De weersverwachting voor zondag lijkt goed.
Vrijdagavond laat ik definitief weten of het treffen a.s. zondag doorgaat.
Hierbij vast wat huishoudelijke mededelingen. We zijn met een grote groep

dus ik doe een beroep op ieders verantwoordelijkheid en (vlieg-) discipline zodat we er samen een leuke dag van kunnen maken.
Hierbij alvast wat huishoudelijke mededelingen:
Er is koffie, thee en soep die tegen ledenprijzen kan worden gekocht.
De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit enorme aantal deelnemers er net in gehuisvest worden. Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.
Omwille van de veiligheid (en onze brandverzekering) kunnen er geen Lipo's binnen geladen worden!
Er wordt wel een laadpunt met diverse 220 aansluitingen gecreëerd.
In verband met het grote deelnemersaantal wil ik de vliegdag optimaal benutten.Vanaf 9.00 uur zijn jullie welkom en probeer ik de koffie klaar te hebben. We beginnen om 10.00uur met de briefing en rond 16.00uur zal het dan afgelopen zijn.Kom je later meld je dan eerst even bij mij (Max (Flymax)) dan geef ik je alsnog de info uit de briefing. Ik draag zondag een veiligheidshesje.
De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Elektromotoren zijn toegestaan.
-Brandstofmotoren zijn niet toegestaan!We hebben in het verleden wat klachten uit de omgeving gehad, en dat willen we voorkomen.
- Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers. Alleen de houder van de knijper mag zijn zender inschakelen.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. - Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
========================
Om te voorkomen dat we allemaal doorelkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden wijn.
Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje
https://sites.google.com/site/vintageglidergroup/home/veldindeling even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
In afwijking van het plaatje zullen slepers en zwevers bij sommige windrichtingen in hetzelfde landingsveld landen, dit om te voorkomen dat mensen door het final van de vliegtuigen moeten lopen.
Alle vliegers wordt vooraf gevraagd om een eigen verklaring te tekenen waarin bovenstaande regels worden geaccepteerd.