Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Zo een grote verbetering zie ik eigenlijk niet. Het middengedeelte ziet er exact hetzelfde uit.... De voor en achterkant zijn misschien anders, maar of je daar veel van moet verwachten....
     
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ooit al eens met een MBX7 gereden?

    De MBX7 ziet er mss hetzelfde uit (alle auto's zien er hetzelfde uit :p) maar de MBX7 heeft toch veel onderdelen verschillend met de MBX6.

    De hele ophanging is anders, de voorste schokdempers zijn veranderd, de difftandwielen zijn veranderd (straight ipv spiral). De MBX7 heeft kortere armere gekregen en rijdt hierdoor iets aggresiever, je kan er ook harder mee door de bocht pushen zonder grip te verliezen of griprol te ervaren.

    Als dit verschil zich doortrekt in de eco, dan zal de 7 eco heel anders rijden dan de 6 eco.

    Niet dat de 6 eco een slechte auto is, hij wordt integendeel voordelig aangeboden bij bepaalde shops (hint: kijk in de signature :cool:).
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nee. Maar dan nog vind ik het persoonlijk niet waard om me net gekochte 6 te verkopen voor een 7 :p. Tuurlijk is ie misschien beter (doorontwikkeld), maar het is echt niet zo dat je ineens een seconde van je gem. tijd af snoept.

    Met de 6 ervaar ik ook al amper griprol of grip verliezen. Zelfs met ongedremelde mini-pins :D. Als de diffs straight cut zijn vind ik dat persoonlijk een min punt...maakt weer meer herrie, minder sterk, meer slijtage...

    Als ik verder zo de foto's bekijk, moet de 6 makkelijk ook om te bouwen zijn naar de 7. De diffhuizen waar alles op geschroefd is zijn gelijk aan de mbx6.
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    De diffhuizen zijn idd dezelfde, maar daar stopt het. Daar de armer korter zijn staan ze verder van het chassis. Het chassis is daarom een stuk breder voor- en achteraan. De voor en achterkant van een 6 past niet op een 7.

    Met de straight cut diffs ervaar ik niet meer slijtage. Lawaai kan ik niet beoordelen, de motor maakt gevoelig meer lawaai hoor lol.
    Ik kan wel zeggen dat de aandrijving van de 7 veel soepeler loopt dan die van een 6.
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
  6. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    De voor en achterkant zijn misschien nog wel belangrijker als het middengedeelte.

    Een oordeel kun je volgens mij pas geven als je er zelf mee gereden hebt of als je veel ervaring kunt uitwisselen op het circuit.

    De MBX7 (nitro) kent ook zijn voorstanders en tegenstanders en ieder met zijn eigen redenen. Maar die mensen die ik ken (en tegenstanders zijn) hebben er wel mee gereden. Is de auto dan niet goed? Nee, hij ligt hen niet en dat is heel persoonlijk.
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik geef ook geen ordeel. Ik zeg alleen wat ik zie. En wat ik zo kan zien, zie ik amper verschil lol (heb ik het over de electro versie).... Verder denk ik dat het midden ook wel zeker belangrijk is. Daar ligt namelijk het grootste gedeelte van het gewicht
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik moet ook de mening delen, de MBX7 is een heel andere auto als de MBX6. Sommigen vinden hem niets, anderen vinden hem weer top.

    -Het feit is dat hij veel agressiever in rijden is, mede door de korte armen en iets andere geometrie.

    -Qua gewichtsverdeling gaat hij niet veel verschillen met de mbx6. Daar was hij net goed in, dus dit positieve blijft :)

    -Door de rechte tandwielen loopt hij echt stukken soepeler tov de MBX6. Dit werd onmiddellijk al ondervonden tijdens het inrijden van de 7 nitro.

    - Qua onderdelen is hij 80 procent verschillend. (MBX6 tov MBX7)

    - Spijtig genoeg moet ik je toch melden dat mijn tijden in Purmerend een seconde lager liggen met de 7 als met mijn vorige 6 nitro. (dezelfde motor). Natuurlijk wordt iedereen beter in het rijden maar dit was een opmerkelijk feit dat door ons team werd ervaren.

    - Ik heb net mijn diffs open gedaan van de MBX7 om zondag in Purmerend te komen rijden. Deze zien er nog als nieuw uit na verschillende trainingsdagen en wedstrijddagen.

    Ik blijf ervan uitgaan dat het een hele verbetering gaat zijn en het ombouwen zal spijtig genoeg niet zo simpel zijn. Maar als ik pas een nieuwe 6 eco had gekocht, kocht ik ook niet onmiddellijk een 7 eco. Ten eerste omdat de 6 zeker goed genoeg is en ten 2de omdat er niet genoeg noemenswaardige wedstrijden zijn in de 1/8 brushless klasse in Belgie/Nederland :(
     
  9. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Hoe langzaam heb je dan wel niet met je mbx6 gereden lol :lol: ;)
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Haha moet ik daar nu echt op antwoorden :D
    Ik wil gerust eens tegen je rijden :D
     
  11. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Haha :p. Komt nog wel een keer :D
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Uitsteller hahaha
    Wil die battle nu wel eens zien hoor
     
  13. RCMofo

    RCMofo

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Noord Holland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Het lijkt erop dat er wat HPI Vorza rijders ook tijdens de RACO2000 Pistoncup van 20 oktober willen komen rijden. Dit zou mooi zijn! Ik hoop dat er eens wat beweging in komt ipv alleen in Purmerend ;-)
     
  15. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Haha, zo komen er denk ik wel wat mensen even kijken, en misschien dat die mensen daardoor wel vaker komen rijden bij raco.
    Maar logisch dat iedereen naar purmerend komt, leukste baan van nederland;)
     
  16. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Alleen zo de-centraal liggend ;)
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Haha dat wel, nouja we gaan het zien en beleven
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    We gaan morgen nog eens in purmerend wat rijden met de buggy en shortcourse.
    gaat fun worden :)
     
  19. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Veel plezier daar! Weekend daarna in Utrecht?
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Jammer, ik kan niet komen :(...Maandag auto 1:1 theorie-examen. Wil die toch in een keer halen lol...
     

Deel Deze Pagina