Hulp bij installatie ! Dx6i

Ik heb pas youtube kanaal , kon niet uploaden omdat ik geen wifi had , maar ik zal er zeker gebruik van maken , echt ideaal youtube kanaal haha :o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je van je tv afwilt, kun je in de kamer hooveren idd ;-)

ik heb ooit, in mijn jeugdige enthousiasme ook de mening gehad dat het tot 450 maat best mogelijk moet zijn binnen even de skids los te trekken, om even te kijken of alles goed zat.

tot het dus een keer niet goed zat, en hij op zijn zij viel. Nu zit een zeil als vloerbedekking doorgaans goed vast, maar er zaten toch echt 3 grote scheuren in. En het blad kon ik bijna 5 cm uit de ikea kast trekken. (zacht hout, maar toch..)

sindsdien ben ik genezen van mijn mening.. Alles boven maatje mcpx hoort gewoon niet in huis te vliegen
Het kan nl ook een keer gewoon kapot gaan tijdens een vlucht, een linkje wat loskomt, een servo die het begeeft.
een vrouw/kind/hond of kat/tv zijn zo met wat blijvende tekens uitgerust.
 
Haha :D maar bij mij ging gelukkig goed , het regende buiten maar omdat ik niet kon wachten deed ik het even in de kamer ;) met goede resultaat !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zeggen velen.. "het gaat al 20 jaar goed.."
wil niet zeggen dat het een keer mis kan gaan natuurlijk
Houdt dit iig in je achterhoofd, en probeer het uit je systeem te krijgen

je groeit ook met de heli's, en je komt er vanzelf achter dat je niet moet spotten met de vermogens aan boord.
zelfs van de kleine heli's
 
Normaal sta ik bij een grote grasveld , maar een beetje lef heb je wel nodig met die helis! En die kleintjes onderschat ik zeker niet :) zonet eventjes gevlogen dat ging gelijk super!!! En netjes 1ste keer op de kop:D en heel snel weer terug hahaha ; die kleintje ken ook wel stootje hebben:o
Was ff vergeten dat die 3D mode nog aanstond.. en ging iets te snel na de grond:banghead: maar gelukkig niks aan de hand :o vanaaf ff op de gras verder spelen en als het lukt met filmpje:cool:


Maar zal dat ff op youtube zette en op de forum plaatsen ( ff nog opzoeken waar)

Ltrs!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terrriiing he.. vanmorgen ff te vroeg op me werk , dus ik ga richting grote grasveld haal met trots me belt v2 uit de auto , transmitter aan.. accu aan de heli. Zeer rustig sticky na voren.. en heli kon de auto weer in haha hele tandwiel aan gort gevreten (rondom):banghead: lol (tandwiel was al niet perfect meer) dan maar even met die blade nano gevlogen die vliegt gewoon heerlijk :o maakt het echt verschil met vliegen ,met een flybar-less heli?? Omdat ik ook al veel gevlogen heb met die nano wat gewoon fijner aanvoelt tijdens vliegen en ik al zeker 90% hoe alles werkt via de controller door alles te testen..

Vanavond even de performance blades erop zetten op de nano voor sportief vliegen; kijken hoe de nano reageerd op stunt modus , :o als het windstil is.. want best lastig vliegen met zn kleine met wind

En hoop ook met filmpje deze keer pff
utabegy2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal er idd al een tandje weggeweest zijn ;-)
Doorgaans wordt een tandwiel niet zomaar opgevreten.

Let wel ff op, die fbl nano en de belt met flybar zijn beide wel even 2 werelden apart
de nano is af fabriek al compleet ingesteld, kan weinig fout aan gaan
de belt niet, en daarnaast is de belt ook nog eens spelingsgevoeliger
Waarschijnlijk als je met een andere flybar machine vliegt (bv een trex of blade 450 oid) zal dit een heel stuk beter vliegen dan je nu van de belt gewend bent
 
Deze nano was BNF dus moest zelf alles instellen ja.. stond in gebruiksaanwijzing maar dat wilt niet zeggen dat deze dan daadwerkelijk vliegt.. had wel wat moeten trimmen zodat die wel perfeckt werd ;)

En die belt die vreet tandwielen bij mij.. 1x stilstaand throttle iets geven en kan al nieuwe aanschaffen.. die slijten gewoon gruwelijk hard bij mij dit word de 5de al..en dat is er nog maar 1a2 eventjes mee gevlogen..
Daarom denk ik ook aan flybarless heli's omdat die nano al goed vliegt bij mij

Ehmm.. als ik kijk naar een heli die kaal is waar de servo's enz.. nog erin moeten ; ken ik dat zo over zetten ?? Van mijn belt cp v2?:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NEEE!!
Niet doen ;-)

Ik vermoed dat je bij de belt de gearmesh te klein hebt afgesteld
dan zitten de tanden te kort in elkaar, waardoor het overmatig slijt.
te ver uit elkaar heet ook een dergelijk effect.
Het moet zo dicht bij elkaar staan, dat een vloeipapiertje met ertussendoor draaien precies vouwen van de tanden erin meekrijgt.

