Hallo iedereen! Mijn naam is Burak en ik ben 26 jaar oud en ik komt uit de provincie Zuid-Holland. Mijn hobby's zijn auto's en sindskort rc auto's . Ik weet er nog vrij weinig over en door veel te lezen op het forum hoop ik het één en ander bij te spijkeren. Samen met een collega ( die al redelijk fanatiek is met rc cars ) heb ik een leuk 2e hands HPI MT2 g3.0 gevonden en ook meteen gekocht als alles goed gaat krijg ik de auto een woensdag binnen. Het foto's plaatsen ging niet echt goed vandaar dat ze boven staan. Als jullie zelf ervaring hebben of kennis hebben over mijn nieuwe autotje alle informatie is welkom! Groetjes Burak
Heb hem vandaag binnen gekregen. Ja hij ziet erg keurig schoongemaakt uit indd! Helaas kreeg ik hem niet aan de praat, ben momenteel de starter aan het opladen. Ben al aan het shoppen voor after run, mini failsafe unit, air filter olie en misschien dat ik gelijk een nieuwe glow starter koop.
Gloeiplug kan nog wel eens stuk zijn En after run, heb ik nog nooit gebruikt... rijd dan wel met Merlin brandstof. Heb wel een flesje staan, maar tot nu toe rij ik er elke maand mee, dus ik vind het niet nodig om het te gebruiken. Zou ook alvast setje lagers kopen voor de koppelingsklok. 10x5x4 gaan een liter of 2 mee als ze goed zijn uitgeshimd, dan vervang ik ze. Je weet nu niet hoelang ze er al inzitten.En een zakje luchtfilters is ook nooit weg. Bij mij zit er altijd een flesje olie bij En als hij het doet, half tankje rijden, wielen natrekken en schroeven nalopen of ze vast zitten, dan de rest van de tank en nog een keer kijken. Dan gaat het helemaal goedkomen.
Ah ok bedankt voor de alle tips! Ik laat de after run vallen en koop gelijk een paar gloeipluggen Is dat de juiste maat 10x5x4? En moet even uitvogelen hoe ik ze moet bekijken/vervangen. Iig bedankt voor je advies!
Voor die 3 euro hoef je de afterrun niet te laten, handige olie voor ook het luchtfilter en andere zaken.
Vandaag toch de auto gestart gekregen ( de gloeier was leeg ). Moest nog wel de motorblok goed voorverwarmen met een fohn anders had die er echt geen zin in. Eenmaal gestart kwam er aardig wat rook uit de uitlaat na een beetje gepiel met het afstellen werd het al een stuk minder. Maar nu komt het na 6x heen en weer ( +- 20mtr per x ) rijden was mijn Nitro tankje ( 100cc ) alweer leeg! Dit klopt toch niet lijkt mij? Er zit wel een piepklein scheurtje in de tank zag ik maar de tank was voorderest niet nat/vochtig. Ik de auto stop gezet en ik zag aardig wat nitro liggen overal dus ik denk dat er ergens toch een lekkage aanwezig is. Ik heb er een foto van genomen waar ik denk dat de lekkage is. Kan iemand mij verder op weg helpen? Groetjes Burak ps hieronder de foto met aanduiding waar ik denk dat het lekt.
Vaak is het de uitlaatbocht. Als het een 2e hands is even de schroeven ervan controleren of direct een verse pakking plaatsen.
Als ik de foto zo bekijk dan lijkt het erop dat je een schroef mist van de uitlaatbocht en kan het wel eens wezen dat er geen pakking tussen zit. Check dat eens even. M.v.g. Mark
De schroef zit er in maar het is een slag kleiner waardoor die niet meer uitsteekt. De staat van de pakking weet ik "nog" niet daarvoor zou ik hem los moeten halen en ff bekijken.
De tank staat toch ook onder druk toch? Door de druk van de slang van de uitlaat naar de tank. Dan kan de nitro er zo uitsproeien.
Dan staat de druk de verkeerde kant op Als een auto te rijk staat is de tank heel snel leeg en smeert hij ook. en daar lijkt het nu wel op
Las dat je flesje afterun wilt laten zitten. Maar waarom, gewoon na elke rit dat je weg zet even 4 drupjes afterun er in en 3x trekken aan starter. Wat als je hebt gereden en denk ach hoeft niet ik rij over 3 weken weer. Maar er komt wat tussen en je rijd vervolgens paar maand niet. Dan heb je wel spijt van geen afterrun gebruiken.
After run is besteld evenals een nieuwe uitlaat pakking, gas regelaar op de auto ( is afgebroken -_-' ), gloeipluggen, gloeistarter met meter ( huidige is oud en gaat kort mee ), nieuwe oliefilter+binnenwerk en een hpi failsafe. En heb vandaag geconstateerd dat er een barst zit in mijn tankje. Nu ik lees dat er aardig wat druk op het tankje komt te staan dus zou het ook weleens daar kunnen lekken ( wel raar dat heel mn cilinder eronder zit ). Ik heb het HPI small block filmpje gekeken en alles terug gezet naar standaard settings maar dat mocht "nog" niet baten mijn tankje was weer binnen no time leeg. Dus ga morgen het tankje bestellen en hopen dat het dat is. Iig bedankt voor alle info/tips jongens