mugen mbx7

Ik zeg niet dat de xray slecht is maar ik vind dat nitro chassis niet mooi!!! Beetje lezen is ook lastig zeker.
Durango is vast snel maar ik vind de kwaliteit minder.
Maar kom maar, ik vind t prima.
Wacht dan wel even tot de mbx7 eco uit is en afgesteld is.
Wil wel eens zien of je me eruit rijd.
 
Gies boos? :cool:

Bryan, denk dat ik daarstraks team eco (oid) toch gemist heb in Pur lol. Was wel een leuke kans om je eens te bewijzen ;).
 
Jongens, hij vroeg alleen maar wat info over electro buggies hoor. Mischien dat iemand aan kan geven WAAROM hij bepaalde buggies wel of niet zou nemen, met wat voor en nadelen ofzo opgesomd.

Vraag me trouwens af wat de moderators hier op het forum doen?
Vaak zie je hier hele draadjes onstsporen...........
 
Hallo
Ik ga ook aan electro beginnen , nu zit ik te wachten op de mugen mbx 7eco,
Is dit de moeite waard of is er een beter alternatief?

Nou, dat is een leuke binnenkomer zo.
Ik denk dat niemand hier gaat zeggen dat de mbx7eco geen goede auto is en dat je hem niet moet kopen.

Ja, er zijn alternatieven. Maar qua bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen staat dit merk gewoon als een huis.

Dus ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, daar ga je geen spijt van krijgen.

Ik wordt overigens niet gesponsord en moet dus alles wat stukgaat zelf betalen, zo ben ik bij mugen uitgekomen.
Maar als er een niet nader te noemen winkel is die mij een durango truggy opstuurt zal ik tijdens het volgende truggy seizoen een volledig objectieve running review bijhouden op dit forum ;)

Succes en veel plezier met je aankoop
 
Toch zou ik me niet blind staren op Mugen alleen.
De sepent Cobra 811 is ook een zeer goede auto, bewijs daarvoor word geleverd door de beste electro rijder op onze club, hij wint praktisch elke clubrace met zijn Serpent. Ik moet nog zien dat volgend jaar iemand met een mbx7 ons clukampioenschap pakt.
Ondankt het nitrochassis denk ik dat de nieuwe xb9e van Xray ook geen miskoop zal zijn.
Ik heb de 808e, 2 van de 3 nadelen zijn goed vebeterd in de XB9e, zowel de Accu bak als de transmissie, enige wat nog als nadeel beschouwd kan worden op voorhand is het nitro chassis, maar dat heeft ook weer een voordeel. Lekker veel ruimte op je chassis om te sleutelen.
 
Je moet het ook objectief bekijken, een rijder die per week 200 rondjes maakt op 1 circuit gaat met elke auto goed rond op dat circuit :) We zien dat ook regelmatig op de wedstrijden waar thuisrijders meedoen :)

De auto is maar een gedeelte, maar het mannetje moet het toch maar doen :)

Ik denk dat je met de bekende merken zowieso een goede keuze maakt hoor. De Durango is op zich een hele mooie auto. Echter qua sleutelgemak een serieuze brok miserie :) Ik heb er zelf niet mee gereden maar wel verschillende mensen mee zien rijden die het uiteindelijk opgegeven hebben :)
 
Ik verbaas me dat de onderzijde van de auto als optisch belangrijk word ervaren. Jongens na een flinke wedstrijd krijg je tranen in je ogen van al die krassen op de bodem plaat :-)

Of een MBX7 beter is als de MBX6 (eco) valt nog te zien. Wat een aantal hebben aangegeven is dat de achterkant erg los is tov van de 6. Een 6 en een 7 kunnen net zo goed en net zo snel kapot als iedere andere auto. Gisteren TWEE keer meegemaakt, binnen een paar ronden... Verkeerde landing.... BAM hele voorkant aan diggelen.

Eerlijkheid s wel dat dit ook bij een Durango, XRAY, RB, Asso, JQ en noem ze maar op, kan gebeuren.

De plastics van XRAY staan bekend om hun degelijkheid wat de 9E een stevige auto maakt. Competitief is hij zeker, vraag maar aan Gies (en dan ben ik nog onervaren)....

Dat je een bepaalde voorkeur hebt voor een merk is prima, maar zeg niet op basis van dat merk (waarmee je ook relatief kort rijdt) dat dan alles goed is. Want ook grote merken kunnen de plank behoorlijk misslaan...
 
