Losi TEN-SCTE 4x4

Je kan in je hub aan de achterwielen een gaatje naar buiten gaan eventueel. Dan gaat hij meer achtertractie maken in de korte bochten. Dus meer haken.
Je link moet je wel mee aanpassen zodat je camber hetzelfde blijft.
 
Ik dacht in Bergschenhoek te zien dat jouw SCTE achter nogal hard was.
Misschien zachtere veren en/of dunnere olie.
Dan gaat je auto meer naar traktie zoeken.
 
Ik heb na Bergschehoek dunnere olie in de shocks gedaan. Dat was al veel beter.

Misschien ligt het toch aan de felle motor, ondanks dat ik alles terug getuned heb
 
Ik heb na Bergschehoek dunnere olie in de shocks gedaan. Dat was al veel beter.

Misschien ligt het toch aan de felle motor, ondanks dat ik alles terug getuned heb

Op wat voor baan / ondergrond rij je sinds bergschenhoek ?
shock oil / pistons en swaybars zijn (met de juiste banden natuurlijk) het allerbelangrijkst heb ik aan den lijve ondervonden....
Als ik in Purmerend op de kunstgrasbaan rijd heb ik redelijk dikke shockoil en sterke veren nodig omdat ie anders te veel bodyroll heeft en traction-rolt in de bochten.
Bij de race in de manege in vlijmen begin dit jaar en bij bergschenhoek kwam ik erachter dat ik echt veel zachter moest gaan qua shock-oil, springs en swaybars (swaybars op het laatst zelfs compleet weggehaald).
Ik zit erover te denken om 3 shock-sets te maken - soft, medium en firm - zodat ik ter plekke snel kan wisselen om te proberen wat beter werkt.

PS. Ga niet op mijn advies af want rijden kan ik niet ;)
 
Ook zou ik er, als ik jou was de body van een losi 810 bestellen. Deze is van een buggy en sluit mooi aan om de binnenkant van de auto te beschermen tegen vuil en zand.
Gr Sander.

Sander, waar heb jij deze 810 body gekocht als ik het mag vragen?
ik kom tot nu toe alleen adressen in de VS tegen...
 
Tijd voor een update:cool:

Mooie TLR dingetjes erop.
Batterij houder verlicht, de plastic plaat onder het midden diff weggelaten.
De HD diffs erin, was nu echt nodig want de 2 stalen assjes waren helemaal in gesleten.
Dat ik de auto kocht zaten er al betere vernieuwde assjes bij, alleen er nog niet ingedaan.
Nu waren de diffs zover heen dat echt alles lekte en alle kanten heen en weer zwabberde.
Er zijn nog wat onderdelen onder weg, carbon shock thowers, titanium assen voor het stuur en camber instellingen en wat spulletjes.
En nog een nieuw kapje.

Mijn dochtertje van bijna 2 1/2 inspecteert of alles weer just is genoteerd. Wat een weisneus.
Maar alles op noemen he , motor, wiel, veren, batterij, en wat doet de auto? Vroem vroem. :rolleyes:

Binnenkort dus meer mooie hebben dingetjes.
Gr Sander.

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben van plan om een losi scte aan te gaan schaffen.
Op rc gebied ben ik zo groen als gras en wil er puur recreatief mee gaan rijden.
Als oud automonteur vind ik het leuk om te sleutelen.
Mijn voordeel is dat hoek van holland en maasvlakte in half uurtje aan te rijden zijn.
Nou wil ik een RTR aanschaffen en dan langzaam andere parts erop monteren shocktowers en andere ( betere ) parts.
Is dit een goede keuze, ik weet dat dit niet de beste/goedkoopste keuze is.
Maar wat voor lipo's zijn hier voor geschikt en hoe lang kan je ongeveer rijden daarmee.

Met vriendelijke groet, michel.
 
Ja dat ligt eraan hoe je rijd.
De rtr zal met 6000mAh. ongeveer 20 tot 25 min rijden.
Dus dat is een mooie tijd.
De losi is de perfecte keuze. ;)
Een dijk van een auto.
Gr Sander.
 
Zo er is nog 1 pakketje onderweg.
Hoop dat hij deze week ook binnen komt.

De voordempers voorzien van TLR 35 olie en andere veren. ( hard)
De achterdempers houd de standaard veer maar wel vervangen door de TLR 30 olie.

Gr Sander.
full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top