Nieuws van de beurs Sky-Hero Spy en Spider

Discussie in 'Multicopters' gestart door Burp, 6 mrt 2013.

  1. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    Nou ik heb een medium (850) en moet in principe het middelste gat gebruiken, daar kan de fout toch niet zitten dan?
    Stel dat ik de armen naar achter breng, dan krijg ik idd. meer speling. Maar hoe blijft de kap vooraan dan op haar plaats?
    En dan nog iets: maken ze dan voor de 3 framesizes een andere kap? Zoniet dan heeft het verplaatsen van de armen eigenlijk weinig zin, want bij minstens 1 van de 3 zal de kap botsen op de armen?

    Als je de armen naar achter plaatst, dan verschuift het zwaartepunt toch ook. Heb je daar geen problemen mee?

    Vast bedankt voor uw reactie.
     
  2. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Als ik het middelste gaatje gebruik voor mijn Spyder 1000 dan past de kap niet lekker. Ik moet "S" gebruiken om de kap er goed op te monteren. Het klinkt raar, maar het werkt wel.
     
  3. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    @Goser: volgens de tekening die bij de Spyder zit, moet de inertic met boutjes worden vastgezet. Nu denk ik wel, dat die tekening niet recent is, want er zitten inderdaad 4 zwarte 'knobbels' bij voor de armen, en 5 rode voor de inertic plate. Je hebt gelijk als je de voorste knobbel op de inertic zet onderaan, zal de kap wellicht de armen niet meer raken, maar dan druk je toch wel hard met de neus van de kap op de inertic, waardoor je weer trillingen kan doorgeven naar de camera die aan de inertic komt te hangen?

    Ik vind de manier van de kap vastmaken niet zo goed doordacht van Sky Hero. Ik denk eraan om de neus onderaan weg te snijden zodat de inertic volledig vrij is, en dan op beide voorste armen een soort rubber ring te zetten, waar de kap mooi kan op liggen zonder de armen te beschadigen. Die rubber ring zou mooi kunnen passen in de linkse en rechtse 'groef' van de kap.

    grts. Wim
     
  4. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Ik heb het net even nagemeten (motor-motor) en de maat is 97.5 cm.

    Constructiefouten:
    -mount voor grote Lipo's te klein waardoor de Multi niet is te balanceren
    -mount voor motor aangepast, anders loopt as aan
    -Wanneer de bovenplaat wordt verwijderd dan vallen de armen naar beneden (modificatie aangebracht)
    -mount voor gimbal te klein (sky hero komt met nieuwe gimbal mount)
     
  5. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Hey Wim,

    Mijn gimbal zit er nog niet onder dus wat het effect vd plaat is op de vid weet ik ook nog niet...de rubbers zijn meer bedoeld voor de gehele last en best stijfjes! er kan ook een hoop gewicht aan hangen 8) De spanning vd kap zal er weinig toe doen en de GH3 2D die ik eronder wil hangen heeft ook nog haar eigen rubbertjes..
    Je idee de kap aan de binnenkant op te vangen is een goede...misschien van die doorvoer rubbers die ze bij autos gebruiken..;)

    Grtz Goser.

    edit @aeng..zou 100cm moeten zijn toch op de juiste gaatjes?
     
  6. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Zou inderdaad 100cm moeten zijn, maar dat komt natuurlijk omdat ik gaatje S gebruik.
     
  7. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Als het werkt is het prima toch,ik zit nog volop in het testen van deze dame...Heb je al wat beeld van hoe die van jou vliegt Geert?
     
  8. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    Auto doorvoerrubbers, geen slecht idee. Je kan ook in de sanitair afdeling heel wat soorten rubbers, dichtingsringen en grote o-ringen vinden. Ik zou ze eventueel zelf snijden (frezen) uit een 5mm plaat epp schuim, dan zijn ze precies op maat. Ga dit weekend eens wat experimenteren.

    Geert, misschien is uw cg door de verschuiving van de voorste armen buiten het bereik van de inertic gekomen als je grote lipo's gebruikt?

    Grts. Wim
     
  9. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    @Goser
    Nou of het goed werkt vraag ik mij af. Als ik opstijg dan komt altijd eerst de achterkant van de grond en dan de voorkant, en de voorste buizen (met daarin de regelaars) worden warmer dan de buizen achter. Ik zie op het filmpje dat jij dit ook iets hebt.
    Heb jij de Naza op het CG punt zitten?
    Ik zit er aan te denken om gewoon de L stand te gebruiken en daarna de kap met een frees passend te maken. In die kap zit gewoon een fout.
    Het weer laat het helaas nog niet toe om beelden te maken.

    @Wim
    Ik denk dat je geen last hebt van trilling via de kap. Deze is namelijk zo ligt dat het bijna niet mogelijk is. Ik heb er op het forum ook nog niemand over gehoord.
    https://www.facebook.com/groups/skyhero/
     
  10. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    Geert,

    je hebt je voorste armen naar achter staan, dat betekent dus dat het geometrische zwaartepunt ook naar achter ligt ten opzichte van het aangegeven CG. Blijkbaar vliegt de Spyder beter met een CG wat een paar cm voor het aangegeven CG zit. In jouw geval zit je dan wel redelijk ver uit positie met je CG, wat het gedrag bij het opstijgen verklaart. De voorste motoren moeten harder werken omdat het werkelijke zwaartepunt voor het geometrische zwaartepunt ligt.
    Je kan best je batterij naar achter verschuiven, of je armen zoals je zelf aangeeft, terug naar voren plaatsen.

