Trex 250 eigenaars???

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Vincenzo, 3 nov 2008.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.414
    Locatie:
    Rotterdam
    @mike:
    Headspeed verlagen is juist een grote fout op de 250..
    hij is al zwaar, dat hoge toerental heeft hij nodig om een beetje nette vliegeigenschappen over te houden.
    Ga je dit verlagen, maak je het steeds kritischer voor jezelf.
    Alles kan natuurlijk, maar het is niet aan te raden..

    In hoover zul je ook wel wegkomen met een laag toerental. maar tijdens vlucht en een beetje wind wordt je gestraft.

    trouwens, een blade 450 is ook redelijk indrukwekkend..
    Geen idee wat het is, mijn heli draait een hoger toerental, maar als bij ons op het veld een blade 450 opstart staat iedereen even te kijken wat er gebeurt.
    aandrijving geeft wat extra geluid oid.
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    dat zijn die X copters @Student:

    ik heb hetzelfde bij mijn 500 X Blade,
    als die optourt, denk je zo, nu moet hij de lucht in,
    maar dan tourt die nog veeel meer op en dan vliegt die,
    alles instellingen van Blade, zelfs idle hem ik iets lager gezet maar toch.

    Giga vogel, en met de 6s en de giga headspeed ... ja, zo vliegt die dan ook.

    En bij de 250er inderdaad voldoende headspeed,
    ik heb een met een grotere tandwiel voorzien, maar dat scheelt niet veel,
    omdat de motor dan iets langzamer draait ...

    Groet, Uwe
     
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Net de Zippys 2 keer ingevlogen, morgen nog 1 keertje, dan raggen, gewicht balans is verder goed.
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.690
    Locatie:
    belgium
    Heb je de de Thunderpowers al :confused:
     
  5. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    Goeden middag
    Ook ik druk bezig met de 250se.
    Ondertussen is deze 250 voorzien van een scorpion 3900 kV motor dus ben benieuwd wat nu het resultaat gaat worden.Twijfel nu welke tandwiel ik erop moet doen 15 of 16 tands.
    Voorlopig nog een 3G erop.
    Heb zelf nano tech 850 mah 25-40c als lipo.
    Om te kijken wat het verschil is heb ik ook nog een set 850mah 45-90c liggen.
    Zodra ik de kans krijg dan maak ik weer een vlucht.
    Toch ff een foto erbij voor de lief hebber.
    Mvg phil

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Ziet er mooi uit Phil,

    ik heb op een Rex het origineel tandwiel ,
    op de andere een met 1 tand meer (14 en 15 of 15 en 16, weet het niet)
    maar van de headspeed krijg ik niet veel meer,
    dus beter denk ik origineel blijven en throttle omhoog,
    Joop laat hem zelfs flat 100 lopen, loopt super strak,
    voor mijn vliegkunsten is 100 iets te hoog.

    Groet, Uwe
     
  7. phil65

    phil65

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    327
    Locatie:
    middelburg
    250

    Bedankt Uwe
    heb er nu de 15t op zitten en een throttle van 90% met een klein dipje op midstick 85% idle1.
    Is een beetje spelen en uitproberen he
    Kijk wel hoe dat aanvoelt zodra ik de kans krijg om een vlucht te maken.
    Wil toch met de 250 wat meer lichte 3d te kunnen vliegen en dit later uit te kunnen voeren met de 600 epro..............is een lange leer weg dat weet ik maar goed ik heb geduld
    alvast een goed weekend
    phil
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Throttle heb ik ook zo,
    en lichte 3D gaat wel,
    hij is wel heel snel, en dus ook snel op de grond,

    Grote voordeel,
    een loop is ook zo gedaan, draait ook sneller dan een grote heli,
    op de SIM de juiste punten vinden, om hem na de loop weer te stoppen.

    suc6 , Uwe
     
  9. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Ik ben erg te spreken over die Zippy compact 35C 850mAh Lipos.
    Op het eind na 4 minuten geven ze niet zo veel power meer met pitchpumps, ook zijn bijna een gram zwaarder dan de Gensace 800mAh 25C,
    mischien door het iets langere balanceerkabeltje ( wat goed flexibel is, niet zoals die andere Zippys ).
    Qua power is het ongeveer hetzelfde zou ik zeggen.
    Deze ga ik zoiezo weer halen voor dat geld, eens kijken hoe lang ze meegaan.

