Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 8 mei 2011.

  1. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    In heist op den berg is een winkel "rc vulture" genaamd.
    Hij heeft redelijk goedkope fans liggen dacht ik.

    Anders misschien Baillien in Antwerpen eens proberen.
    Je kan ook is horen of gaan kijken bij Not normal zwijndrecht of anders Albatros mechelen.
    Iemand moet het zeker hebben :D
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou gaan voor een fan bij een computer/elektronica zaak, deze zijn ook prima, maar vaak veel goedkoper..
    Even opmeten wat er op de heatsink past, of de ESC meenemen daar heen, dan kunnen ze zo zeggen of ze die maat hebben..
     
  3. racefreak

    racefreak

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    belgie ( berlare,overmere)
    ok bedankt voor de info
     
  4. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ook kijken naar het voltage dan.
     
  5. Coolbone

    Coolbone Guest

    Heey,

    Ik behoorlijk nieuw is in rc wereld en hebt laatst een Traxxas Rustler xl-5 gekocht.
    Maar eigenlijk wil je wel wat meer snelheid. Ik hoor erg veel over Lipo batterijen.
    Maar ik zou willen vragen wat nou de beste Lipo batterij is voor de Traxxas Rustler xl-5 (Nog niks aan veranderd).

    Alvast bedankt :)

    Mvg Nick
     
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Elke 2 cel lipo is in principe goed met een c waarde van 20 of (liefst) meer en een capaciteit van 3500mAh of ook weer liefst wat meer.
    Je kan dan voor de dure merken gaan maar je kan ook even goed eentje bestellen bij hobbyking ofzo.Heb je er bijna 2 voor de prijs die je ergens anders voor 1 betaald.Wel in gedachten houden dat het zou kunnen dat er douane kosten bijkomen.

    Effe vraagje van mijn kant:

    Is het nu altijd nodig om bij een 1/8 motor ook de gearbox van de rustler te veranderen naar eentje van integy of flm ofzo?
    Of kan je de originele niet gewoon een beetje modificeren?Voor zover ik kan zien moet ik gewoon die achterste rand van de gearbox weg dremelen en misschien andere gaten voorzien om de motor te monteren?Heb op internet gezocht naar mods maar precies niemand die het al gedaan heeft,vandaar mijn vraag.Of is het plastic gewoon te zwak/soepel voor zoveel trekkracht?Wil het eigenlijk niet om super veel snelheid te halen want dat doet die nu ook al op 3s lipo,maar mijn motor wordt echt te heet,zelfs na met de vertanding te spelen nog iets teveel naar mijn zin.Vriend van mij heeft een slash ultimate met mamba 2200kv op 4s en wanneer ik denk aan effe afkoelen is zijn motor handwarm en wordt ook niet warmer dan dat,ook al blijft hij gewoon door crossen.
     
  7. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    Hey Coolbone. Mijn zoon heeft ook een Rustler xl-5 en die rijd voornamelijk met Nimh batterijen. Ik heb er weleens mijn 2S Lipo ingehangen en moet zeggen dat ik niet heel wild werd van de extra snelheid. Houd wel langer zijn vermogen vast, maar als je op zoek bent naar meer snelheid zal de Lipo mijn inziens niet veel toevoegen.

     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Klopt, als je LiPo's gebruikt moet je eigenlijk wel brushless hebben. De power die ik in mijn Rustler VXL met 2s had was prima, meer dan genoeg power. Als ik mijn 8.4v NiMH volgeladen had, waren de eerste 2 minuten ook leuk, te vergelijken met de LiPo, alleen daarna zakt de spanning. Bij LiPo niet. De snelheid zal inderdaad ongeveer hetzelfde blijven omdat de voltage een volt lager is.
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik vind persoonijk dat lipo altijd een must is,er is niets erger dan na 3min. al te merken dat je vermogen verliest.Dat maakt in mijn ogen alles erg saai.
    Natuurlijk is brushless beter,sneller,leuker,...
    Maar zelfs met brushed is een lipo al een super upgrade.
    En voor wat het tegenwoordig nog maar kost...Ok je moet dan nog een lader hebben maar eens je met lipo gereden hebt wil je niets anders meer is mijn mening.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Wat je zegt klopt ook wel. LiPo daalt de voltage niet, maar ik heb een keer een XL-5 gereden op 2S en dat ding was echt niet snel ofzo. Maar toen had ik zelf een Rustler VXL, zal ook deels daardoor komen. Ik heb een iMax B6-AC als lader en hij werkt perfect. Hij kostte maar 40 euro ofzo.

    Misschien kijken naar een brushless setje, hoeft geen VXL te zijn. De VXL is echt super goed op 2S, maar wil je echt hoge snelheden halen (dus 100 KM/H+) dan moet je wel op 3S gaan rijden en daarvoor heeft de VXL sowieso een koeler voor op de ESC nodig en de motor heeft zeker ook koeling nodig. Bij mij werd de motor altijd hoger dan 90 graden als ik hem op 3S reed.
     
