Ik rij met een Baja 5b ss. Nu is bij mij de schroef van het koppelingshuis afgebroken.(kom vaker voor hoor ik). Nu zag ik dat de koppelingsschoenen versleten zijn. Is dit normaal na zo een 3 liter verreden te hebben. Wat ik ook vreemd vond is dat de slijtage van de schoenen niet gelijkmatig is van de gene die het meest versleten is is op de achterzijde een stukje al helemaal weg. Kan ik nu het beste weer de standaard koppeling kopen of is er een beter alternatief. Zijn de schoenen niet los te kopen of moet je telkens een complete koppeling kopen. Zijn er nog meer onderdelen die vaak slijten zodat het verstandig is om in huis te hebben of is dat voor iedereen anders.
Teflon koppeling.... Van de standaard koppelingen is bekend dat ze met een paar liter op kunnen zijn. Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
Voor een Baja voldoen ze wel Fuzzy.... Bij 4wd's moet je inderdaad wel opletten , te veel slip (wat je door de 4wd sneller hebt als bij een 2wd) sloopt zo een teflon koppeling... Vooral niet te hoog in toeren afstellen en de slip die van nature aanwezig is bij teflon gebruiken om de motor op te laten spoelen. Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
Normaal voldoen ze wel... deze motor heeft een beetje erg veel power... er moet een 26 tandwiel op om de motor uit de overtoeren te krijgen
Hebben jullie ook een type nummer van zo een teflon koppeling. Is er ook een andere koppelingsklok voor nodig.
Teflon koppeling kan je overal kopen, ik ben er erg te spreken over. Kijk wel ff goed je koppelings klok na of die niet erg is ingesleten of scherpe randen in zitten. Dit sloopt je koppeling.
Toen ik met mijn baja reed had ik altijd een elcon koppeling. Deze ging meestal een stuk langer als een jaar mee, en dan kon je de schoentjes los vervangen. Link is ook meteen waar je hem kan kopen, snelle service!!!
dichte of open koppelingsklokhouder maakt niks uit. Ik zou een open kopen, maar als er een dichte op zit, ook geen probleem. En inderdaad ik heb ook jaren gereden met een elcon koppeling, prijzig maar zeer slijtvast, en nog af te stellen ook.
Voordeel van een open koppelingsklok is dat je 'm hoort 'bellen' als je koppeling is versleten (metaal op metaal geeft een ander geluid dan nog met voering op je koppeling) en daarmee voorkom je verdere (duurdere) reparaties.
ik heb dat probleem na een paar uur rijden kopelingbel kapot bij pitstop een nieuwe imitatie gehaald kompleet met de houder van alu nu al een jaar geen probleem meer dus koop imitatie is beter dan de orgineel