E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Lijkt me niet, heb altijd Gens Ace Traxxas lipo's en de zeer veel gebruikte Nano-techs 40-80C gebruikt. Mijn setup is vrijwel stock:
    - Banden zijn lichter dan stock
    - Vertanding was 20/54, de meeste gebruiken 18/54 tot 21/54
    - Diffs waren net gerebuild met 50W voor en 30W achter, stock is 30W voor 30W achter

    Het kan prima dat betere accu's marginaal beter aanvoelen natuurlijk, voor mijn gevoel in ieder geval. Kan natuurlijk ook zijn omdat ze nieuw zijn, waar mijn andere accu's al wat cycles erop hadden staan. Had het gevoel dat hij net wat vlotter reageerde op input, en dat is prima mogelijk wanneer de interne weerstand van de accu's lager is.

    Edit:
    Warmte kan het niet zijn in dit geval, zeker mijn ESC bleef altijd netjes koel. Mijn MM2 ging dood na 15 min rijden, waarbij het overgrote gedeelte gewoon door een bos lopen was en een beetje over obstakels rijden, daar heb ik amper gas gegeven.
    Mijn MMM hetzelfde verhaal, was op een nieuw veldje vol met honden, daar kon ik amper gas geven. Pas nadat ik een open stuk had gevonden gaf ik wat meer gas, maar niet meer dan normaal. 3 minuten later was de boel stuk. De fan was nog steeds uit op dat moment, de regelaar kan dus nooit warm geweest zijn.
    Nah ik gooi het gewoon op slechte bouwkwaliteit, en hoop dat de vervangende ESCs beter zijn.
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Rijden in deellast kan ook de onnodige wamte en/of problemen geven .....(bv in de rc-boten., ondanks waterkoeling)

    Als de interne weerstand lager is bij nieuwe lipo's tov de oude kan dat wel wat schelen in afgegeven vermogen ,maar zoveel krachtiger ?, dan ga je toch weer denken aan de kwaliteit gebruikte lipo's , tuurlijk U=I x R ...

    Ik zou de castle vergeten en bv voor een hobby,ez-run gaan, en ja daar zijn ook de nodige negatieven ervaringen mee.
    Suc6
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Hobbywings kom je toch wel iets minder vaak spontaan uitgebrand tegen dan de Castle's ;-)

    Bij de hobbywings is het voor zover ik het heb kunnen volgen vaak meer een user error die voor problemen zorgt ....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Mijn MMM regelaar is overleden op de dag dat ik mijn 1e Revo nieuw kocht.
    Wel vervangen onder garantie maar 4 weken wachttijd gehad.
    Impulsief, boos en totaal overbodig kocht ik dan een 2e Revo erbij. Aanvankelijk met de bedoeling om er steeds 1 rijdende te hebben, maar allebei zijn ze ongeveer voorzien van de juiste hop-ups. Ohja, de 2e regelaar begaf het 1 week na de aankoop...
    Nu ruim een jaar verder, werken beiden nog steeds perfect. Nog heel lang hoop ik want ze zijn ondertussen bewerkt met plasti-dip dus op garantie hoef ik niet meer te rekenen.
    Zoals je zelg zegt denk ik, combinatie van weinig quality en bad luck.
    Die Gen Ace's zijn volgens mij gewoon goed.
    Hoop dat Traxxas dit netjes opgelost krijgt voor jouw.

    Is er nog een update van je bulkheads?

    Greetz!
     
  5. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Voorkant zijn de 3d modellen klaar van, achterkant heb ik nog wat werk aan, zitten erg lastige vormen in die je niet zomaar kan overnemen. Moet daar nog eens een truck voor verzinnen anders kan ik waarschijnlijk blijven tekenen en nieuwe aangepaste prototypes blijven bestellen, loopt flink in de kosten dan :p . Als ik een update heb post ik dat hier weer wel.

    Tja, Castle heeft over het algemeen goede garantie heb ik van horen zeggen, en de MMM is inmiddels naar Toemen, dat ging de vorige keer erg vlot gelukkig. Nu moet ik zeggen dat ik de MMM nog niet veel gebruikt had. Had hem net terug uit reparatie toen mijn MM2 binnen kwam, MMM is daardoor amper gebruikt. Wellicht was het gewoon een slechte die de 1e echte run(gisteren dus) stuk ging, net als bij jou Bart. MM2 was wel heel plotseling, die had er al best wat runs op zitten.
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Welk merk je nu op ziet komen is Hacker. Ook zijn er veel mensen die hobbywing regelaars rijden. Deze merken zijn ook in NL een van de meest gebruikte merken. Voor Hacker betaal je wel enorm veel. Bij Hobbywing is dat wat minder. Over beide heb ik tot nu toe nog niets naars gehoord in mijn omgeving. En tuurlijk zal er wel eens een uitgefikt zijn bij iemand, maar je houd altijd positieve en negatieve recenties.