    Mischien geen goede vergelijking met een oude Gensace, zou die 40C Gens ace echt beter zijn ?
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.690
    Locatie:
    belgium
    Ik gebruik die zippy 850 compact al bijna 1 jaar en ook tevreden van :cool:
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Die van mij,
    doen hun werk voor dat wat ik vlieg.

    [​IMG]

    Groet, Uwe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    2 cellen Uwe, op de 250 ?, dat is niet veel.
    Je bedoelt Nanotech in het algemeen mag ik hopen met 3 cellen.

    Ik had met de Gaui200 ook 2 cellen, geen power genoeg.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Neeeee,

    die linke lipo is een 3 cel 850 mAh
    en die rechte is 1 cel voor de Blade mCPX, ha ha
    zij waren alleen op een foto / een levering, daarom.

    Met 2 cellen kan je niet vliegen !

    oh, nu zie ik het , jij ziet dat rijtje onder aan de lipo
    da staat 2 cel ..., 3 cel ... 4 cel ...
    en bij 3 cel is een zwarte punt, dat is het


    Groet, Uwe
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    vandaag wat gevlogen met de 250er T Rex,
    er stond wel wat wind,
    maar was nog net te doen,

    maar wat een verschil:
    hier de kleine heli met paddels,
    tegenover zondag met een 700er fbl,
    je moet da wel snel kijken bij de 250er

    omdat het toch te veel wind was, naar 2 vluchten gestopt met de 250er,
    maar was leuk, beter dan simmen.

    Groet
    Uwe
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ook een van mijn 2 T Rex 250 mocht vandaag weer naar buiten,

    naast de grotere pin aan de motor
    krijgt hij nu ook nog de upgrade alu tail unit
    om Rex goed 3D laten doen, zonder dat het hek weg draaid,

    trouwens vlieg ik met deze die gewone plastic rotorbladen
    met 40er tail bladen, ook plastic,

    dat kost wel wat meer energie,
    ook i.v.m. de hogere RPM,
    maar het vlieggeluid is fantastisch,

    met de andere 250er vlieg ik een soft set-up met carbon-vleugel,
    goed om rondjes te vliegen en ook maar even in de achtertuin wat hoveren.

    Wind hebben ze alle twee niet zo graag,
    maar een uitdaging, en zeker concurrent voor de SIM thuis !

    Groet
    Uwe
     
  16. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Welke upgrade is dat Uwe ?
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Een echte upgrade is het niet, wel voor mij en mijn Rex,
    dat ... [​IMG] ..hoort bij de DFC,

    voordeel is, dat het een soort tang is
    en minder speling heeft dan het oude systeem met een kogel,
    het zelfde systeem heb ik bij mijn Blade 500 X met super suc6 verbouwd,

    nu nog te hopen, dat alles passt, of tenminste passend te maken is,
    als het goed is, verbouw ik het ook in de tweede Rex,
    nadeel: duur (rond de 30 €)

    Groet
    Uwe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    helaas passt dat upgrade niet op de oude SE versie,
    het moet dus ook dat nog bij komen:
    T Rex 251 metal tail belt unit H25026B 1

    maar nu eerst de oude unit speling-vrij gemaakt,
    da vliegt die weer een tijdje mee

    Groet
    Uwe
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ..dus ook gedaan, en de kleine vliegt weer een tijdje super goed,
    toch veel geld voor een heckupgrade van ronde 50 €

    Groet
    Uwe
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    gisteren nog wat fine-tuning bij mij oudere 250er gedan,
    (heb ik in een andere draadje al genoemd)
    ... het is wel leuk, maar de heli is ietsje te klein,
    bij de 450er heb ik minder problemen met gammel schroeven en zo gehad,

    maar als hij dan vliegt (na 8 uren knutselwerk)
    is het toch weer mooi !!


    Groet
    Uwe
     

Deel Deze Pagina