Low speed naald vast?

Nadat mijn GXR 18 motortje dus de geest heeft gegeven en ik weer opnieuw moet beginnen met het afstellen ben ik dus de standaard settings van mijn carberateur nodig.

Ik heb deze gevonden in de manual.

High speed 2,5 slag onschroeft
low speed ook 2,5 slag (tegen de klok in wanneer deze helemaal dicht is)

alleen wanneer ik deze helemaal dicht draai kan de gasschuif er dus niet meer uit?

Op welk punt moet ik gaan rekenen voor die 2,5 slag? Als ik vanaf dat ie pot dicht staat 2,5 slag doe wil die ook nog niet los?

hoop dat 1 van jullie mij kan helpen zodat niet mijn nieuwe motortje straks aan gort loopt!
 
Als je gasschuif niet meer werkt nadat je de schroef hebt ingedraaid, dan heb je de verkeerde schroef ingedraaid! Dat is de stationair schroef! Die kan de gasschuif blokkeren; de low speed needle niet...
 
Verder trek je best de gasschuif open als je de lsn helemaal dichtdraait...
En potvast is er niet hij, als je weerstand voelt ben je er al.
 
Ik heb voor de zekerheid de manual er nog eens bij gepakt maar dit is toch echt de lowspeed naald wat ik helemaal dicht draai. Dan zit de gasschuif gewoon klem. Tevens als ik de stationair schroef er uit draai veranderd er niks?
 
en als je beide schroeven nou eens los draait?

maak anders ff een foto van de carb. Ik vermoed echt, dat je de verkeerde te pakken hebt.
 
Het is al vaker gemeld dat bij het dichthouden van de carb en het dicht draaien van de LSN de naald zich in de carb klemt. Uit de meeste verhalen is wel gebleken dat je dan de gasschuif half open moet houden om de LSN volledig in te draaien om vervolgends die 2.5 slag uit te draaien.
 
Het is dezelfde carb als deze

Ik draai aan de kant van de gasschuif. Als ik hem los trek en draai hem 2 en half slag open gaat het al wel iets beter maar alsnog klemt ie iets. Servo trekt hem wel door die klemming heen eruit maar als het goed is voor de servo is weer een vraag?

$T2eC16Z,!y8E9s2flCZNBRZcdY22lQ~~60_12.JPG
 
Heb hem zojuist gestart loopt nu het eerste tankje zo

[media=youtube]cWDZi0FE9c8[/media]

laat hem op de wot manier inlopen

EDIT :

Het eerste tankje is er door zonder problemen. Erg veel compressie nog. In het begin viel die af en toe nog wel eens uit. Nu loopt die zoals op het filmpje (iets rustiger) het gerammel dat je hoort komt van het tandwiel af deze trilt tegen de remschijf voor achter aan? Nu wil ik dus verder gaan met de WOT methode maar er komt nu al best veel benzine uit de uitlaat als ik eerlijk ben? Heb hem na de tijd wel even weer op zn zij gezet waardoor er nog meer smurrie uit de uitlaat kwam. Ook heb ik hem in de afterrun gezet omdat ik nog niet weet wanneer ik er precies mee verder ga!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is bij inlopen volgens WOT methode heel normaal hoor...
Dat is onverbrande nitro/olie. Dat mindert eens je de motor armer zet.
 
Back
Top