De KDS-450C

Student; dus geen cp nemen zei:
Gelukkig geld dat niet voor iedereen.
Ik ben begonnen met een cp heli. 1x lichte crash gehad door electra falen. En alleen flybar beetje krom.
Verder tot nu toe nog nooit gecrasht. ( komt zeker nog wel een x )
 
Zoals beloofd de foto's:

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad wel een snoepje...

Zie ik het nu goed dat je de KDS Flymentor erop hebt ?
En heb je hem gekocht bij de webshop in Hoogeveen ?

Groet,
Robbie
 
Gelukkig geld dat niet voor iedereen.
Ik ben begonnen met een cp heli. 1x lichte crash gehad door electra falen. En alleen flybar beetje krom.
Verder tot nu toe nog nooit gecrasht. ( komt zeker nog wel een x )

Positieve uitzonderingen bevestigen de regel:mrgreen:
Voor 90% van de mensen geld die regel wel...
 
Nou, leeftijd is niet helemaal de factor...
Computerervaring dan weer wel..
De mensen die een hoop ervaring met plaistation ed hebben leren best snel de controls

Maar daarna het model zelf leren kennen, dat wisselt gewoon per persoon
Des te jonger je bent, helpt het om het sneller te leren. Maar het is zeker geen garantie

Alles hangt van de persoon af
Geduld is namelijk iets wat niet aan te leren is, dat moet een karaktereigenschap zijn

En daar zit nou net de tik bij de jonge garde, die ff een bevlieging hebben en ff snel willen leren vliegen op de simpele manier
En die haken nog wel eens af als je alleen al begint over de techniek van de heli en waarom je sommige dingen wel/niet doet

Iedereen is anders, iedereen leert anders
Maar onder begeleiding crash je iig zo weinig mogelijk
 
Ja de heli is inderdaad uitgerust met flymentor. Als ik dan toch CP wil vliegen kan ik alle hulp gebruiken. De webshop waar hij vandaan komt zit in Groningen, de naam noemen mag geloof ik niet of wel? ;)

Ik ben van de C64 generatie en met de PS3 speel ik zeer regelmatig dus de leercurve moet minder stijl zijn hoop ik, lol :p
 
Geduld heb je in ieder geval wel, een bandje laden met de C64 duurde zoooo lang! (ja jonkies vroeger moest je 10min laden voordat je een spelletje kon spelen!) ;-)
 
Nou inderdaad, als het spel al uberhaupt wilde laden kon je na 10 min spelen, anders kon je gewoon weer overnieuw beginnen ;)

Weer ff ontopic: ik hoop dat ik hier in dordt bij de red eagles les kan krijgen want het is precies zoals student zegt, ik weet nog te weinig van de heli zelf.
 
ik hoop dat ik hier in dordt bij de red eagles les kan krijgen want het is precies zoals student zegt, ik weet nog te weinig van de heli zelf.

Ik zou zeggen, ga eens langs..
Als je met spectrum of futaba vliegt is 'aan de kabel' geen probleem.. als je een ander merk zender hebt is dat niet mogelijk helaas.

Op zaterdagen word er aardig wat gevlogen ( vooral vliegtuig, maar zeker ook heli ) zondag is meer de heli-dag.
Gisteren zelf met een beetje de bibbers ( niet alleen van de kou ) mijn eerste solo vlucht gemaakt daar..:-)

Groeten, Bob
 
Ik dacht gisteren nog: zal ik gaan kijken? Nah, er vliegt toch niemand met dit weer, lol!

Wel jammer dat ik mijn zender dan niet kan gebruiken, ik heb de 7XII. Dan toch zelf maar leren.
 
Ik zou dan in ieder geval de heli even laten nakijken en optioneel laten invliegen als de heli nog niet de lucht in is geweest. Maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten :-)
 
Op zich een super idee, maar ik heb nog steeds geen aanmeldingen =)

Jij moet je ergens melden, wij niet ;)

Ik ben ervan overtuigd dat wanneer het komend weekend een beetje weer is er genoeg mensen zijn die je wel willen helpen bij de Red Eagles. Zeker op de zondag. Ik ben er in ieder geval zelf als het ook maar even kan. Maar of ik als beginnend heli vlieger de aangewezen persoon ben :rolleyes: ...

Bob
 
Ja dat heb ik ook gedaan, heb al een mail gestuurd via hun website, maar ik denk niet dat die dagelijks gelezen wordt =)

Ik kom in het weekend wel even kijken, lijkt mij beter.
 
Inmiddels alweer een tijd verder, maar na bijna alles zelf uitgezocht te hebben, eindelijk de eerste echte serieuze vlucht gemaakt. Soort van maiden vlucht voor zowel mij als de heli haha :)

Ik heb zelf de flymentor eruit gesloopt, de gyro vervangen, de zender en ontvanger vervangen, telemetry ingebouwd en de nieuwe zender en de heli afgesteld.

Het was een flinke klus om alles uit te zoeken maar ik weet nu heel wat meer over niet alleen de heli, maar ook over zender instellingen (pitch curves, expo etc....). Daarnaast flink geoefend in de simulator (zelfs inverted lukt daar al aardig). Pas toen had ik het gevoel dat ik de heli de lucht in kon laten, maar dan nog blijft het een vraag of alles wel goed staat afgesteld.

Zo heb ik het beleefd, haha ;) :
Alles klaar gezet, zender aan, heli aan, heli bevestigt de connectie met audio signaal en ik ben er klaar voor. Throttle hold eraf en rustig laten optoeren. De heli blijft tijdens het optoeren netjes recht, dus dat ziet er goed uit, nog iets meer throttle en de heli verlaat rustig de keiharde ondergrond en ja HIJ VLIEGT!!! Rustig de heli verder laten stijgen om op een veilige hoogte te vliegen en de heli doet precies wat ik wil. Af en toe wat wind maar de gyro doet zijn werk goed en de tail blijft op zijn plek. Na een tijdje gevlogen te hebben de heli weer rustig aan de grond gezet.

Eigenlijk vloog het inderdaad net zoals in de simulator, alleen oefen ik daar met idle up 2 en een snellere stick response. Het kan dus zeker wel mbv de simulator en het forum, bedankt voor de hulp allemaal!

full
full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kds 450 c

he hackwar,

ziet er goed uit blijven oefenen:bye:

heb mijn kds ingerolen voor t rex kds was overleden .
veel oefenen en lezen dan komen wij er ook wel.

sucses
 
kds 450

gewoon ergens miet bij club ofzo,ergens waar ruimte is

de kds mankeerde teveel dat een andere heli goedkoper was
ik kreeg via via een mooi aanbod en heb mijn kds hierbij ingerolen

heb nu art tech genius 500(oefen heli)
t-rex 450 sport v2
t rex 250 se
 
Laatst bewerkt:
Back
Top