En jouw probleem ligt in de soft start van de regelaar, niet in de flybar.
de flybar is een stukje wat je extra meesleept, maar dit zorgt echt niet voor strippende wielen.
Waarschijnlijk als de gearmesh goed staat, gaat het al beter. als je een regelaar met soft start hebt liggen (of de originele moet er 1 hebben..) is het probleem over.
het gaat meestal om de grofste kracht met optoeren. soft start verdeeld dit over een paar tellen.

De electronica zou ik lekker laten zitten waar het zit.
de esky staat in de kwaliteitsranglijst niet bepaald bovenaan, en electronica is zeker een punt waarvoor ze niet bekend staan. Misschien wel berucht zijn ;-)

ga je naar een andere heli, kun je het beste gewoon de electronica nieuw erbij kopen.
Niet besparen op dat spul, iedere helicopter vliegt nl bagger met foute electronica.
en iedere helicopter gaat neer als je er cheap ass servo in duwt, en deze begeeft het vliegenderweg.
crash is vaak minimaal 100 eur met een cp. dus tel uit je winst als je er wel iets goeds in zet.

En bij een bnf waardes overkloppen is geen afstellen :mrgreen:
trimmen is een miniscuul onderdeel ervan
Echt afstellen is gewoon zonder de waardes in de zender te kennen, alles goed zetten.
hoeken meten, zorgen dat alles klopt. Swash recht etc
hardware en software moeten kloppen.
Blade heeft dit meestal al geregeld bij zijn modellen

Voor het vlieggedrag zou ik je geen fbl heli aanraden..
Afsteltechnisch komt er gewoon een hoop rompslomp bij, daarnaast kun je een raar vlieggedrag veel moeilijker herleiden naar een oorzaak. gebeurt nl vaak zat dat het een combinatie van hardware en instellingen gaat.
Met een flybar kun je gewoon leren vliegen, en deze kan gewoon alle gekke dingen doen die je ooit zou durven te doen. Doorgaans kun je een heli later alsnog fbl maken
maar dan weet je wel hoe zo'n apparaat hoort te vliegen
 
Oke duidelijke uitleg ! Ik zal straks even kijken of ik een nieuwe tandwiel kan regelen , en testen met een vloeitje

Dan zal ik gewoon zoveel mogelijk vlieguren maken en dan gewoon een stap verder na align of een ander goed merk

Ik heb gelukkig voldoende onderdelen(en goed gereedschap/afstel ) op vooraad van de esky :D dus een ongelukkige val kan ik gelijk doorvliegen

Beetje bij beetje leer ik meer gelukkig, ik ben al bljj dat ik de heli van de grond krijg na 2 maanden :) (mede door hulp van goede mensen van het forum hier! :thumbup: ) phoenix v4 bespaart me al veel geld door te oefenen :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar dan? Ik ken er wel 1 voor modelbouw.. (die is niet de slimste..):o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het rijden maak mij niet veel uit ;) voor onderdelen rij ik ook na delden (niet echt in de buurt) :) staat btw wel mooie helis bij straks ff verder kijken de onderdelen kosten ook niet veel zag ik al :o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha oke want kon er al niks over vinden,

De kwaliteit ziet er super uit van de heli's dat is allemaal beter dan dat plastic spul van e-sky ;

Misschien volgende maand dan kijken voor een heli van kds, :what:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ff voor je achterhoofd (en niet om dingen af te zeiken): kds is en blijft een clone...
en op zich is dat niet erg, de zwakke punten zijn al een tijdje bekend.
Maar de electronica zal toch redelijk vlot aan vervanging toe zijn.

regelaars die spontaan geen sjoege meer geven, servo's die tandjes breken met een minder zachte landing, ga maar ff door.
Dan denk je goedkoop uit te zijn, maar de electronica is ongeveer 3/4 van de totale nieuwprijs...

Houdt dit op zijn minst in je achterhoofd..
De andere, kwalitatief betere merken zijn niet alleen vanwege de naamsbekendheid duurder..
 
Back
Top