Je moet het ook objectief bekijken, een rijder die per week 200 rondjes maakt op 1 circuit gaat met elke auto goed rond op dat circuit :) We zien dat ook regelmatig op de wedstrijden waar thuisrijders meedoen :)

De auto is maar een gedeelte, maar het mannetje moet het toch maar doen :)

Ik denk dat je met de bekende merken zowieso een goede keuze maakt hoor. De Durango is op zich een hele mooie auto. Echter qua sleutelgemak een serieuze brok miserie :) Ik heb er zelf niet mee gereden maar wel verschillende mensen mee zien rijden die het uiteindelijk opgegeven hebben :)

Volgens mij heb jij het over de nitro-versie, is wel wat anders dan de electro!
 
Volgens mij heb jij het over de nitro-versie, is wel wat anders dan de electro!

De kwaliteit van de plastic zal hetzelfde zijn, daar zit het probleem met de 1/8 durango's...
Van uitzicht zijn ze super vind ik, maar als je bij elke aanrijding weer een arm moet vervangen is het maar niets.
 
Gies begrijp me hier ook niet verkeerd, mij hoor je geen verkeerd woord zeggen over de 210 en 410 van Durango. Heb met beide heel wat trainingen en wedstrijden naar volle tevredenheid gereden, buiten het loskomen van de ball endjes voor en achter waren het zeer goede auto's. Dus op hun 1/10 modellen kan ik niets aanmerken en zal ik zeker ook de 210 aanraden naar een beginner toe.

Mijn mindere ervaring gaat over hun 1/8 nitro en electro uitvoering van buggy en truggy. Die qua basis hetzelfde is volgens mij tussen electro en nitro. Daar heb ik veel auto's van zien sneuvelen.
 
Ik zeg niet dat de xray slecht is maar ik vind dat nitro chassis niet mooi!!! Beetje lezen is ook lastig zeker.
Durango is vast snel maar ik vind de kwaliteit minder.
Maar kom maar, ik vind t prima.
Wacht dan wel even tot de mbx7 eco uit is en afgesteld is.
Wil wel eens zien of je me eruit rijd.

Huh.... Is het de JQ geworden? Ik dacht en volgens mij idereen hier, dat de Mugen MBX7 Eco DE auto was en dat je die zonder twijfel zou aanschaffen.

En je was toch teamrijder bij PRO-BUGGY? En nu van TopRC?
 
Idd, het zou eerst de mbx7 eco worden maar ik vond die jq ook al een tijd interessant.
Toen heb ik toch besloten om de jq te kopen.
 
Wow!

Wel vreemd want TopRC heeft weliswaar een team, maar die strijden in de BuggyCup met hun brandstof auto's. Wij hebben in Nederland geen brushless cup en ik neem even aan dat je niet aan de Duitse brushless cup mee doet?

Nou, ik doe veel mee aan de clubraces en snertrace, 500 waterland (waar ik helaas dit jaar niet aan mee kon doen). En ik ga volgend jaar ook veel meer op andere banen rijden. Dan heb ik als het goed is me rijbewijs ;)
 
[mod]Even wat onzin geveegd hier. Heren, heb een beetje respect voor elkaar. Gedraag je als een volwassen kerel. Graag verder ontopic of anders wordt het topic gesloten[/mod]

*hoop geen klachten meer over dit draadje te krijgen*
 
jongens bedankt voor alle adviezen.

Heb net de mugen mbx 7 eco besteld.
Mischien dat iemand nog wel een mooie samenstelling weet voor motor/regelaar/servo/lipo?
Nu geen ruzie maken hè ;)
 
Motor/esc kan je de xerun 150A combo nemen. Is budget geen probleem dan kan je eens kijken bij de hacker combo: Hacker Powercombo-1/8-KV:2100 | HACKER BRUSHLESS COMBOS | PRO-Buggy / RC-Store-Online. Ja ze zijn heel erg prijzig maar schijnen ook zeer goed te zijn!

Voor de servo kan je kijken bij de savox series of de ace ds1015. Heb zowel eentje uit de savox serie als de de ace, beide doen het perfect!

Voor de accu's zou je kunnen kijken bij turnigy nanotechs (heb zelf de 5800Mah 30-60C, 2 keer 2S). Wederom als je budget het toe laat kan je kijken bij de 2S van gensace en daar dan 2 (of meerdere) van nemen.
 
Motor/regelaar stem je af op persoonlijke wensen en de omgeving waar je rijdt. De een kan goed vooruit met een EZRun en 2000kV, de ander met een Hacker, Orion of Tekin (en er zijn er vast meer)....

Wil je een goedkope set kijk je bij voorkeur naar een HobbyWing. Wil je een set die "smooth" is (ruim begrip), dan kom je vrij snel bij de duurdere Hacker of Tekin (maar ook dat is persoonlijk).
 
Back
Top