Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

  1. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ha ha nice, dat moet je met de T-rex 150 niet proberen als ik al die filmpjes zo zie :D
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ha ha ha ha Jeroen!!
    Pas maar op met je uitspraken want anders gaan ze jou nog een Align Basher noemen.Ha ha ha ha
    Ik heb die Basher naam al met Blade.ha ha ha ha ha (boeien....)
    En inderdaad: die V120 kan veel hebben.
    Tijdje terug paar keer over indoor met de V120 tegen de harde vloer gegaan.
    Toestel kan er goed tegen.
    Oppakken, afstoffen en weer gelijk doorvliegen.
    Die jongens bij Walkera weten wel wat ze doen en bouwen.
    Nou die gasten van Align en Blade nog.Ha ha ha ha ha
    Vr Gr D
     
  3. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    Tja nu ben ik aan de beurt.
    Vandaag mooi veldtje uitgezocht om de Walkera uit te laten. Nadat de heli in de lucht hing besefte ik dat ik de timer niet had gestart. dus heel ff kijken op de display en ja hoor, in een fractie van een seconde lag ie op de grond. En je raad het al, de staartgear naar z'n grootje. Ik kan me zelf wel wat aan doen dat ik niet oplette. Eenmaal thuis de walkera meteen op de tafel om de gear te vervangen en had al een vermoeden dat mij dit veel ergenissen ging bezorgen. Alles gaat goed tot aan de pin van de maingear. Hierna gaat het fout. Ik krijg het pinnentje met geen mogelijkheid eruit. Zelfs een spijkertje op maat geslepen maar ook dit haalt niks uit want op het moment dat deze dik genoeg is om ermee te gaan drijven is deze na 1 klopje hartstikke scheef. Ik ben eigenlijk uit mijn optie's en kan even niks meer. Ik kan het maar moeilijk los laten maar ben soms is de mood om alles te slopen, Heeft iemand een goude tip, of een manier om het miezerige pennetje eruit te krijgen zonder de boel verder te slopen. Het lijkt erop dat mijn tangetje totaal geen grip meer heeft en krijg het niet voor elkaar. Ik weet het ff niet meer.
    Een goede tip is welkom.
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    dat is balen inderdaad,
    Altijd de heli neer zetten voordat je op je zender kijkt. ook al is 't maar 1 sec.

    Gelukkig zijn er een hoop v120 piloten op t forum die je vast kunnen vertellen hoe dit 't beste aan te pakken. Dus even geduld, ze zullen vast nog wel online komen vanavond.

    Shit Happens, ... maar vliegen is en blijft vallen en opstaan.

    Edit: wellicht heb je hier wat aan: [media=youtube]AS-B_uG3vXo[/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik heb er al het nodige over geschreven. Ik heb gelukkig een paralleltang die beter werkt, grip heeft dus, dan een gewone tang. Maar dan nog is het doortikken, trekken & draaien geblazen.

    Of gewoon die handgranaat!
     
  6. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Het pennetje van de maingear kan idd errug vast zitten.
    Heb het pennetje vervangen door een bodyclip.
    Zie de post van vorig jaar:[post971]
    Werkt nog steeds perfect.[​IMG]


    Grtz Marco.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  7. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    Ik denk dat ik morgen maar met wat meer geduld en beleid de dremel ga hanteren. Heb al reeds een nieuwe maingear besteld en hopen op een beetje geluk.
    Bedankt voor je tip Redman. Maarre waar zijn die boddyclips te krijgen. Dit lijkt mee een goede oplossing voor in de toekomst. Ik overweeg ik een slipperclutch zoals eerder in dit draadje is aangegeven. Nu alleen nog de bodyclip.
    Groetjes aan ieder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  8. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    In mijn branche gebruiken we dit soort pennen om truss-pennen in constructies tijdelijk te borgen. Je hebt ze in verschillende maten.

    Rolight | Truss
     
  9. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  10. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    Iedereen super bedankt voor jullie tips.
    Ik ben vanmorgen met frisse moed begonnen aan de operatie.
    Ik heb helaas de maingear moeten offeren omdat de pen niet op een normale manier eruit te krijgen was. Omdat ik zo weinig grip had op het pennetje, zelfs niet met een nieuwe tang, heb ik de uiteindes uiteindelijk moeten vrij maken door de maingear om de pen vrij te knippen zodat ik meer grip had. Uiteindelijk had ik wat meer vlees om te grijpen. (zoals al eerder vermeld in dit draadje)
    Hierna kon ik de pen eruit trekken. Deze was zo krom als een hoepel en had ik nooit op een normale manier meer eruit kunnen krijgen.
    Hierna geardekselplaat eraf en daar vielen de stukjes tandwiel op de grond :schrik:

    [​IMG]