    Kortom, ik zou voor een Hobbywing gaan. Niet al te duur en tot nu toe nog niets over deze regelaar gehoord. Als je het geld hebt (en het er ook voor over hebt) is een Hacker ook een goede keuze.
     
  7. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik neig momenteel eigenlijk erg veel naar de Viper VXT8, aangezien ik buiten een paar kleine probleempjes die netjes opgelost zijn, nog geen verhalen over uitgefikte VXT8s gezien heb. Verder, waterdicht, degelijke constructie en positieve ervaringen ermee. Waterdicht en goede aftersales is een pre, gezien mijn vader ook ermee moet kunnen rijden. Enkel is er aan de andere kant ook weer weinig over het merk te vinden.. En is het sensored only, dus kost het me een nieuwe motor. Verder ziet het er echt uit als een topproduct, net als bij de hobbywing regelaren ook een extra kastje voor de schakelaar en het programmeren, en net zo´n programmeerkaart als hobbywing. Ook een groot voordeell is trouwens de bec die tot 8V (overkill) kan, en 5A kan leveren. Hoef ik geen extra BEC aan te schaffen als ik mijn servo upgrade.
    Ik denk dat het of doorrijden met Castle tot ie weer uitfikt wordt, of hobbywing, of kijken of ik betaalbaar zo´n VXT8 kan vinden.

    Castle vind ik nu wel een teleurstelling in ieder geval, zondag een eindje gereden(met de 1:1 auto ;) ) om op een mooie plaats te rijden (met de Revo), 15 min later ESC dood. Zelfde verhaal dinsdag, 45 minuten gereden(met de 1:1), super zonnige en mooie dag, 15 min later ESC in de fik. Gewoon erg zonde van je plezier op zo´n dag.

    In ieder geval bedankt voor alle reacties, heb ik zeer veel aan!
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Had ik niet verwacht van Castle, uit alles wat ik heb gehoord schijnt Castle zeer goed te zijn. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn ESC, maar ik zou het niet fijn vinden als deze straks ook in vlammen opgaat. Lag het nou aan de batterijen, aan de C waarde?

    Ik heb tot nu toe twee Castle Mamba Monster ESC's gehad, eentje in een E-Maxx Brushless die tweedehands was, deed het overigens perfect, en nu een gloednieuwe in mijn E-Revo Brushless en bij deze ook geen problemen gehad. Alhoewel ik nog nooit op 6S gereden heb, alleen op 4S. In beide auto's.

    Als je weet waar het aan ligt zou ik het erg fijn vinden om te weten zodat mijn ESC straks niet in vlammen opgaat. Ik wil binnenkort namelijk nog een setje 6S bestellen. Dan moet ik wel de goede hebben. De ESC zelf valt nog onder garantie zoals alle andere elektronica, maar ik wil niet dat mijn auto zelf straks in de fik staat :rolleyes:
     
  9. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Aan de accu's kan het opzich niet liggen. Zijn gewoon erg goede accu's die zeer goed tegen de hoge belasting kunnen door de lage interne weerstand. Door deze lage interne weerstand blijft de spanning van de accu hoger onder belasting en dus het totale vermogen dat door het geheel opgenomen kan worden. Als de regelaar al slecht was (slechte batch/kwaliteit controle) hoeft dat niet naar voren te komen met "normale" accu's, maar kan dat wel naar voren komen met betere accu's.
    De MMM die in de fik vloog was volgens mij gewoon een gevalletje DOA, dit was de 1e keer dat ik die echt gebruikte, en binnen 15 minuten ging hij in vlammen op, dat had volgens mij met elke accu kunnen gebeuren.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik was vandaag even gaan rijden, een paar speedruns enzo, maar langer dan 10 min hield mijn E-Revo het niet uit. Ik wilde weer van ver af voluit gaan, en opeens hoorde ik een keihard geklik, ga maar uit van het geluid dat de motor geeft als je hem vooruit duwt, maar dan veel en veel harder.

