Nieuw! Align Trex 150DFC

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door wimb, 12 okt 2013.

  1. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Klopt. Het perspectief op de heli is anders. Micro vlieg je in de regel lager en dichtbij. Als ik na een tijdje dan een grotere heli pak moet ik wennen aan het andere "beeld".
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar heb ik dan weer niet zo'n last van..
    Dat dichterbij etc doe je automatisch
    In schaal gezien zit je misschien zelfs hoger boven de grond als wanneer je met een 700 zou vliegen

    Ik vind persoonlijk dat ze zo ontzettend snel van rustig hoover naar volgas grond in modus schieten..
    Ff een verkeerde input, net te abrupt een correctie erin, en het knalt binnen een tiende van een sec volgas een andere kant op

    Ze moeten met veel meer gevoel en stickgevoel gevlogen worden dan een grote.

    Zo voel ik het tenminst ;-)
     
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik vind hoe hoger hoe lastiger. Ik zie dan slecht hoe de heli ligt. Niet vanwege de afstand maar vanwege het perspectief. Het schichtige van een micro ben ik aan gewend. Ik heb mijn meeste vlieguren op micro's zitten.
     
  4. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ondertussen bij RC711 :p

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ... ik denk ook, dat die piloten van de 150er nog wat moeten oefenen,
    over crashen heb ik al geschreven,
    en je kan de 150er Align niet vergelijken met een Blade, denk ik,
    wel zelfde maat, maar kijk alleen eens die servos en ...

    groetjes van Uwe
     
  6. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Yep. Iemand verbaasd zich over de zwakke kwaliteit van de sids nadat hij 2 keer met throttle hold op de stoep terecht is gekomen.
    Een ander is z'n servo's en swash insmeren met secondenlijm en loopt her en der te dremelen. Ik moet denk ik maar stoppen met het volgen van dat topic. Of er maar om lachen :)

    Voor de liefhebbers van de Devo. Op RC Groups heeft iemand de 150 kunnen binden aan een Devo 10 met deviation firmware.
     
  7. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen Belgiƫ
    Er moet toch iets aan de hand zijn met het plastic Chow anders gaat Align toch zijn materiaal niet aanpassen, dat kost die jongens klauwen vol geld:mad: Er zitten maar 3 plastic parts in de hele heli, frame, swash en tailmotorsteun en net daar gaat het telkens om:confused:

    Grtz Rudi
     
  8. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nee, het gaat alleen om de tailhousing. Die is bij de 2e batch van nylon gemaakt. Wat niet wil zeggen dat er nu duizenden uit elkaar vallen.
     
  9. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    Bij mij is de tailmotor uit het tailhousing geschoten na een crash tegen de tafel (eigen fout), met gevolg dat de bedrading op de motor is afgebroken.. solderen is geen optie (wel geprobeerd)
    Momenteel is het zwakste deel in de staart de verbinding tussen tailmotor met het draadje naar de motor... zou liever zien dat die motor zo vast zit dat je staartbuis krom is oid na een flinke crash... betere tail housing is zeker een must ..
     
  10. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Solderen is wel een optie hoor...

    Vaak zit er een laklaag over het draadje.
    dat laklaagje moet eraf als je soldeert, anders hecht het niet.

    Ff met een mesje over het einde van het draadje schrappen, dan zie je het wel
     
  12. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    die geeft wel heel snel op dan ... ( degene in 't verkoop topic )
     
  13. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Mijn vraag is dan toch een beetje: wat verwacht je van de heli? Ik zou ook wel willen dat mijn 700 heel zou blijven na een crash.

    Dat de boel kapot gaat na een crash is denk ik toch wel logisch.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.192
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zal ook ongetwijfeld te maken hebben met de verhoogde prestaties:

    Iedereen is natuurlijk verwend met een MCPX die niet of nauwelijks kapot te krijgen is, maar ga je in een vergelijkbare heli meer vermogen zetten, de prestaties opvoeren etc etc, dan ligt het toch wel in de lijn der verwachting dat de boel ook schadegevoeliger wordt: er komt meer energie vrij bij een crash, dus de kans op schade is ook groter.

    Groet, Bert
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    nog eens:

    volgens mij is de heli o.k.
    maar sommige piloten denken dat ze nu plotseling Szabo heten

    ...nadat ik nog steeds met 4 verschillende Aligns vlieg
    en ook een paar Blades heb staan,
    weet ik wel de verschil

    Uwe
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    En een blade balancer..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Pffff, en weer nieuwe gevallen van cracks zomaar uit de doos. Het zijn nu teveel gevallen inmiddels om te negeren of af te doen als onzin ben ik bang. Ik heb mijn order bij RC711 geannuleerd en een refund gevraagd en gekregen. Ik ben in dubio. Ik wil een brushless micro. Toch maar de mcpx pakken of de 150 in Nederland bestellen en uitgaan van wat garantie. Of de heli laten checken voor verzending.
     
  18. f15 byron

    f15 byron

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Rijen
    ik zou de trex 150 gewoon kopen en dan bij asteroid designs de delrin tail motor mount kopen op helifreaks zijn ze daar heel erg over te spreken.
    gr,wessel
     
  19. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Nah, ik ga wel tijdje de mcpx bl vliegen. April ben ik jarig en dan kijk ik wel opnieuw naar de Align.
     
  20. Gert-JanP

    Gert-JanP

    Lid geworden:
    17 okt 2011
    Berichten:
    1.044
    Locatie:
    Haren (Groningen)
    Vanwaar die paniek? Ik lees veel goede reviews over de 150.
     

Deel Deze Pagina