@brutus:
Normaal als een heli op snelheid zijn neus omhoog gaat gooien, is de oorzaak toch te vinden in een te lichte flybarpaddles/te korte flybar?
Zijn toch rigid/fbl zonder stabilisatie eigenschappen, die naar mijn mening alleen voor kunnen komen wanneer de flybar niet voldoende overwicht op het model heeft.
Je ziet deze klacht ook wel eens bij mensen die hun model te langzaam vonden op de aileron/elevator as, en de flybar lichter gemaakt hebben, of ingekort.
Of zit ik verkeerd te denken?
@heliboy1611
Ron heeft een punt, het kan er makkelijk zijn om je leeftijd aan te zetten, en naar waarheid in te vullen.
Qua wel of niet de flybar in ere houden: alles wat je wilt kan ook met een flybar.
Ook snoeihard 3d.
Alleen zorgt die flybar voor drag, dus nutteloze weerstand. Dus meer energie nodig om de kop rond te draaien = korte vliegtijden en minder vermogen.
ik heb wel eens begrepen dat de drag tot 30% op kon lopen in gekke gevallen.
Alleen moet er aardig wat versleuteld worden om hem fbl te krijgen.
- kop moet vervangen worden. Je moet nl langere armen aan de bladhouders hebben om de geometrie goed te krijgen. Zonder kan ook, alleen sloop je dan de servo's voortijdig, en er bestaat een kans dat het nooit lekker vliegt.
- stabilisatie is een keuze, hoeft niet perse. alleen doen de meesten het wel, omdat een non estab heli wat bijzondere eigenschappen heeft waar je verschrikkelijk aan moet wennen, en echt rekening mee moet houden.
- stroomvoorziening: servo's trekken meer stroom, daar moet het spul wel op berekend zijn
- servo's, deze moeten digitaal (meeste estabs vinden dat fijner) en wat zwaarder zijn. in veel hedendaagse nieuwe heli's zijn de servo's al zwaar overbemeten, dus kan dit er makkelijk bij. maar dat is niet altijd zo..
Ga er voor de snelle rekensom van uit dat je zo een 300 a 400 eur verder bent..
kop en estab, nog geen servo's gerekend.
Aan de andere kant geeft men de align 3g's bijna weg tegenwoordig, dus voor 100 a 150 zal het ook vast wel lukken ;-)
Normaal als een heli op snelheid zijn neus omhoog gaat gooien, is de oorzaak toch te vinden in een te lichte flybarpaddles/te korte flybar?
Zijn toch rigid/fbl zonder stabilisatie eigenschappen, die naar mijn mening alleen voor kunnen komen wanneer de flybar niet voldoende overwicht op het model heeft.
Je ziet deze klacht ook wel eens bij mensen die hun model te langzaam vonden op de aileron/elevator as, en de flybar lichter gemaakt hebben, of ingekort.
Of zit ik verkeerd te denken?
@heliboy1611
Ron heeft een punt, het kan er makkelijk zijn om je leeftijd aan te zetten, en naar waarheid in te vullen.
Qua wel of niet de flybar in ere houden: alles wat je wilt kan ook met een flybar.
Ook snoeihard 3d.
Alleen zorgt die flybar voor drag, dus nutteloze weerstand. Dus meer energie nodig om de kop rond te draaien = korte vliegtijden en minder vermogen.
ik heb wel eens begrepen dat de drag tot 30% op kon lopen in gekke gevallen.
Alleen moet er aardig wat versleuteld worden om hem fbl te krijgen.
- kop moet vervangen worden. Je moet nl langere armen aan de bladhouders hebben om de geometrie goed te krijgen. Zonder kan ook, alleen sloop je dan de servo's voortijdig, en er bestaat een kans dat het nooit lekker vliegt.
- stabilisatie is een keuze, hoeft niet perse. alleen doen de meesten het wel, omdat een non estab heli wat bijzondere eigenschappen heeft waar je verschrikkelijk aan moet wennen, en echt rekening mee moet houden.
- stroomvoorziening: servo's trekken meer stroom, daar moet het spul wel op berekend zijn
- servo's, deze moeten digitaal (meeste estabs vinden dat fijner) en wat zwaarder zijn. in veel hedendaagse nieuwe heli's zijn de servo's al zwaar overbemeten, dus kan dit er makkelijk bij. maar dat is niet altijd zo..
Ga er voor de snelle rekensom van uit dat je zo een 300 a 400 eur verder bent..
kop en estab, nog geen servo's gerekend.
Aan de andere kant geeft men de align 3g's bijna weg tegenwoordig, dus voor 100 a 150 zal het ook vast wel lukken ;-)