Ik ben net met zoiets begonnen, Ik wil kijken of ik 'm op 1S kan vliegen met een AP03 motor van HK... Electronica (incl. ontvanger, kabels en accu) 20 gram. Kist zelf moet onder de 10 gram blijven... Ik volg dit en maak wellicht een eigen bouwdraadje.....
Leuk! Dat ga ik dan zeker volgen. Misschien leren we nog iets van elkaar. Veel succes ermee in ieder geval. Ter info: de Eflite Extra 300 UMX is ook op 1S maar heeft een vertraging op de motor. M'n Madness zou qua gewicht net ietsje zwaarder gaan worden, maar heeft dan wel weer wat meer vleugeloppervlak zodat de vleugelbelasting lager wordt (en dus trager zou moeten vliegen). Er komzen sowieso 2 afzonderlijke servo's in voor de rolroeren en ik ga weer de C10 Kv2900 motor gebruiken die ik al in m'n mini yak toegepast heb [160664] mini-yak-55-a Het volledige depron airframe (met wheelpants) zoals het nu is komt op minder dan 6,5 gr. Dat is dan met standaard 3 mm depron, geen aerodepron. Het zou nog lichter kunnen met aerodepron (20%lichter ), maar dat is ook minder stijf. Aangezien ik zo weinig mogelijk koolstof bracing wil hebben (maakt het ontwerp en bouw complexer) hou ik het op standaard depron omwille van de hogere stijfheid. Wellicht komt er om diezelfde reden mylar aan beide zijden van het airframe. Er komt wel een koolstof neuslijst en koolstof in de roeren om ze toriestijver te maken.
Straks mijn airframe ook eens op de weegschaal gooien en langs een meetlat houden. Ik heb balsa gebruikt met hier en daar heel dun koolstof (unidirectioneel prepreg.-spul van 17 gram m2) Lijkt momenteel een beetje overkill. Ik heb nog niet heel hard mijn best gedaan alles licht te houden. Wil ook minimaal koolstof inzetten ter versteviging en ik vlieg in eerste instantie ook zonder landingsgestel.
Bedankt, maar voor we over freeskitjes spreken moet ie ook nog vliegen. Eerst bouwen en vliegen. Daarna zien we wel.