    Nu vraag ik mij af, wat was eerst, de "Kip" of het "ei" :confused:
    Is de heli gecrasched omdat de gear plotseling toch gebroken was? , denkende aan het eerste vlucht tegen ons tuinhuisje waarna de torx tandwiel het spontaan begeven heeft, of is de gear uiteindelijk gebroken omdat de heli op de grond terecht was gekomen na de 2e klap? het stomme is dat mijn vrouw en ik beide de heli niet hebben zien vallen. Eens omdat ik een fractie de heli niet in het vizier had. De heli vloog zeer stabiel een meter of 2 van ons vandaan op zon 3 meter hoogte en lag hierna zeer plotseling op de grond. Ik kon dus ook het val gedrag niet analiseren wat ik zeer jammer vindt. Maar goed, nu is het wachten op de onderdelen.
    De tip om het tandwiel op de torx te markeren met plakband was trouwens een hele goede. Ik had hem gemarkeerd met Tipex.! zeer effectief. Ik had het zaakje zo in elkaar. Ook geprobeerd om de staarttube zover mogelijk in het tandwiel te schuiven om herhaling te voorkomen, maar hou nog steeds een soort van ruimte over tussen staartboom en eindlager.

    [​IMG]

    Als de nieuwe maingear komt, moet ik hem eerst maar eens goed testen.
    Nu alleen nog de nieuwe paspen bestellen.;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Dasuje

    Dasuje

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brunssum
    He die Marco.
    Ben op I-net aan het zoeken naar die bodyclips maar kan de juiste niet vinden, heb je enig idee waar je ze precies vandaan hebt gehaald? Ik zou ook graag gebruik willen maken van deze clips. Wat ik wel vind zijn de grotere clips waarmee ik niks kan. Het gaat er juist om dat de clips een diameter van (het liefst) 0,99mm heeft. 1 mm gaat ook nog en dan gaan we deze met de dremel wat aanpassen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  12. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Pfoe. Weet eigenlijk niet meer precies waar de body clips van waren. Tamiya of HPI.
    Die van HPI lijken er nog het meeste op. link

    Grtz Marco.
     
  13. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
  14. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Heb na anderenhalve maand eindelijk die groene gif kikker maar is uit de doos gehaald.
    Wegens nare omstandigheden heb ik er nog niet met kunnen vliegen.
    Af gelopen dagen was het vrij rustig wind stil weer, ik dacht ga het is toch proberen.
    Na alles gecheckt te hebben of dat alle schroefjes goed vast zaten ben ik ermee naar buiten gegaan.

    Damn, hij vliegt super zeg, tjonge jonge wat is dat ding rap een best heel verschil tegen over mijn mcpx v2, die reageert veel zenuwachtiger.;)
    En dit alles op stock settings die ik van de walkera side heb gedownload, moet zaak nog wat finetunen, dit valt niet altijd mee voor een beginner.

    Ben pas in juni 2013 gestart met deze mooie hobby, de V120 is me tweede heli tot nu toe.
    Hovere gaat goed, tail in nose in en van links naar rechts lukt ook al aardig.
    Heb toch in die twee dagen tijd toch een lipotje of 12 door heen gejast, waarvan helaas 3 crashes, maar goed voor een beginner hoort er dit bij.
    Om met crash 1 te beginnen, ik zit in de hover, switch naar idle up heli klapt gelijk naar de grond, ik denk wat is dit nu weer, schade scheurtje in de canopy.
    Nou dat brengen er weer goed van af.

    Met crash 2 en 3 had ik minder geluk, ik had zo naar mijn zin met dat ding, dat ik me zelf tot kalmte moest bedwingen, was iets te enthousiast.
    Dus in paniek wil ik die th-hold knop omgooien, schakel ik van idle 1 naar idle 2 in plaats van naar th-hold.
    Bij mijn devo 10 zit th-hold links en bij mijn spektrum dx8 die ik gewend ben zit ie rechts, lekker makkelijk.
    Schade, canopy wat scheuren er bij, landings skitt stuk er van af en dan nog een gestript klein tandwieltje bij de maingear.
    Wat heb ik toch liggen emmeren met dat klein k*lere borg pinnetje in de maingair.

    Maar goed alles is weer gerepareerd.
    Laaste crash maakte ik weer de zelfde fout met die tr-hold knop, daar gaan we weer.:confused:
    Zicht bare schade, canopy in 300 stukken, landings skid in 100 stukken en beide bladegrips af gebroken.
    Naar binnen toe vrouw des huizes zegt, is je vliegtuigje nu al kapot, ik zeg ja dat zie je toch, en het is geen vliegtuigje maar een heli.:)
    Heb een canopy en bladegrips besteld had ik zelf niet meer liggen, zal niet meer voor de kerstdagen binnen zijn denk ik.

    Maar wat me wel opviel is dat de heli sterk naar achteren drift en ietjes naar rechts drift, en dit alles doet ie in normale mode en in idle up, en dit doet ie al voor de crashes, hebben er hier meer mensen last van.
    Vooral dat driften naar achteren is toch behoorlijk, geef een tikje stick input naar voren en na een meter of 3 drift ie weer naar achteren zonder dat ik iets met de sticks doe.