  11. racefreak

    racefreak

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    belgie ( berlare,overmere)
    ik heb ook een 3s lipo van 6400mah zou het kunnen dat de accu slechter of niet goed oplaad omdat mn lader niet sterk genoeg is?
    dit is de batterij;

    6400 mAh 11.1V

    This 6400mAh 11.1 Volts LiPo pack suits every VXL3-S Traxxas car and gives you very good power and excellent runtime!


    Suggested Retail Price (SRP): €99.95


    Specs YEL2857:
    11.1 Volts (LiPo 3Cell) 35C
    6400 mAh
    438 Gram
    36X44X137 MM



    de lader ;http://www.toemen.nl/maxxtrax-680-ac-dc-lipo-lader-p-4020.html
     
  12. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Waarom denk je dat de accu slecht laad?

    De lader is gewoon een multilader zoals zovelen er 1 hebben.
    Lijkt mij niks mis mee,moet gewoon jou lipo kunnen laden.
    Echter zit laden met een laadstroom van 1c er wel niet in,jou lipo is 6400mAh en laden kan max. met 6A dus zal jou accu er wat langer over doen.

    (Ik veronderstel dat je weet wat bedoeld wordt met 1c laadstroom maar ik leg het toch even uit, mijn lipo's zijn 4000mAh en worden geladen met 4A dus dat is 1c,jou lipo is 6400mAh dus 1c zou dan 6,4A zijn,maar de lader kan maar 6A leveren dus doet die er wat langer over)
     
  13. racefreak

    racefreak

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    belgie ( berlare,overmere)
    ok maar hoe zou het dan kunnen dat ik VEEL(ik kan nu een 15 min rijden) minder lang kan rijden met die batterij dan de eerste keer?


    iemand?
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Hoeveel keer heb je ze al geladen en leeg gereden?
    Behandel je je lipo wel goed?
    Nooit vol weg leggen enz, niet te ver leeg rijden?
    Kan aan zoveel liggen, mijn lipo's gaan gemiddeld anderhalf jaar mee en worden wekelijks gebruikt,na het rijden wordt het voltage gecontroleerd en laad ik ze 5min bij of helemaal niet als er nog voldoende in zit.Ik laad altijd gebalanceerd, ook al doen velen dit maar om de 2-3 keer.15min met een 6000mah is wel zeer kort.Denk dat ze wat opgebrand raakt en dus tijd voor een nieuwe.Ooit eens een kortsluiting gehad misschien? Heb dit eens gehad en lipo was nog ok maar rijtijd veel minder en laden/balanceren veel langer.Maar zoals ik eerder zei, kan echt aan veel liggen.Iets meer info is dan ook welkom zoals ouderdom,hoe vaak gebruikt,hoe geladen,met hoeveel A laad je,...
     
  15. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Ev laad je gebalanceerd? Dit moet je zeker regelmatig aldan niet altijd doen. Meurde maxxtrax kun je ook je lipo's ontladen en laden eventueel. Je kunt de grens van het ontladen zelf instellen. 3,3V per cel moet kunnen. Met een xl-5 krijg je niet veel meer boost van je accu's. Met de vxl of een brushless wel. Die kan meer aan.
     
  16. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    Verplaatst
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
  17. racefreak

    racefreak

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    belgie ( berlare,overmere)
    ik laad altijd gebalanceerd en ik heb de batterij nog maar 3 of 4 keer geladen/gereden
    dus k heb ze nog niet ZO lang.
    weet nog iemand hoe dit kan gebeuren ?


    en als ik de batterij laad (wanneer ik niet meer kan rijden omdat ik voel aan de gas dat de voltage gezakt is)
    zegt de lader dat de batterij vol is na ongeveer 1500mah te laden dit klopt niet he?
     
  18. racefreak

    racefreak

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    18
    Locatie:
    belgie ( berlare,overmere)
    en de vxl heeft toch een low voltage detection of is die niet te vertrouwen?
     
  19. Paddyslash

    Paddyslash

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    37
    De ervaring die ik heb met de low voltage detection van Traxxas is dat die prima werkt. Zoals jij ook zegt neemt bij mij het vermogen aanzienlijk af als het voltage te laag wordt. (rood knipperend ledje)

    Indien de low voltage detection niet goed zou werken zou je de accu te ver leegtrekken en dan zou hij het helemaal niet meer doen.

    Volgens mij kan je met de ESC van traxxas niet het voltage bepalen waarop low voltage detection optreed.

    Al met al lijkt het er mijn inziens niet op dat het aan de ESC ligt.
     
  20. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Garantie op de accu misschien? Weet niet in hoeverre dit mogelijk is aangezien men niet weet wat je met je accu uitsteekt. Lijkt mij gewoon een productiefoutje dan.
     

Deel Deze Pagina