    De passing van de kap is naar mijn smaak het grootste nadeel aan deze kist, maar het valt zeker op te lossen door ze bij te werken. Ikzelf ga ze gewoon anders ophangen, ik wil gewoon niet dat ze de inertic raakt. Misschien doe ik eerst wel een jello test, in mijn geval initieel met een Mobius. Hoe lichter de camera, hoe gevoeliger voor trillingen.
    Later komt er een gimbal met gopro onder, door zijn groter gewicht is die minder gevoelig, en hij heeft zijn eigen ontkoppeling met rubbers.

    grts. Wim
     
  11. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    De Lipo naar achter schuiven lukt dus niet omdat ik tegen de 2 schroeven zit. Die staan gewoon te dicht tegen elkaar waardoor de lipo er niet tussen past (6S8000, 6S10000).
    Sky Hero zou op de beurs (waar ze nu staan) met een nieuwe inertic plate komen met meer plaats voor lipo's en grote gimbals.

    Ik ga nu eerst maar eens proberen om de armen in de juiste positie te plaatsen. De kap maak ik daarna wel passend. Wel slordig hoor, koop je een frame van 600 euro moet je zelf gaan frezen.

    Dit is trouwens de reactie van Sky hero over die inertic plate:
    Hello guys... we're working on a great solution for big lipos and heavy camera...should be shown at the Nuremberg toy fair...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  12. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    Die schroeven staan inderdaad veel te dicht bij elkaar. Het is wel duidelijk dat uw batterij veel naar achter moet. Kan je niet 1 rubber demper in het achterste in het midden staande gat van de inertic zetten, en de 2de gewoon weglaten, om zo te proberen wat het resultaat is?
    Ofwel een bijkomend plaatje aanmaken wat u toelaat de schroeven verder uit mekaar te zetten.

    ivm. de kap: ben het met je eens, een duur frame waar je toch moet aan slijpen en frezen, is best frustrerend. Ik heb een mail naar Sky Hero gestuurd, maar tot nogtoe geen reactie.

    grts. Wim
     
  13. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    beetje ophogen met FOAM tussen de 2 schroeven
    meschien een oplossing?!

    en inderdaad: niet echt overnagedacht!!
     
  14. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Er zijn natuurlijk wel oplossingen te bedenken, maar dat wil ik liever overlaten aan Sky Hero. Voor dat geld mogen ze ook weleens wat doen, en met een "nette" oplossing komen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  15. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    jip klopt helemaal aeng
    hopelijk wordt het geen SKY ZERO !!!

    vindt het echt een fantastisch Toestel om tezien !!!!!! :thumbsup:
     
  16. Flighttime

    Flighttime

    Lid geworden:
    1 aug 2013
    Berichten:
    183
    Locatie:
    Belgie, West-Vlaanderen
    Ik heb er T-motor 2814 770kv motoren opzitten
    maytech 30 A OPTO ESC
    11x5 graupner props maar die ga ik veranderen in de T-motor 13x4.4 props
    4S 4000mAh rcplus lipo die wordt vervangen door een gence ace 4S 10000mAh batterij
    Een kleine powerboard
    en mn gopro'tje :)
    Het enige nadeel aan deze frame is dat er zo weinig ruimte is om alle elektronica te steken (ik heb de spy).
     
  17. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Ik heb een spyder en heb ook te weinig ruimte. Alles zit vol met elektronica tussen de boven- en onderplaat. De bovenplaat wil ik zoveel mogelijk leeg laten omdat dit bij demontage handiger is.

    Met een Spy heb je geen andere keuze en moet je de bovenplaat wel gebruiken... helaas.

    Dit is wat ik nu op de bovenplaat gemonteerd heb. De GPS-antenne en een GPS-tracker. Ik ben alleen nog de ideale plek aan het zoeken voor de VTX .

    [​IMG]

    De armen heb ik veranderd waardoor ze nier meer naar beneden vallen bij demontage.
    www.hetweerinboskamp.nl/download/sky-hero-modification.pdf
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  18. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Vandaag weer even aan het sleutelen geweest. Heb de arm nu in de L-stand gezet en de kap met een dremel opmaat gemaakt.
    Daarna de accu wat naar achteren geplaatst zodat de multi wat meer in evenwicht is.
    Net even in de tuin wat getest. De Multi stijgt nu mooi gelijkmatig en horizontaal op en de voorste regelaars in de buizen worden ook niet meer zo warm. Dus het was wel een balans-probleem.

    Ik heb de accu nu wat naar achteren gezet en de rode schroeven vervangen door wat kleinere. Het mooiste is natuurlijk een soort van beugel/aanslag zodat de lipo altijd op dezelfde plaats zit.

    [​IMG]


    Hier is te zien dat de ruimte tussen de boven- en onderplaat al aardig vol begint te raken.
    [​IMG]
     
  19. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nieuwe mount voor gimbal en lipo. Doet wel een beetje afbreuk aan het design.
    Die military-look hoeft ook niet echt voor mij.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  20. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat groen vind ik er ook niet uit zien...maar die motormounts zien er wel goed uit! (set is al bijna hier binnen en krijgen direct een ander kleurtje 8) )...Ik denk dat ik je voorbeeld van de armen ook ga doen,best handig voor het sleutelen en de platen er vanaf moeten.
    Hoop spaghetti op dat dek bij jou..krijg ik straks ook als de rest (Gimbal/FPV) erin moet gaan komen...nu verder met zoeken naar een leuk monitortje en wat motortjes :)

    grtz Goser.
     

Deel Deze Pagina