    Aan de motor ligt het niet. Ik heb hem los gemaakt van de spur en gas gegeven maar hij doet alles normaal. De spur is ook niet gestripped. Tandwielen zien er dus goed uit (spur en pinion dan). Ik denk dat het geluid uit de transmissie komt, maar wat kan het zijn, en hoe krijg ik die transmissie open?

    Die exploded view is een beetje onduidelijk.
     
  11. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat zijn je diffs :p. Dit is nou wat ik bedoelde ;)....
     
  12. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik moest ook niet als een idioot rijden. Deed ik ook zo met m'n Rustler. Maar tóch vind ik dat het snel kapot is, vooral voor een auto van deze prijsklasse. Je had gelijk :rolleyes:

    Maar ik heb de auto eens opengemaakt. De achterste diff. Ik ben erachter gekomen dat in onderdeel TRX5380 twee ball bearings zitten. Eentje daarvan (die aan de buiten kant was, dus naar de kant van de as toe) was nog goed. Die daar binnen zat, bij onderdeel TRX5379X, was helemaal kapot. Aan 5379X zaten nog stukjes, maar hij was helemaal uit elkaar gerukt.

    Ik neem aan dat dit het probleem veroorzaakt, en dus als ik de ball bearings vervang dat het weer goed is? Ik moet dus TRX5117 hebben, de ball bearings, en TRX5380 want ik krijg de buitenkant van de kapotte ball bearing er niet uit...

    Maar is het met de ball bearing opgelost?
     
  13. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik heb 3 auto's met een MMM. Nooit problemen. Met alle 3 rij ik 6s, met de Vorza 5s.
    Wel is het echt slecht dat de diffs van de erevo snel kapot gaat. Het is gewoon foktop dat als ik met de erevo wil rijden, ik altijd een reserve auto moet meenemen. De kans dat je iets sloopt is altijd groot met de erevo.
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Kan je eens een foto maken? Beetje lastig steeds de onderdelen op te zoeken.
     
  15. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    [​IMG]

    [​IMG]

    Op de bovenste zie je de buitenkant. Van die heb ik de ball bearing eruit gekregen. Maar op de tweede foto zie je de binnenkant, daar krijg ik de ball bearing er niet uit. De ball bearing zelf van de binnenkant is al half dood en uit elkaar gerukt, maar ik krijg de zilvere rand van de ball bearing er niet meer uit. Vandaar dat ik een nieuwe wil kopen van de hoes zelf, TRX5380
     
  16. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Zou inderdaad gewoon een nieuwe halen. Zo duur zijn ze niet en het is ook wat beter voor de duurzaamheid van je volgende diffs. Vaak zijn ze namelijk wat uitgesleten als er een lager in ontploft is, waardoor je wat spelling krijgt. Was vrij rap nog bij je, dat het lager stuk ging(en daarmee het diff). Die lagers zijn eigenlijk ook gewoon te klein.. Al deden ze het bij mij nog vrij lang.
     
  17. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Als je wat geduld hebt kun je hier complete diffs vinden voor niet teveel geld..
    http://stores.benl.ebay.be/Jennys-RCSports?_trksid=p2047675.l2563

    Ik heb ondertussen 1 Revo rijden op de Losi diffs en ik moet zeggen dat mijn hartslag 50% gedaald is tijdens het rijden.

    Wesley, Heb je nog een update voor ons 'hongerigen..?

    Greetz!
     
  18. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb nieuwe kogellagers gehaald en een nieuwe hoes, waar de diff in zit (5380), maar het probleem is niet verholpen. Hij draait namelijk erg stroef, en als ik hem in mijn auto steek is de hele aandrijflijn niet meer stabiel. Hij tikt dan. Als ik de achterste diff eruit haal (die kapot is/was) is het geluid weer helemaal goed. Het probleem ligt dus bij de diff, maar ik kan maar niet vinden wat. Ik heb een nieuwe hoes dus stukjes van de ontplofte kogellager zitten er niet meer in. Ik heb namelijk ook de stukken weggehaald uit de tandwielen.

    Als ik de schroefjes van de hoes wat losser maak, lijkt het soepeler te gaan, maar het draait niet helemaal soepel. In geen enkel geval. Wat kan het zijn?

    Hier een filmpje om een beeld te geven van het geluid als de schroeven gewoon helemaal zijn vastgedraaid:

    zbZkoJwXqns[/media] - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Moet je het diff shimmen ;)
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Lijkt mij inderdaad dat hij iets losser geshimt moet worden.
     

Deel Deze Pagina