HPI Super 5SC Flux

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 25 mei 2013.

  1. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Tja....waarom zou dat niet werken.
    Castle en Flux is allang "uit".
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    rijdt je dan nog met dezelfde vertanding? 13/52 of wat was het ook alweer?
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb de vertanding niet aangepast maar wel een verse 13t erop gezet. Met het lagere toerental van de motor kan ik nu langer op 6S rijden zonder dat alles in de stress gaat hopelijk.
     
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat vind ik dus zo 'grappig' aan de 5sc flux. 13/52 als vertanding heeft. Ik heb met de Savage 5T die ik gebouwd heb de vertanding 18/44 gehanteerd (originele vertanding van de Savage Flux) en dat ging perfect.
    Ik denk dat die dus in de stres gaat omdat die te licht vertand is. Ik ga er iig eens een 15T pinion op zetten. of gewoon eerst even beginnen met een 44T spur.
     
  5. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    De Vorza heeft dezelfde combinatie als de 5sc Flux, met een 13T pinion. Die is waanzinnig undergeared maar is bij mij toen ik er stock mee reed nog nooit kapot gegaan. Nu met de 17T erop is het een stuk lekkerder maar ik heb het idee dat dat gewoon net er iets teveel aan gaat zijn met de 5sc aangezien die toch het gewicht van 2 Vorza's is. 15T en/of kleinere spur kan zeker een optie zijn, maar zoals ik hem nu heb is hij iets sneller op 6S dan stock op 4S zonder dat het allemaal overdreven heet word. Hoewel niet mijn favoriete hobby met dit apparaat is een grotere pinion nou ook niet zo moeilijk als ik besluit toch sneller te willen (maar aangezien ik er mee op een baan rij acht ik die kans klein).
     
  6. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Even voor de volledigheid, ik bouw deze wagen op voor lange rijtijden, dus 30+ minuten. Mijn grootste tegenstander daarin is hitte dus ik wil de wagen zo koel mogelijk houden.
     
  7. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Gister eindelijk de super flux een keer gereden. Wat hebben jullie gedaan met die korte kabels van de esc? Krijg de lipo's maar net aan gesloten pfffff
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  8. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    dat gaat inderdaad perfect :worship:
     
  9. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Heeft er al iemand andere wielen/banden?

    De voor banden die je op deze site vind zijn van een Baja zouden deze passen op de Super Flux? of zouden ze te zwaar zijn?

    Ik wil een paar straat banden hebben en Sand paddles maar dan wel 4 omdat de auto 4wd is natuurlijk!!





    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Ik heb de Proline Trenchers op de mijne staan maar nog niet echt kunnen testen vanwege het feit dat mijn vaste bigscale groep momenteel niet meer terecht kan op de vaste rijplek.
     
  11. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb wat banden hier van mijn B5 Flux op de foto gezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het zijn achterbanden en 1 voorband van mijn B5. De achterbanden zijn iets breder maar kleiner in diameter dan de originele. De voorband op de laatste foto is iets smaller en ook kleiner in diameter dan de originele.

    Het gewicht van de originele band met wiel is ongeveer 420 gram. De achterbanden van de baja zijn 445 noppen band 460 sand paddle. De 3e band is meer dan 500 veel te zwaar!
    De noppen voorband weegt maar 350 gram.

    Maten van de banden zijn 170/80 en 170/60 (voorband)


    Weet jij zo wat voor maat de trenchers zijn?

    Iemand nog tips voor andere banden/wielen

    Groet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.382
    Locatie:
    Zwolle
  13. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Een vraagje aan de ervaringsdeskundige :D
    Hoe verhoud de Super 5SC flux tov een bigscale met brandstof motor?
    Size das metters :p......ben aan het overwegen om er eentje aan te schaffen.....
    Truggy (1/8) beviel goed, maar is geen bigscale, en elektro is super, vandaar mijn vraagje.
     
  14. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Wat bedoel je met hoe verhoudt?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Hoe een elektro bigscale rijdt tov een benzine bigscale denk ik.
    Lijkt mij logisch in deze context.
     
  16. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Hangt erg van het model af. Ik heb de HPI Baja Flux gereden maar omdat die 2WD is met de massas koppel van de motor brak die al erg snel uit en stond je snel achterstevoren (wat ik met een standaard 5b minder had). Zelfs de DF-Models Rocket XXL vond ik beter rijden dan de 5b Flux.

    De super 5SC Flux rijd weer een stuk lekkerder dan beide door de 4WD en redelijke bodemspeling.

    Maar mijn persoonlijke voorkeur, ondanks zijn gewicht, vind ik de Losi 5ive-T zelf nog het lekkerst rijden.
     
  17. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb ook een b5 Flux en denk dat het uitbreken met name komt door de enorme trek kracht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ofwel punch control ietsje hoger zetten in de regelaar, word het ineens een totaal ander beesje van. ;) :D
     
  19. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hallo allen,

    Na een lange stop met rc, begint de verveling toch weer toe te slaan en ben ik weer opzoek naar een nieuwe auto. Van alle autos die ik in het verleden had gehad, beviel me de xl savage toch meest. Maar de uiterlijk van een sc of baja 5t vind ik toch heel mooi uitzien. Sinds hpi nu een savage based sc heeft, lijkt me het een hele leuke auto. (En ze zijn in de aanbieding nu)
    Wat ik graag zal willen weten is hoe de rij eigenschappen zijn tov de savage xl. Hij is langer dus minder wheelies, maar doet die dat nog op 6s? Ik kon met mijn xl nog steeds backflips maken op 6s. Tevens lees ik dat die snel omrolt, terwijl die sway bar en axel extenders heeft. Bestaan er offset velgen voor 1/5 scale? Of zijn er ook andere aftermarket spoorverbreders tekoop die wijder zijn dan die van hpi? (Zonder custom modding) heb de gereedschappen niet voor.
    Misschien nog andere dingen die ik moet weten wat niet standaart bij een savage is, voordat ik zo`n ding koop.
    Als iemand er 1 te koop heeft dan hoor ik het ook graag.
     
  20. philippe

    philippe

    Lid geworden:
    29 jun 2012
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Oostende
    De kogel is door de kerk , vanochtend een baja 5b sc flux gekocht.
    Nu enkel nog aan de vrouw uitleggen dat dat mijn bullit is met een ombouw setje ....:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina