Verzameltopic Walkera CP helicopters

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Chow, 25 aug 2012.

  1. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    gaaf, nog een machine erbij ;)

    ik had trouwens die servo uitslag met 5% verhoogt, en dat scheelt inderdaad wel bij 't flippen..gaat makkelijker.
    Goeie tip van je.
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Graag gedaan Sven en fijn dat het nu nog beter gaat met het flippen van je machine.
    Geniet ervan.
    Vr Gr D
     
  3. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    jup, zelfs naar 115% gezet vandaag... dan is ie erg speels... m'n vlieg ervaring van vandaag staat in "Dagelijkse Heli Beslommeringen".

    Was een prachtige dag, en een geweldig veld.... ook voor vliegtuigen dylan... ruimte zat.
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Indien niet al te ver weg, zou ik maar eens met jullie op moeten vliegen.Ha ha ha ha ha
    Vr Gr D
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mooie locatie Sven.
    Daar boffen jij en Walter maar mee.
    Dan even iets anders want wil graag mijn ervaring en kennis delen met de Walkera Piloten onder ons.

    Ik merkte laatst bij mijn Walkera V120D02S dat het toestel tijdens het optoeren last had van stotteren.
    Hiermee bedoel ik dat de motor en bijbehorende Main Blades en Heck Blades erg slecht op gang kwamen.
    Met pijn en moeite kwam het zaakie na een aantal seconden aan het draaien waarna het toestel Airborn kwam en overigens probleemloos rondvloog.
    Ook waren er tijdens het aftoeren af en toe vreemde 'tikjes' te horen.
    Ik vond dit verschijnsel erg vreemd en dacht het te wijten aan een wellicht slechte motor.
    Na wat vragen te hebben gesteld aan een erg vriendelijke man uit Arnhem die mij tips en adviezen gaf ben ik naar de oorzaak gaan zoeken.
    Hiervoor heb ik stap voor stap deels de V120 uit elkaar geschroeft en proberen te lokaliseren waar de oorzaak van het probleem lag.

    Ik begon de oorzaak van het probleem in de Main motor te zoeken.
    Maar het stock Walkera torretje draaide na het gedemonteerd te hebben soepel en feilloos rond.
    Daar zat het probleem dus niet in.
    De regelaar zou ook de oorzaak kunnen zijn maar dat zette ik even op een zijspoor, want heb al in die tijd dat ik met de V120 vlieg nimmer last ermee gehad.
    Wellicht een lager?
    Ook dat bleek niet het geval te zijn.
    Na wat pielen en zoeken bleek dat het toestel een slechte Torque Tube gear had.
    Ik bedoel hiermee de TT gear die vooraan de Heli net uit de Tail Boom komt en die contact maakt met het Main gear.
    De V120 eigenaars zullen wel begrijpen wat ik hiermee bedoel.
    Het bleek dat het betreffende TT gear slecht in de tandjes zat en broodnodig naar de tandarts moest of gelijk moest worden vervangen.
    Ik koos voor het laatste omdat de ziektenkosten al behoorlijk de pan uit rijzen tegenwoordig en de tandarten doorgaans best wel peperdure rekeningen uitschrijven.
    Na het vervangen van de slechte TT gear de Heli weer in elkaar gemonteerd wat eigenlijk best wel een leuk en plesant klusje is.
    Het sleutelen aan deze V120 is absoluut GEEN straf.
    Nadat alles weer in elkaar zat het toestel testgevlogen en zij vloog weer als een tierelier en het optoeren ging weer als vanouds en naadloos zonder hakkelen of stotteren.
    Problem solved en op voorhand nooit kunnen denken of vermoeden dat de veroorzaker een slechte TT gear zou zijn.
    Ik dacht zelf echt dat de motor aan het eind van zijn latijn was of op advies van m'n collega piloot uut Arnhem de regelaar de boosdoener zou zijn.
    Nimmer kunnen denken dat een slechte TT gear de veroorzaker zou zijn voor dit euvel.
    Dus mochten jullie als V120 piloten ook dit verschijnsel aantreffen bij jullie Heli dan adviseer ik gelijk de TT gear te bekieken.

    Vr Gr D
     
  7. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Dat doet hij ook als de blades te strak zitten Erwin, dan start hij bij mij ook stroef op. Als ik ze dan losser draai gaat het weer goed, vreemde is dat als je de blades met de hand draait alles soepel rond gaat maar de motor er dan geen swing in lijkt te krijgen.

