NEEE!!
Niet doen ;-)
Ik vermoed dat je bij de belt de gearmesh te klein hebt afgesteld
dan zitten de tanden te kort in elkaar, waardoor het overmatig slijt.
te ver uit elkaar heet ook een dergelijk effect.
Het moet zo dicht bij elkaar staan, dat een vloeipapiertje met ertussendoor draaien precies vouwen van de tanden erin meekrijgt.
En jouw probleem ligt in de soft start van de regelaar, niet in de flybar.
de flybar is een stukje wat je extra meesleept, maar dit zorgt echt niet voor strippende wielen.
Waarschijnlijk als de gearmesh goed staat, gaat het al beter. als je een regelaar met soft start hebt liggen (of de originele moet er 1 hebben..) is het probleem over.
het gaat meestal om de grofste kracht met optoeren. soft start verdeeld dit over een paar tellen.
De electronica zou ik lekker laten zitten waar het zit.
de esky staat in de kwaliteitsranglijst niet bepaald bovenaan, en electronica is zeker een punt waarvoor ze niet bekend staan. Misschien wel berucht zijn ;-)
ga je naar een andere heli, kun je het beste gewoon de electronica nieuw erbij kopen.
Niet besparen op dat spul, iedere helicopter vliegt nl bagger met foute electronica.
en iedere helicopter gaat neer als je er cheap ass servo in duwt, en deze begeeft het vliegenderweg.
crash is vaak minimaal 100 eur met een cp. dus tel uit je winst als je er wel iets goeds in zet.
En bij een bnf waardes overkloppen is geen afstellen

trimmen is een miniscuul onderdeel ervan
Echt afstellen is gewoon zonder de waardes in de zender te kennen, alles goed zetten.
hoeken meten, zorgen dat alles klopt. Swash recht etc
hardware en software moeten kloppen.
Blade heeft dit meestal al geregeld bij zijn modellen
Voor het vlieggedrag zou ik je geen fbl heli aanraden..
Afsteltechnisch komt er gewoon een hoop rompslomp bij, daarnaast kun je een raar vlieggedrag veel moeilijker herleiden naar een oorzaak. gebeurt nl vaak zat dat het een combinatie van hardware en instellingen gaat.
Met een flybar kun je gewoon leren vliegen, en deze kan gewoon alle gekke dingen doen die je ooit zou durven te doen. Doorgaans kun je een heli later alsnog fbl maken
maar dan weet je wel hoe zo'n apparaat hoort te vliegen