Brandstof probleem

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door RC-Jamie, 14 okt 2013.

  1. RC-Jamie

    RC-Jamie

    Lid geworden:
    14 okt 2013
    Berichten:
    4
    Hallo beste RC liefhebbers,

    Ik heb net een HSP High Speet Monstertruck op Nitro gekocht. De verkoper heeft hem gestart en ik heb er even mee gereden als test.

    Maar nu ik hem thuis heb krijg ik hem niet meer aan de praat. :oops:
    De brandstof slang krijg ik niet vol... Ik heb deze al iets ingekort omdat er een knik in zat net na de tank. Maar nog steeds geen succes.
    Net als de verkoper hebben we de uitlaat dicht gehouden om benzine aan te trekken. Ik blijf liever van de stelschroeven af zodat ik de instellingen niet omzeep help. De auto heeft immers al gereden met deze instellingen.

    Wie kan me helpen?
     
  2. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Carb open, uitlaat dicht.
    Paar keer trekken.
    Carb dicht
    opgeladen gloeiplug accu op de gloeiplug.
    Rustig met korte stootjes aantrekken.
    Niet te veel door trekken anders help je je trek starter omzeep
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.808
    Locatie:
    Sassenheim
    Anders het slangetje bij de uitlaat loshalen en erop blazen.
     
  4. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Instellingen opschrijven bij het dichtdraaien van de schroefjes. Dan weet je de instelling van de carb. Dan kun je daarna proberen toch te draaien om hem te starten.
    Draai de gloeiplug eens los en zet hem zo op de gloeistarter, gloeit hij nog mooi oranje vooraan?
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Wat al geschreven op een rijtje:
    glowplug testen, accu testen
    carb openen, uitlaat dicht, trekken ... slang gaat voll
    let op, nog niet de glowplug aan doe,
    als de motor nu start, hou je hem niet tegen,
    als die slang niet vol loopt is misschien een lekkage in de brandstofslang,
    glowplug aan iets wachten en starten...,
    vraag de dealer ook hoe veel de carb open staat
    bij koud opstarten en bij warm opstarten,
    da zijn soms ook grote verschillen

    Suc6

    Groet, Uwe
     
  6. Andy

    Andy

    Lid geworden:
    4 nov 2004
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Colmschate
    Terug gaan naar de dealer mocht alles niet baten. Vindt ie vast niet erg.
     
  7. sjoerdie

    sjoerdie

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    venray
    zit er geen pompje op het tankje dan?

    anders even wat nitro in de carb gieten, dan zal ie wel starten.
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ik denk niet dat het de bedoeling is,
    maar terug naar de dealer,
    goed plan, die vind het zeker niet erg,
    en ook nog wat goede tips voor NITRO's mee naar huis nemen,

    groetjes, Uwe
     
  9. sjoerdie

    sjoerdie

    Lid geworden:
    30 aug 2012
    Berichten:
    61
    Locatie:
    venray
    Is niks mis mee om direct in de carb te gieten hoor...
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.169
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je weet wat je doet, en weet hoe je "in de carb gieten" moet interpreteren, niet....

    Maar een beginner kan in de verleiding komen een klots brandstof in de carburateur te gieten (tot de rand bijvoorbeeld), en dan met een forse ruk aan het touwtje, of erger nog, door de auto met geweld op de startrol te drukken, het motortje vanwege hydrolock om zeep te helpen....

    Dus beter: "doe voorzichtig een paar druppels brandstof in de luchtinlaat" in plaats van "giet wat Nitro in de carburateur"....

    Groet, Bert
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Door mijn beroep heb ik injectie naalden en mini spuiten (geen junk dus),
    da kan je inderdaad ook wat brandstof in de carb (luchtinlaat) doen,
    maar toch nog naar de oorzaak zoeken, dat is geen oplossing !

    groetjes, Uwe
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2013
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.169
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zal "inJectienaalden" moeten zijn, denk ik :D

    Groet, Bert
     
  13. brugja

    brugja

    Lid geworden:
    23 okt 2007
    Berichten:
    158
    Locatie:
    nabij alphen aan de rijn

    nee hoor, door de crisis worden de naalden hergebruikt ,dus infectie naalden ;-)
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    haaaaaaa ha,

    in mijn geval zijn het INJECTIE naalden,
    stomme fout, sorry, is gecorrigeerd

    Groet, Uwe
     
  15. RC-Jamie

    RC-Jamie

    Lid geworden:
    14 okt 2013
    Berichten:
    4
    Brandstof richtings problemen

    Goed... na een tijdje bezig te zijn geweest met repareren van het trekkoord de zin opgegeven om het steeds weer op nieuw te moeten doen.
    Dus heb ik de "startmoer" uit de poelie gehaald en nu kan ik de motor starten met een accuboormachine. Echter...
    De nitro wordt terug de tank in geblazen. Ik heb alle aansluitingen vervangen, aangedraaid en nagekeken.
    Als ik de installatie bekijk zuigt de motor geen brandstof aan maar werkt de druk in de uitlaat als brandstofpomp. Zit ik er ver naast?
    Ik heb de motor en tank uit de auto gehaald en als test opstelling in de werkbank staan. Wie kan mij een passend antwoord geven?
     
  16. RC-Jamie

    RC-Jamie

    Lid geworden:
    14 okt 2013
    Berichten:
    4
    Kan het zijn dat er iets mis is met de uitlaat?
     

Deel Deze Pagina