DJI S800 Spreading Wings

Discussie in 'Multicopters' gestart door AKruims, 12 mei 2012.

  1. marzzz69

    marzzz69

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere

    Hoi Ed, Dank voor je reactie, ik weet niet zeker of ik het goed begrepen heb.
    Als de CW motoren (aansluiting naar me toe) propeller omhoog klopt het dan het stripje aan de rechterkant zit?
    Groet Marcel
     
  2. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    [​IMG]

    :rtfm: ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. marzzz69

    marzzz69

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Wow thanks!!! duidelijker kan niet.( jaja i know, RTFM:D, heb er gewoon over een paar keer overheen gekeken:-(
    Ik zie dat er bij mijn s800 inderdaad twee verkeerd zaten, ik hoop dat ik nu van de laatste trillingen af ben en dat ie wat stabieler vliegt.
    Groet Marcel



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. marzzz69

    marzzz69

    Lid geworden:
    14 sep 2010
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    besturing

    Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker van de S800, ik vlieg met een standaard S800, V1 Imu en DJI anti vibrationset, 2 6S 5000 mA Lipo's parallel en een Arris Zhao Yun Gimbal met een NEX 5R.
    Tot windkracht 4 heb ik (redelijk) trillingsvrije beelden. De hele configuratie weegt ongeveer 6 KG.
    Ik heb veel tijd besteed aan het balanceren van de motoren en de props, tijdens het balanceren van de motoren kreeg ik het idee dat ze eerst gebalanceerd zijn en dat iemand daarna pas het stickertje op de motoren heeft geplakt. Het viel mij in elk geval op dat na het verwijderen van het stickertje nog maar een minimale correctie nodig was.

    Na diverse testvluchten gemaakt te hebben heb ik nog een paar dingen waar ik niet helemaal tevreden over ben. Als ik links, rechts, rechtdoor of achteruit vlieg wijkt hij iets af van zijn lijn, als ik de sticks loslaat blijft hij ook nog even doorvliegen om daarna naar links afwijkend tot stilstand te komen.Als de S800 stil hangt blijft hij ook echt stil hangen, zelfs met (heel) veel wind.
    Ook als ik de neus draai raakt hij iets uit koers. Ik heb het compass diverse keren buiten (uit de buurt van magnetische invloeden) geconfigureerd. Ik vermoed dat het een instelling van de gains is maar welke ik dan moet bijstellen weet ik niet precies.Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt. Marcel
     
  5. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Compas kalibreren

    of iets verdraaien

     
  6. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Handig filmpje mbt de Carbon Wrap Upgrade

    Handig filmpje wat laat zien wat de Carbon Wrap upgrade inhoud en wat het verschil in stijfheid en gewicht met zich mee brengt!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. DutchAerial

    DutchAerial Guest

    Ik wil ook nog graag even reageren op het negatieve commentaar betreft de S800 met WKM v2.

    Wij hebben enkel de armen verstevigd met Secraft aluminium plaatsjes en er nog maar 1 keer een probleemtje mee gehad.
    We hebben er 6 weken mee in de tropen gevlogen met 37gr. Veel boven water met veel vochtige lucht. Er zijn denk ik wel 200 tot 300 vlieguren mee gemaakt.

    Het enige probleem dat we een keer hebben gehad is een contact probleempje bij het klik systeem tussen distributieboard en een arm. Dit kwam door licht oxidatie en was na schoonmaken ook weer weg.

    Mijn vermoeden is dat je motoruitval soms kan voorkomen door de contact punten schoon te maken of vervangen.

    Tip voor de professionals: zet in je operational manual dat je deze contact punten iedere bv. 100 vluchten vervangt. Of maak ze regelmatig school.

    Voor de rest is vind ik het een super machine! Er worden er tien duizenden van verkocht en je hoort maar van een paar daarvan dat ze een probleem hebben.
     
  8. Lucas

    Lucas

    Lid geworden:
    6 jun 2013
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Belgie
    We willen beelden zien met die S800 EVO jongens!
     
  9. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Toch ook maar een lost and found beper op de s800??

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Lijkt me wel een DROOM-Baantje daar bij National Geographic :D
     
  11. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ja echt vet idd ;)
     
  12. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    reken maar dat je lang met je spullen moet slepen voor je een shot kan maken haha;)
     
  13. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    Toch zou ik morgen mijn eigen baan opzeggen als ik de kans krijg om voor NG te vliegen. :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    zal me echt niks uit maken hoor
    nu sleep ik soms ook 100mtr tot 1kilometer voor een leuk plekje in het Bos
    vindt het wandelen ook niet erg door het bos en natuur (is heerlijk)
    want langs de weg of parkeerplaats vindt je geen mooie plekjes
    heb een soort rugzak gemaakt waar alles ingaat op me rug en heb we handen vrij ;)
     
  15. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    haha dat snap ik, maar een s800 met alles erbij meeslepen is wel wat zwaarder dan en quad met gopro;) en waarschijnlijk moet je ook wel wat verder lopen dan een paar 100 meter, dus dat zal vast wel flink gesleep zijn.

    desalniettemin is de locatie natuurlijk erg gaaf;)
     
  16. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    Spek met ei het s'morgens en hoppaa gaan met die s800 ;) !!!
     
  17. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    haha inderdaad:)
     
  18. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Haha
     
  19. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    Spek met ei doet me terugdenken aan het vliegen voor heineken op sint maarten, daar was dat inderdaad de traditie, elke ochtend ei met spek!

    Kan niet wachten, ga waarschijnlijk dit jaar weer;)
     
  20. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Prachtig om daar te vliegen. Echter, waar zij vliegen is het lang niet altijd eenvoudig een machine terug te vinden. Een goede beeper lijkt me dan ook onmisbaar.
     

Deel Deze Pagina