebalanceerd zijn)

Carbon is rotzooi! Voor zowel mens als machine. Dus GOEDE stofkap om, en werken met nat materiaal. Dus waterproof schuurpapier, en het geheel goed nat houden, zodat het niet stoft.

Je kan ook lak toevoegen / tape plakken op de lichtste kant, ipv schuren op de zware kant ;)

Neem een GOEDE propbalancer, , en er is er maar 1 goed en betaalbaar. DU_BRO ER is geen beter!

Zo heb je weer wat te doen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maiden gehad.
4x gevlogen

Mijn bevindingen,
Phantom 2 stuurt snel, gaat vrij hard is iets onstabieler dan mijn f450.
Accu's laden..... frustrerend Wat duurt dat vreselijk lang! dikke 1 uur en 3 kwartier per accu. :confused: (wist ik van te voren maar toch!)
Vliegtijd 17 min tot knipperen rode lampjes. (30%)
Misschien deze even aanpassen want ik lees overal dat tussen de 20 en 23 min haalbaar moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het stuur verhaal is een kwestie van afstellen... Dat kan je der zo uithalen. Hij kan zo tam en wild als je zelf wil. Zowieso moet je afstellen. Want het moet passen bij je vliegstijl en bij wat je gewend bent te vliegen.

Fine tunen moet je altijd doen. Bij zenmuse erop moet je je kompas ook weer opnieuw calibreren. En ZEKER de gains opnieuw afstellen...
 
Hallo Emil

Ik ben ook in het gelukkige bezit van een Phantom 2 met zenmuse en GoPro 3+
Misschien kun/wil je me uitleggen waarom ik het compas opnieuw moet instellen en de "gains" moet veranderen en hoe ik dat eventueel doe ?
tot nu toe vind ik het wel redelijk goed vliegen, maar als het NOG beter kan hoor ik het graag.. ;)

gr Gert
 
Al je antwoorden staan in de manual ;)

In de manual staat hoe je de gains e.d. aanpast, maar niet precies waarom je dat moet doen.

Ik vlieg met mijn Phantom 2 met Zenmuse ook nog steeds met de fabrieksinstellingen (buiten ioc en flight limits e.d. die ik in heb moeten stellen). Ik vind 'm zo leuk vliegen omdat ik simpelweg niet weet of merk wat er beter zou moeten. Daarom had ook ik graag wat uitleg gehad over waarom je precies de gains moet afstellen en welk resultaat je daarmee behaalt.
 
Simpel uitgelegd.
Compas reageert op zaken die magnetish zijn. Dus voeg je wat toe of haal je er wat af, dan veranderd dat magnetische veld voor je compas. Dat kan niet, dus je compas moet weer "weten" wat het normale veld is..

Als je iets toevoegt of eraf haalt veranderd onder andere je zwaartepunt, en ook je totaal gewicht. Het kost minder of juist meer moeite om dezelfde beweging te maken. Dus als je copter corrigeert, gaat dat nu makkelijker of moeilijker dan voorheen. Dat is niet optimaal, dus opnieuw de gains doen...

Gains:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De gain is de gevoeligheid. Als de gain te hoog staat dan reageert hij door de afwijking die hij constateert direct tegen te gaan. Bij een heel kleine afwijking corrigeert hij dus en schiet dan meteen te ver door. Dat gaat hij weer corrigeren en schiet weer te ver door. Dit herhaalt zich heel snel waardoor je een snelle oscillerende beweging ziet.

Staat de gain te laag dan reageert hij minder heftig en krijg je een langzame beweging. De afwijking wordt niet meteen gecorrigeerd en loopt verder weg. Op een gegeven moment wordt er ingegrepen en volgt de correctie. Echter bij het beginpunt stopt hij niet maar dweilt nog een stuk verder waarna er wederom te laat een correctie volgt.

Snel heen en weer gaand betekent dus een te hoge gain.
Langzaam heen en weer dweilen is een te lage gain.

Simpeler kun je het niet maken.

 
Idd zoiets als wat burp zegt.. ;)

Ik wou het nog simpeler maken dan hier boven, maar ben daarin dus niet geslaagd... hahaha
 
Thanks, dat verklaart een hoop!

Emil, ik heb je filmpje bekeken en ik snap het systeem erachter. Alleen rest mij nog de erg simpele vraag of globaal bekeken je gains hoger of lager moeten als er gewicht (Zenmuse, Go Pro, VTX) wordt toegevoegd?

Ook is het uiteraard uiteindelijk een beetje wikken en wegen, maar een Phantom 2 met Zenmuse kan toch niet zoveel verschillend zijn van een andere Phantom 2 met Zenmuse?
 
Meer gewicht is gains hoger...

Koop 2 gelijke wagens, en toch zijn en handelen ze verschillend... ;) Als zouden de verschillen klein zijn...
 
Even snel testje met de zenmuse h3-3d.
Jammer dat youtube alles vernagelt... Want er schokt niet op de originele film.
Youtube maakt er 30 frames per seconde van. Het is opgenomen in 50 beelden per seconde. Probeer de volgende keer 60 beelden per seconde.

Stond op de heide vrij veel wind, wat me wat jello opleverde... Jammer, kan eens kijken naar wat andere rubbers... Al met al was dit ook maar een snelle test...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top