Vintage Glider wintertreffen 2014 op 12 januari (met uitwijk 19 januari)

Douglas,
Ik heb een setje 90mm wielen voor je.
Ze hadden een 5mm asgat, maar daar heb ik net even 2 messing vul-busjes ingemaakt, nu passen de 4mm assen perfect :)

Groetjes,
Gerben
 
De weersverwachting voor zondag lijkt goed.
Vrijdagavond laat ik definitief weten of het treffen a.s. zondag doorgaat.

Hierbij vast wat huishoudelijke mededelingen. We zijn met een grote groep :D dus ik doe een beroep op ieders verantwoordelijkheid en (vlieg-) discipline zodat we er samen een leuke dag van kunnen maken.

Hierbij alvast wat huishoudelijke mededelingen:

Er is koffie, thee en soep die tegen ledenprijzen kan worden gekocht.
De kantine is verwarmd en met een beetje geluk en goede wil kan dit enorme aantal deelnemers er net in gehuisvest worden. Neem echter je vliegtuigen alleen mee naar binnen voor reparaties die bij de kachel gedaan moeten worden, anders is het hok echt te klein.
Omwille van de veiligheid (en onze brandverzekering) kunnen er geen Lipo's binnen geladen worden!

Er wordt wel een laadpunt met diverse 220 aansluitingen gecreëerd.

In verband met het grote deelnemersaantal wil ik de vliegdag optimaal benutten.Vanaf 9.00 uur zijn jullie welkom en probeer ik de koffie klaar te hebben. We beginnen om 10.00uur met de briefing en rond 16.00uur zal het dan afgelopen zijn.Kom je later meld je dan eerst even bij mij (Max (Flymax)) dan geef ik je alsnog de info uit de briefing. Ik draag zondag een veiligheidshesje.

De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Elektromotoren zijn toegestaan.
-Brandstofmotoren zijn niet toegestaan!We hebben in het verleden wat klachten uit de omgeving gehad, en dat willen we voorkomen.
- Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers. Alleen de houder van de knijper mag zijn zender inschakelen.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. - Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.


========================
Om te voorkomen dat we allemaal doorelkaar vliegen zullen er aangewezen start- en landingsgebieden wijn.
Daarom zal bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje https://sites.google.com/site/vintageglidergroup/home/veldindeling even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
In afwijking van het plaatje zullen slepers en zwevers bij sommige windrichtingen in hetzelfde landingsveld landen, dit om te voorkomen dat mensen door het final van de vliegtuigen moeten lopen.


Alle vliegers wordt vooraf gevraagd om een eigen verklaring te tekenen waarin bovenstaande regels worden geaccepteerd.
 
Ik heb het plaatje van de vliegindeling bekeken. ik denk dat ik het snap, maar dat is dan omdat ik er al twee keer eerder geweest ben. Wellicht een idee om de oriëntatie tov. van veld, autoparkeerplaats en kantine ook even aan te geven.
Ik vermoed dat de blauwe pijlen in de lengte-richting van het veld staan, de parking 'onderaan' het plaatje is, en de kantine links (± thv. "4 dagen tot de wintermeeting").

We gaan mazzel hebben met het wwer. Een tikkie winterse temperatuur, en op de terugweg wellicht een vlokje sneeuw. :D

Dirk.
 
Dirk, het plaatje is het standaard plaatje voor alle meetings. Het is ook nog afhankelijk van de windrichting hoe het t.o.v. het veld georiënteerd wordt. Ik hoop dat het KNMI gelijk krijgt en dat we net als vorig jaar oostenwind hebben.
Max



Ik heb het plaatje van de vliegindeling bekeken. ik denk dat ik het snap, maar dat is dan omdat ik er al twee keer eerder geweest ben. Wellicht een idee om de oriëntatie tov. van veld, autoparkeerplaats en kantine ook even aan te geven.
Ik vermoed dat de blauwe pijlen in de lengte-richting van het veld staan, de parking 'onderaan' het plaatje is, en de kantine links (± thv. "4 dagen tot de wintermeeting").

We gaan mazzel hebben met het wwer. Een tikkie winterse temperatuur, en op de terugweg wellicht een vlokje sneeuw. :D

Dirk.
 
Ben de LS-3 aan het klaarmaken voor zondag. Zit een 4 cellen subc pakket in. Weet iemand hoe ik kan nagaan of dat pakket nog goed is? Heeft minimaal een jaar stilgelegen, en daarvoor ook een jaar niet intensief gebruikt. Het CG is met dit pakket precies goed. Met een ander pakketje (aa) moet ik opnieuw aan het balanceren :( Maar wil deze kist ook niet de grond in vliegen door een rot pakket! Cellen zijn van type: Sanyo NC2500SCR Ni-Cd

Of ik moet morgen een nieuw pakket gaan regelen.

mevaha7u.jpg
 
Liefst met een lader waarmee je de spanning tijdens (vooral het ont)laden grafisch kunt tonen.
- Als de spanning tegen het eind van het ontladen opeens 1,0 - 1,5 V inzakt en dan weer even stabiel doorloopt, heb je een kapotte cel.
- als er minder dan 80% uitkomt (mAh) van wat er op staat heb je 4 versleten cellen.

Zeker een aantal keren laden/ontladen en weten wat erin ging, en wat er weer uit kwam.

Dirk.
 
He Jaap .

Geen risico nemen !
Dit pakket wegen en dan weggooien ..
2 Of 3s lipo met een UBEC erin (heb ik nog wel voor je)...
Gewicht aanvullen met lood en vliegen maar !

Succes en groeten,

Paul .
 
He Jaap .



Geen risico nemen !

Dit pakket wegen en dan weggooien ..

2 Of 3s lipo met een UBEC erin (heb ik nog wel voor je)...

Gewicht aanvullen met lood en vliegen maar !



Succes en groeten,



Paul .


Paul, je hebt gelijk ook.. In de rommelbak een ubec gevonden. Ondertussen druk bezig om die in te bouwen:

za7a6uje.jpg


Edit: en een 3s2200 past precies!

qesuhede.jpg


Nou, ontvanger er in en afstellen maar!
 
Nou schrijf de LS-3 maar bij mijn naam, hij (zij?) is er klaar voor!

4ada5yje.jpg


yju3y6yp.jpg


a7e2eju9.jpg


Alleen bewegen de digiservo's bij de rolroeren niet helemaal 'smooth'. Eens even uitzoeken of dat zo hoort of dat er ergens iets aangepast moet worden.
 
Volgens mij hebben we een fietslier, een elektrolier en een aantal hoogstarts. Dat zou mi voldoende moeten zijn....
Anders wordt het startveld ook wel heel breed.
Max
 
Back
Top