    Ik heb nu eindelijk de T-Rex 250 ook mooi lopen, van de week met een testvlucht viel ie zo uit de lucht...skids doormidden. Effe gekeken op google blijkt dat die ESC niet genoeg kan leveren voor de AR7200BX en die dikke Futaba servo op de tail en dan brownout en dan valt hij uit de lucht. Nu die BL15P erop zitten en dan gaat tie lekker :)
     
  8. dozo

    dozo

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Aalsmeer
    Dank voor de tips, ik heb exact hetzelfde probleem, ga ermee aan de slag. Wat ik ook merkte is dat de tail af en toe een paar tikje gaf in vlucht dus ik vermoedde al dat het de TT gear was.
     
  9. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    misschien een rare vraag, maar is daar geen metalen upgrade tandwieltje voor te krijgen?
     
  10. redman

    redman

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Arnhem
    Jawel, die zijn er wel voor te krijgen. Dan ga je naar mijn menig het probleem verleggen.
    Erwin heeft die metal gears voor de torque tube ook al eens geprobeerd en werd er niet echt wild van.

    Lekker Erwin dat je het probleem boven water hebt kunnen krijgen.[​IMG]

    Grtz Marco.
     
  11. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Oke was maar een idee, ik begrijp het euvel, maar geen ervaring met de oplossing
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Sven.
    Al jouw ideeen zijn van harte welkom.Dus blijven spuien kerel.
    Wat de metal gears betreft heb ik inderdaad een tijdje uitgeprobeerd.
    Het was mij niet bevallen en bracht geen meerwaarde.
    Bovendien is het verleggen van eventuele probleempjes met die metal gears bij Crashes.
    Ik vlieg tegenwoordig beide Heli's met stock plastik gears en dat bevalt me veel beter.
    En ze gaan echt lang mee mits men men de Heck Bladen met niets in aanraking brengt.
    Vr Gr D
     
  13. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Ja daar zit ook wel wat in he. Bij een crash verplaats je de schade ook naar de gears achter. Ach, zo valt er altijd wat te knutselen :)
     
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hij was wel heel snel hier jongens....en geen invoerrechten woopie lol :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Potverdikkeme Jeroen!!
    Wat een vette QuadCopter is dat!!
    Van harte kerel daar ga jij veel schik mee beleven.
    Op welk Lipo pack vliegt dat en hoe moet de Lipo op of in de QuadCopter worden gezet?
    Vr Gr D
     
  16. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hoi Erwin, hij vliegt met een 3c 2200 mah, ik heb effe gevlogen vandaag maar vliegtijden vallen beetje tegen, 6-7 min. Ik ga eens een lipo bestellen die er origineel bij hoort, us kijken of dat beter gaat. De lipo gaat gewoon in de body, achter zit een klepje :D

    edit : 20.20
    Net even getest btw met een 2800mah, 8 min 50 sec....dan gaat de safe mode aan en gaat hij dalen....gaat wel heel snel dalen dus dat is wel linke soep ha ha.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
  17. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ja, ik had die Heli ook al gezien en van horen zeggen door iemand op het veld.
    Is toch een Walkera heli?
    Best wel leuke gadget van dat GPS.
    Ben wel erg benieuwd hoe zich dat nou gaat vertalen in het echte werk.
    Helaas heeft de Heli wel een losse staartmotor.
    En dat is nou net effe iets wat de meesten niet wensen.
    Wellicht komt er een model uit met een door TT aangedreven staart.
    We gaan het afwachten.
    Al met al benne ze wel weer verdomd goed bezig daar bij Walkera.
    Ze zitten in elk geval niet stil zoals veel andere merken wel doen.
    Ik daar zal ik wijzelijk maar geen uitspraken over doen.Ha ha ha ha ha
    Vr Gr D
     
  19. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nou vandaag een prima dagje vliegen zo met wk 1-2.
    dus de super cp nog even uitgelaten met z'n nieuwe nano-tech packjes...
    oke het is wel wat vooruit gegaan met deze packjes, maar denk dat ik 'm toch maar naar BL ga bouwen.

    Verder heb ik in ieder geval 't mainframe binnen voor de MCP, dus vanavond kan ik alweer een deel bouwen van de MCP. en hoop de rest komende week te krijgen zodat deze ook weer de lucht in kan.
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goed bezig sven.
    Hou ze Airborn die toestellen.
    Daar benne ze voor gemaakt.Ha ha ha ha
    Heb zelf daarnet heerlijk rondgefladdert met de Walkera HM-UFLY op het veldje voor het huis.
    Werkelijk een heerlijke Heli om lekker mee te ontstressen.
    Vr Gr D
     

Deel Deze Pagina