    Maar al met al, ben ik er super blij mee met mijn v120d02s, voor een micro vliegt ie verdomd lekker, dit smaakt naar meer.

    Een heerlijke hobby toch dat vliegen.......en repareren.:)

    Grtz wim
     
  15. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Bij de standaard settings is je pitch bij midstick niet hetzelfde als bij idle up. Dus zodra je in idle up gaat veranderd de pitch en dondert hij naar beneden.

    Eigenlijk wil je in alle standen nul pitch hebben op midstick. Dat is een manier om je aan te leren wat handig is in de toekomst als je de heli inverted zou willen vliegen. Dan is het handig om midstick op 0 pitch te hebben..

    Nu staat je normal op -20% +20% +56%
    Dat kun je beter maken -20% +0% +56%

    Zoals je ziet is je midstick dan hetzelfde als bij stunt 1 en stunt 2. Als je dan tussen de modussen schakelt zal de heli niet meer opeens naar beneden of naar boven gaan..
     
  16. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Verder, dat driften is normaal, er is geen heli (CP) die braaf op zijn plek blijft. Veel is af te stellen. Hoe meer crashes, hoe lastiger het afstellen wordt.
    Als ik weer thuis ben volgende week, zet ik wel hier de afstellingen neer hoe je de TH moet instellen.
     
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Driften is inderdaad normaal. Kan wind zijn. Grondeffect. Zelfs muureffect als je in de woonkamer hovered met een micro.
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Niet geheel onverstandig en zeer raadzaam:

    Stel je V120D02S eens af in de ideale vliegomstandigheden.
    Dus in een ruimte binnen waar het windstil is en groot genoeg om het toestel geen hinder te ondervinden van wind die vanaf de grond of muren kan komen.Dus hoog genoeg op minimaal 2 meter en ver genoeg van de muren af.
    Dan de Swashplate zo fijnafstellen dat de Heli nagenoeg strak in hoover kan hangen zonder enige overmatige vorm van drift.
    Zelf heb ik mijn beide V120 Heli's op deze manier afgesteld en ze vliegen in hoover enige tellen zo strak als een paling zonder weg te drijven en de vingers even van de sticks af te houden.
    Buiten met wind heb je natuurlijk altijd last van drift maar als je de V120 zo goed mogelijk fijnafsteld dan heb je zelfs buiten daar het meeste profijt van.
    Vr Gr D
     
  19. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Heb inmiddels de pitch curve aangepast, zoals chow zei.
    Je hebt daar idd gelijk in chow, als je hier over na denkt dan is het toch nog een behoorlijke percentage verschil, 0% tot 20% is toch groot gat op mijn manier gezegd.
    Als je dan schakelt van normaal naar stunt mode dan gaat het niet goed, en daar ben ik middels ook al achter gekomen.

    Dat is nou verschil tussen mij en de mensen op dit forum, hier komt de stuk ervaring om de hoek kijken en dat is wat ik nog mis.
    Die dingen zie ik gewoon nog niet, dan denk ik stel maar niks in dan gaat het ook niet verkeerd.
    Ben in juni begonnen, en heb me alleen met het basis vliegen bezig gehouden.
    Je kent dat wel hoveren, side in, nose in, rondjes en die dingen.
    Dus niks met zender instellingen of iets dergelijks, dus het is allemaal nog veel aka da bra voor mij, maar aldoende leert men natuurlijk.

    @tom, dat stel ik zeer op prijs alvast bedankt.:thumbsup:
    Wat het het driften betreft vindt hem toch behoorlijk achteruit driften, maar zoals dylan al aan geeft. alles is een keer goed afstellen.
    En daar moet ik zo wie zo mee beginnen, na die crash van afgelopen vrijdag kwam ik er vandaag achter dat één van mijn servos gestript was.
    Toen er tijds ik de heli bestelden heb ik gelijk wat servo gears setjes mee besteld, alles is al gerepareerd behalve op de bladegrips na, die zijn nog niet binnen.

    Wat de heli betreft ik vindt hem zeer slecht zichtbaar tijdens het vliegen.
    Ben dus ook op het zoek naar een andere zichtbare canopy en blades.
    Volgens wat ik lees op internet schijnt de blade 130x canopy en blades ook te passen.
    Heeft iemand hier ervaring mee.
    Even nog het net afstruinen, en is kijken of ik wat info kan vinden over hoe ik de swash kan levelen en 0 graden pitch op midstick kan instellen voor de V120.

    Grtz wim
     
  20. Lowi

    Lowi

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Vinkel
    Is dit een goede manier om je swash horizontaal te krijgen[zie post 3], of kan het op een makkelijker manier.
    Absolute Beginners Walkera 4G6/4G6S thread - RC Groups
    Hij zegt dat ie een swash leveler gemaakt heeft van maingear, heb toevallig nog een oude liggen.

    Grtz wim
     

Deel Deze Pagina