assault 450 DFC

Read the manual thomas.
En probeer eens wat kennis te vergaren over rc heli's en zenders.

We willen best helpen als je er echt niet uitkomt.. Maar een beetje eigen initiatief en kunde is wel gewenst, anders kun je beter een andere hobby zoeken.
 
Ja sorry ik was wat overhaast en heb had het zelf al gevonden...
Maar ik heb:
Idle 1 :Throttle 100-80-100Pitch : L -55 m 0 H +55 = standaard
Idle 2 :Throttle 100-90-100Pitch : L -80 M 0 H +80

Maar als ik nog maar een klein beetje gas bijgeef vliegt hij met grote snelheid omhoog en zakt het rpm ook dus dat is niet goed.... wat moet ik veranderen om hem wat rustiger omhoog te laten gaan? En ervoor zorgem dat het rpm niet daalt...?
 
Heb je een pitch gauge? Graden meter?

Motor afkoppelen, gyro uit. En dan checken of je bladen op midstick 0 graden zijn. En vol positief zo'n 12 graden en negatief -12 graden.

Nu heb je waarschijnlijk te veel postive pitch. Dus dat zal je eerst hardware matig moeten afstellen.
 
Meestal is 50% waarde op de gyro bij walkera dat de gyro uit is. En ja dan in idle up bij midstick moeten je bladen op 0 graden zijn of heel iets positief is ook wel lekker.

En op dat punt moeten je servo armpjes zeg maar op 90graden staan ten opzichte van de ondergrond.
 
Zo opgelost... maar als ik throttle hold doe geeft hij altijd zo een stoot naar onder of boven... kan hij niet gewoon als ik throttle hold doe de swachplate op dezepfde plek houden?
 
throttle hold is ook een "vliegmodus".

Je kan kijken in je pitch curve menu, en dan de throttle hold aan zetten.
Als het goed is zie je dan ook een lijn ingesteld staan.

Ik heb 'm persoonlijk iets boven de 0 liggen, waarom... mocht je 't echt nodig hebben in de lucht en je gebruikt de throttle hold, dan heeft de heli nog iets positieve pitch waardoor het zichzelf nog enigzins kan remmen tijdens de val.

Maar dit kan er wel toe leiden dat als jij 0 graden precies op midstick hebt, en je zet de throttle hold aan, dat inderdaad de heli wat positieve pitch krijgt.
 
Bedankt! Wist ik niet...

en dan nog iets...
ik weet niet hoe het nu is(nog niet te zot gedaan) maar voor de crash ging hij zijdelings heel traag... was wat beu om 3d te doen... hoe kan je dat aanpassen?
 
Thomas, heb je de algemene technische kennis sticky al eens gelezen?
Staat onder heli algemeen...

Daar staat jouw antwoord gewoon beschreven.

Hint.
Max 10 tot 12 graden pitch.
Heb je meer, gaat hij inderdaad springerig aanvoelen. Hooveren wordt lastig.
Daarnaast gaat meestal de staart wegslaan, omdat deze die 15 graden pitch niet kan compenseren.

Is je roll en elevator te traag? Moet je die uitslag vergroten.
Meestal een aparte mixer in de zender, in een swash menu vergrooot je dan 2 waardes, waardoor roll en elevator meer uitslag krijgt.

Doe dat nou niet per kanaal, dan gaan alle servo's grotere uitslagen krijgen, of maar 2, waardoor je weer raar vlieggedrag krijgt.
Maar nogmaals, lees de algemene technische kennis sticky door.

Jouw vragen zijn gewoon standaard vragen voor een beginner die voor het eerst een heli afstelt.
 
De d/r staan nu allemaal op 100%(standaard) wat gebeurt er dan als je ze verlaagd?

En een vriend van mij heeft gisteren net het zelfde gehad of mij(zegt hij) ook terwijl hij vloog opeens geen controle meer...
 
Heb ik gelezen maar weet daar niet uit wat er gebeurt als ik de dual rate verminder... en wat gebruik ik best de D/R of expo? ( ik vind dus dat de heli te traag opzij gaat )
 
DR op 100 en expo op Line

Zo is het tenminste in mijn devo 10 een soort van 0 punt.

Wat je eventueel nog kan doen is in 't menu "Travel Adjust" je waardes van aileron en elevator van 100 naar bijv. 105 of 110 % zetten.
 
je hebt de algemene kennis niet gelezen..
het staat er nl letterlijk, woord voor woord uitgelegd.

dacht bij het stukje afstellen met een zender.
daar had ik wat begrippen uit de zender uitgelegd.

dualrate verkleint gewoon de uitslagen.
endpoints doen dat ook, alleen kun je dual rates schakelen.

lekker op 100 laten staan. Afblijven aub..

expo maakt de uitslag rond het midden van de stick gevoeliger of juist ongevoeliger.
MAX 30% in een heli... Echt absoluut niet meer, anders krijg je een heel raar vlieggedrag als je eens een keer wat enthousiast moet corrigeren..


Heb je mijn voorgaande tips al uitgeprobeert?
heb je de graden al gemeten van de heli bij midstick, en gasstick bovenin?
Het is een heli zonder flybar, hoeveel graden is de cyclic (dus gasstick in het midden, 0 graden pitch, en dan vol links geven). De bladen zet je dan in het verlengde van de staart, niet ertussen ergens..

Staat trouwens ook in de sticky..
10 en 8 graden pitch cyclic.
als hij met 8 graden traag is, moet je de stabilisatie aan de computer hangen. mijn 450 met 8 graden is sneller dan me lief is..
 
Copy/paste uit de algemene kennis:

d/r (dual rate) , expo
Dual rate is een instelling waarmee je met een knop je uitslagen kunt verkleinen/vergroten tijdens een vlucht.
Stel, je vind de heli te agressief vliegen. Je pakt de dual rate, en zorgt dat er een knop aangewezen is.
Je kunt dan de uitslagen via dual rate een beetje inperken.
Als je het op die manier doet, en je komt er in de lucht achter dat de heli te langzaam wordt (bijvoorbeeld: hij gaat naar beneden, je wilt optrekken maar je had de uitlagen kleiner gemaakt), nu kun je de dual rate knop overzetten, waardoor je opeens weer de volle uitslag tot je beschikking hebt.

Gebruik hiervan is een beetje persoonlijk.
Vaak wordt dit door de vliegtuigvliegers toegepast, maar ook de mcpx en vele beginners indoor modellen hebben het (de knop stunt/relax mode)

Expo is een functie die de uitslagen op het eind hetzelfde laat, maar de weg naar het uiteinde aanpast.
Stel, je bent tevreden met hoe de heli vliegt, maar je vind dat hij in hoover een beetje te agressief stuurt. Je kunt de uitslagen aanpassen, maar dan krijg je in de lucht weer problemen omdat je dan wat vermogen gaat missen.
Hier bied expo de uitkomst.
Als we de beweging van de stick, en de beweging van de servo naast elkaar houden, gaan deze twee normaal gesproken precies 1 op 1 met elkaar mee.
Expo zorgt ervoor dat de servo rond het midden van de stick wat langzamer/feller reageert.
Hierdoor kun je de heli temmen/feller maken in de hoover, zonder het uiteindelijke vermogen aan te passen.
 
Back
Top